Wifi repeater

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 14:17
Hallo allemaal,

Groupdeal.nl heeft vandaag een aanbieding waar een wifi repeater te koop is:
http://www.groupdeal.nl/3..._campaign=2012-10-11-land

Ik kan deze goed gebruiken maar ik heb geen idee of dit apparaatje een beetje kwaliteit heeft. Na wat googlen denk ik dat het om dit apparaatje gaat:
http://www.alibaba.com/pr...fi_Repeater_300M.html?s=p

Een (voor mij) onbekend chinees merk dus mijn vraag is of iemand kan vertellen of dit apparaatje goed genoeg is voor mij?

Ik heb dit apparaat nodig omdat ik op mijn slaapkamer (1e verdieping) net wel/net geen wifi bereik heb met mijn Samung Galaxy S2 (de router staat beneden). Ik hoop met een wifi repater wel ontvangst te hebben en dit weer uit te zenden naar de 1e verdieping en ook eventueel de zolder. Ik vraag me af of dit apparaatje beter ontvangst heeft dan mijn telefoon en dus wel continu verbinding heeft?

Alvast bedankt,
Brandts

[ Voor 5% gewijzigd door Brandts op 11-10-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150104

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 150104 op 13-02-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
Klinkt eerder als goedkoop=duurkoop. Ik denk dat ik in dit geval maar verder op zoek ga naar een andere Wifi extender. Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik heb hem ook, en hij werkt prima. Je moet er alleen niet vanuit gaan dat je snelheid gelijk blijft. Er gaat altijd iets van snelheid verloren.

Maar ik denk dat in jou geval een repeater weinig nut heeft. Het heeft vooral nut om een verdieping te overbruggen, dus van begane grond naar 2de verdieping. Als het huidige bereik op de 1ste verdieping al ruk is zal dit apparaat daar geen verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
Dat de snelheid achteruit gaat naar mate het signaal zwakker wordt begrijp ik. Maar kan ik een repeater niet gebruiken op de 1e verdieping om de 1e verdieping van een signaal te voorzien (ook al is de snelheid lager)?

Ik heb ook het idee dat de wifi ontvanger van mijn telefoon niet al te geweldig is. Volgens mij heb ik met een laptop beter bereik. Ik vraag me dus ook af hoe goed het ontvangst is van zo'n repeater.

Ik heb overigens eentje van Sitecom gevonden in dezelfde prijsklasse die me beter bevalt:
pricewatch: Sitecom WL-330
Mijn voorkeur gaat uit naar deze t.o.v. het eerder genoemde apparaat, aangezien ik gewoon wat meer vertrouwen heb in het merk Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:59
Kun je ook zeker gebruiken, die wifi repeater van de OP zou je ook moeten kunnen krijgen voor 20 dollar ipv 40 euro.

Maar je probleem blijft hetzelfde, je signaal zal niet versterkt worden, het wordt hooguit opgepikt en weer doorverzonden. Kun je niet een kabel naar boven trekken en daar een router neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
De router staat in een hoek van de woonkamer. Als ik direct omhoog ga en door het plafond zou gaan kom ik op een dakterras uit. Dus dan moet ik in de woonkamer eerst een aantal meter opzij en dan pas door het plafond met kabelgootjes e.d. wat ik liever niet doe. Is het misschien een optie om een 2e router op de 1e verdieping te plaatsen en die aan sluiten op de router in de woonkamer met een "internet via stopcontact"-systeem? (ik ken de naam niet van deze systemen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij biedt een wifi repeater in de meeste gevallen weinig verbetering. Sterker nog, ik geloof dat je met dergelijke dingen nog maar maximaal 50% van de oorspronkelijke snelheid kan halen.

Het internet via stopcontact systeem kun je terugvinden als zijnde powerline adapters. De collega's van hardware.info hebben vorig jaar een testje gedaan met diverse exemplaren en deze van Netgear de gold-award gegeven.

Maar het beste resultaat zul je zoals hierboven ook gezegd, halen door via een lan-kabel boven een 2e accespoint neer te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door S1NN3D op 11-10-2012 16:28 . Reden: link pricewatch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-07 10:03

FeaR

In GoT we trust

Consumentenelektronica Aankoopadvies > Componenten Aankoopadvies

Netwerkapparatuur valt namelijk niet onder CE, CEA is puur voor de apparaten die wel onder CE vallen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
S1NN3D schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:25:
Volgens mij biedt een wifi repeater in de meeste gevallen weinig verbetering. Sterker nog, ik geloof dat je met dergelijke dingen nog maar maximaal 50% van de oorspronkelijke snelheid kan halen.

Het internet via stopcontact systeem kun je terugvinden als zijnde powerline adapters. De collega's van hardware.info hebben vorig jaar een testje gedaan met diverse exemplaren en deze van Netgear de gold-award gegeven.

Maar het beste resultaat zul je zoals hierboven ook gezegd, halen door via een lan-kabel boven een 2e accespoint neer te zetten.
Een wifi repeater zal het dan niet worden lijkt het zo.

Een 2e accespoint met een lan-kabel vind ik in mijn situatie geen optie aangezien ik dan een metertje of 6 met kabelgootjes door mijn woonkamer moet gaan langs de muren/plafond voordat ik op de juiste plek zit waar ik het plafond door kan gaan wat nogal lelijk is.

Ik kwam er wel achter dat ik een crappy wifi-modem bezit:
Ziggo router Ubee EVW3200 - gebrekkige werking

Ik heb nog een oudere router staan en ga deze beneden eens proberen aan te sluiten zoals in bovenstaand topic beschreven staat. Misschien dat ik dan wel redelijk verbinding heb op mijn slaapkamer en is mijn probleem daar dus mee opgelost (moet ik wel nog even gaan uitzoeken hoe dit moet :) )

Als dit niet voldoende zal zijn denk ik maar dat ik me richt op de powerline adapters.

Bedankt allemaal voor het meedenken ;)
FeaR schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:41:
Consumentenelektronica Aankoopadvies > Componenten Aankoopadvies

Netwerkapparatuur valt namelijk niet onder CE, CEA is puur voor de apparaten die wel onder CE vallen :)
Oeps, my bad. Heb ik wel weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:01

Garyu

WW

Een powerline-adapter zou je kunnen proberen, maar je hebt een goede kans dat je verschillende stroomgroepen beneden en boven hebt, waardoor je ook aardig wat signaalverlies in de meterkast hebt.

Bijvoorbeeld:
http://www.amazon.de/Devo...TF8&qid=1350039650&sr=1-1

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51MKnZSGFjL._SL500_AA300_.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Garyu op 12-10-2012 13:01 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
Volgens mij heb ik net het geluk dat deze wel op dezelfde groep zitten als ik het me goed herinner :)

En nogmaals, wat snelheidsverlies maakt me niet veel uit. Het gaat me erom dat ik op de eerste verdieping ook gewoon wifi-verbinding heb met mijn telefoon wat nu dus niet het geval is. Als ik snel wil internetten (lees: downloaden) doe ik dat wel beneden op een pc die verbonden is met een lan-kabel. Dan heb ik tenminste optimaal nut van mijn 60 Mbit verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:01

Garyu

WW

Er zijn ook power-adapters met ingebouwd AP, dat is dan natuurlijk nog makkelijker. Of je neemt zo'n powerline-adapter en hangt er zelf een AP aan.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
Garyu schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:06:
Er zijn ook power-adapters met ingebouwd AP, dat is dan natuurlijk nog makkelijker. Of je neemt zo'n powerline-adapter en hangt er zelf een AP aan.
Ow dat wist ik niet dat er ook met ingebouwde AP zijn. Dit zou wel makkelijk zijn als ik ook eens op zolder verbinding wil hebben. Even uittrekken op de eerste verdieping en dan boven insteken (dit kan natuurlijk ook met een losse AP maar als hij ingebouwd is lijkt me dit makkelijker).
Ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Werk zelf regelmatig met:

pricewatch: AVM FRITZ!Wlan Repeater N/G (Int'l interface)

niet goedkoop, wel constant goede ervaringen mee, dat genoemde verlies had ik veel met sitecom extendertjes in het verleden, met deze kastjes eigenlijk alleen plezier, ook kan ik nu op plekken waar eerst echt 0 signaal was gewoon perfect vlot downloaden of via vpn werken. Als je van A->C wilt gaan en de versterker op punt B gaat neerzetten, zorgen dat A->B en B->C wel goed signaal doorkomt, kan je gewoon met je huidige spullen testen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 18:18
Gebruik zelf Connectify Pro met me oude laptop, werkt echt prima.
Pagina: 1