Beste tweakers,
Ik ben van plan op zeer korte termijn een nieuwe pc in elkaar te zetten. Nou heb ik al iets samengesteld, via een site, maar ik zou voor de zekerheid toch graag jullie meningen willen hebben.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe gamen en natuurlijk internetten. Het gamen zal hoofdzakelijk bestaan uit nieuwe games, (mijn huidige pc is ruim 10 jaar oud)en games die nog niet zijn uitgekomen zoals c&c generals 2.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget heeft een grens van 800 euro(inclusief verzending). Dit is zonder Windows.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga mijn Samsung syncmaster P2450 als beeldscherm gebruiken (24 inch).
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de kast met inhoud.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel voor de processor, daar kwam ik op uit (niet alleen ik, maar ook een vriend van me).
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet specifiek, het liefst zou ik 2 harde schijven willen, aangezien ik veel download maar een vriend raadt mij aan om zo'n ssd te nemen....dus heb er nu nog niet voor gekozen.
Ik heb dit lijstje gemaakt;
Fractal Design Define R3 USB3.0 Black Pearl € 84,00
Asrock Z75 Pro3 € 77,30
Intel i5-3570K € 207,40
Corsair 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 € 38,30
Seagate 1TB SATA HDD € 68,70
MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC € 198,60
XFX PRO550W € 55,90
LG GH24NS90 € 15,90
totale kosten 752,05 (incl. bezorgen)
Ik ben van plan op zeer korte termijn een nieuwe pc in elkaar te zetten. Nou heb ik al iets samengesteld, via een site, maar ik zou voor de zekerheid toch graag jullie meningen willen hebben.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Af en toe gamen en natuurlijk internetten. Het gamen zal hoofdzakelijk bestaan uit nieuwe games, (mijn huidige pc is ruim 10 jaar oud)en games die nog niet zijn uitgekomen zoals c&c generals 2.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget heeft een grens van 800 euro(inclusief verzending). Dit is zonder Windows.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga mijn Samsung syncmaster P2450 als beeldscherm gebruiken (24 inch).
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de kast met inhoud.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel voor de processor, daar kwam ik op uit (niet alleen ik, maar ook een vriend van me).
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet specifiek, het liefst zou ik 2 harde schijven willen, aangezien ik veel download maar een vriend raadt mij aan om zo'n ssd te nemen....dus heb er nu nog niet voor gekozen.
Ik heb dit lijstje gemaakt;
Fractal Design Define R3 USB3.0 Black Pearl € 84,00
Asrock Z75 Pro3 € 77,30
Intel i5-3570K € 207,40
Corsair 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 € 38,30
Seagate 1TB SATA HDD € 68,70
MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC € 198,60
XFX PRO550W € 55,90
LG GH24NS90 € 15,90
totale kosten 752,05 (incl. bezorgen)