Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ICANN wil dat creditcard gegevens in whois komen

Pagina: 1
Acties:

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:05
nieuws: Icann wil meer gegevens in whois-databases
De Icann wil dat registrars meer informatie bijhouden in hun whois-database, zoals Skype-contactgegevens en creditcardinformatie.
Ik begreep dat men niet CC gegevens wil opslaan in de whois database (welke van iedere respectievelijke registry is) - dit zou immers een enorm security risk zijn, laat staan toegestaan door partijen als Visa en Mastercard. Wat men wel wil is dat registrars - de partijen welke het aanspreekpunt zijn voor afnemers - deze gegevens langer bewaren (maar dat staat dan weer los van de whois database).

Mijn bron hiervoor is een random comment op /., maar klinkt mij plausibeler dan de suggestie die in het artikel gewekt wordt. Wellicht een idee om eventueel 'de bronnen' te checken, en/of het bericht te verduidelijken?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Staat toegelicht:
Overigens ligt het voor de hand dat creditcardgegevens niet getoond zullen worden bij het opvragen van whois-gegevens, zoals dat voor andere contactinformatie nu wel het geval is.
Nu al is niet alles in de whois toegankelijk. Jij en ik kunnen, tenzij je bij een provider werkt, geen contactgegevens van .nl-domeinnaamhouders bekijken.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:05
Klopt (of je bent gerechtsdeurwaarder, actief bij BREIN, etc...)

Echter, de whois database is 1 centraal systeem wat beheerd wordt door de registry.

Los van of het publiek wordt is het een enorm security risk om daar al die dingen gecentraliseerd in op te slaan. Ik begreep dan ook dat men wil dat iedere registrar zelf gewoon die CC gegevens bijhoudt, en dat staat dan dus los van de whois database.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.