Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429673

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren mijn allereerste Android tablet ontvangen, de Asus Transformer Pad TF300T.
Voor dat ik deze besteld had las ik al verschillende mensen over de update naar Jelly Bean die beschikbaar zou moeten zijn voor dit model.

Ik krijg helaas de update niet binnen, nu is mijn enige ervaring met android via mijn Galaxy Gio geweest en die draait 2.3, deze was te updaten via de kies software. Bij de tablet zit geen software en ook lees ik berichten dat deze update OTA zou moeten komen. Hoe date ik mijn tablet op?

Hetgeen wat ik geprobeerd heb is via Instellingen -> Over het apparaat -> Softwareupdate.
En als ik dat doe dan krijg ik 'Er is momenteel geen update voor uw apparaat beschikbaar'.
Maar ik draai nog wel Android 4.0.3
Enig Idee hoe ik hem update?

met vriendelijke groeten,

Darrell

PS. Ik heb wel gelezen over de custom roms enzo, maar ik wil graag de officiële update installeren om mijn garantie te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
OTA updates kunnen soms even duren voordat ze bij je apparaat aankomen. Ik zou het nog even afwachten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 12:09

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Duurde bij mij ook een dag of 2. Komt vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ooooh, is dat alles? Had een paar mensen gehoord over dat ze niet de 4.0 interface hadden gezien omdat hun tablet gelijk begon met updaten. Maar als dat zo is dan wacht ik rustig af :) 4.0 is al een lekker OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:43
Als je custom ROMs wil draaien, kun je beter op 4.0 blijven zitten vanwege de bootloader van die versie. Die van JB is minder/niet compatible met veel ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu 2 weken verder en ik heb nog steeds geen update naar jelly bean. Zo lang hoort het toch niet te duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:35
Vreemde zaak. Weet je zeker dat je tablet helemaal nieuw was? Als hij unlocked is krijg je nl. geen OTA updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, weet het vrij zeker, plastic zat nog om de doos en heb hem bij azerty besteld. Heb nooit eerder problemen gehad met producten van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Mr Magic schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:24:
Vreemde zaak. Weet je zeker dat je tablet helemaal nieuw was? Als hij unlocked is krijg je nl. geen OTA updates meer.
Die van mij is toch echt unlocked. Ik draai ook de hydro jelly bean 4.1 rom en krijg nog steeds 2-3 keer in de week melding dat er een systeem update is.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Haal dan gewoon de nieuwste van de Asus site en zet hem er zelf op. Is ook echt 0 moeite.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 13:17:
Haal dan gewoon de nieuwste van de Asus site en zet hem er zelf op. Is ook echt 0 moeite.
Ok, maar dit is mijn eerste tablet, hoe moet ik hem dan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gewoon downloaden, dan krijg je een zip. Pak die zip uit, dan krijg je nog een zip file. Die file zet je op de root van je sd kaart, je zet je tablet uit, daarna weer aan en hoe geeft vanzelf aan dat hij moet updaten.

Ik heb het helaas moeten doen omdat ik zo dom was een aangepaste build.prop terug te zetten, en nu ben ik root kwijt :'(

Pagina: 1