Behuizing computer

Pagina: 1
Acties:

• SteenMSc
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:16
Beste Tweakers,

Ik wil graag een behuizing voor mijn systeem kopen, alleen weet ik zelf niet wat groot genoeg zal zijn.

Wat er in komt te zitten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 86,75€ 86,75
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,95€ 29,95
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 187,95€ 187,95
1LG BH10LS38 Zwart€ 71,-€ 71,-
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 282,20€ 282,20
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 80,20€ 80,20
1Samsung 830 series 128GB€ 87,12€ 87,12
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 33,95€ 33,95
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 980,12

Ik wil graag een witte kast, waar als het kan lichtblauwe ledjes in zitten, of makkelijk in zijn te zetten(geen must).
mijn budget is rond de €50

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Voor € 50 heb je al niet te veel keuze uit kasten. Kies er enkele uit en bekijk eens of
1) Je videokaart voldoende ruimte heeft
2) Je CPU koeler niet te hoog komt.
3) Je CPU koeler niet in de weg komt voor je RAM
Deze gegevens kan je wel terugvinden in de specs van je producten.

Ik denk niet dat er heir veel tweakers zijn die dit van buiten weten.

FYI: Bespaar jezelf enkele euro's en ga voor een H77 moederbord en stock cooler
of kies voor het overklocken en kies voor een xxxxK processor.

[ Voor 5% gewijzigd door Big Womly op 11-10-2012 10:54 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• SteenMSc
Big Womly schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:53:
Voor € 50 heb je al niet te veel keuze uit kasten. Kies er enkele uit en bekijk eens of
1) Je videokaart voldoende ruimte heeft
2) Je CPU koeler niet te hoog komt.
3) Je CPU koeler niet in de weg komt voor je RAM
Deze gegevens kan je wel terugvinden in de specs van je producten.

Ik denk niet dat er heir veel tweakers zijn die dit van buiten weten.

FYI: Bespaar jezelf enkele euro's en ga voor een H77 moederbord en stock cooler
of kies voor het overklocken en kies voor een xxxxK processor.
Wat bedoel je met een stock cooler? En welk H77 bord is dan goed voor gamen?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TheMrWishtle schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:59:
[...]

Wat bedoel je met een stock cooler? En welk H77 bord is dan goed voor gamen?
Een stock cooler zit standaard bij een "boxed" processor, die zijn wat kleiner. En er zijn niet echt specifieke "game"-borden.

Nogmaals, je zult beter zelf die keuze kunnen maken van kast: stel eens op tweakers de filters in op je eisen (prijs, kleur, afmeting) en dan hou je een klein handjevol kasten over. De lichten kan je vaak zelf vervangen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• SteenMSc
LiquidT_NL schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:04:
[...]

Een stock cooler zit standaard bij een "boxed" processor, die zijn wat kleiner. En er zijn niet echt specifieke "game"-borden.

Nogmaals, je zult beter zelf die keuze kunnen maken van kast: stel eens op tweakers de filters in op je eisen (prijs, kleur, afmeting) en dan hou je een klein handjevol kasten over. De lichten kan je vaak zelf vervangen.
Wat is dan het verschil tussen H77 en Z77? En dan kan dus mijn Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 weg, omdat de koeler al bij mijn proc zit?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
TheMrWishtle schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:17:
[...]

Wat is dan het verschil tussen H77 en Z77? En dan kan dus mijn Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 weg, omdat de koeler al bij mijn proc zit?
Dat kan je gewoon op google vinden: difference h77 z77

Maar goed, in het kort is de H77 wat minder met overklokken en ondersteunt geen SLI. Maak je daar geen gebruik van, is een Z77 overbodig. Games draaien niet significant beter op de ene chipset dan de andere.

En ja, die koeler kan weg als je niet gaat overklokken. Mocht de stock koeler toch niet bevallen kan je hem altijd vervangen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Om het verhaal dan nog evenhelemaal af te maken: de intel processoren met een k acht het typenummer zijn unlocked en daarmee kun je overclocken. Kortom, de vraag is wil je overclocken? Zo ja, neem dan een k processor en een mobo met z77 chipset. Als je dat niet wilt, neem dan een gewone processor met een mobo met een h77 chipset. De combinatie van een processor uit de k serie met een h77 is niet heel erg logisch ;)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Jup, Mig heeft helemaal gelijk.

3570K + Z77 als je meer dan 3.4 tot 3.8Ghz wilt draaien met je 3570 (bijvoorbeeld 3.6 tot 4.2ghz)
Hier zal je een goede koeler bij moeten doen natuurlijk, zoals b.v. de Tranquilo of een Mugen 3.

3570 + H77 als je tevreden bent met 3.4-3.8Ghz (en waarom zou je dat ook niet zijn...) Je kunt dan de standaard koeler die je bij de 3570 (boxed) krijgt gebruiken, een Tranquilo zou alleen wel stiller zijn in gebruik.
Hoewel een goede geisoleerde kast daar weer meer voor helpt dan puur en alleen de CPU koeler.

Gezien je wel weinig budget over laat voor de behuizing, zou ik dus voor de 3570 + H77 gaan en dan een mooiere stevige case erbij kiezen. Als je voor stil gaat, kan je dan eventueel als het budget het toelaat alsnog een stille koeler erbij doen. Let alleen wel, je videokaart zal onder load, dus tijdens games toch wel herrie maken. Niet verschrikkelijk veel herrie, maar wel hoorbaar als je zonder geluid gamed.

• SteenMSc
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:34:
Om het verhaal dan nog evenhelemaal af te maken: de intel processoren met een k acht het typenummer zijn unlocked en daarmee kun je overclocken. Kortom, de vraag is wil je overclocken? Zo ja, neem dan een k processor en een mobo met z77 chipset. Als je dat niet wilt, neem dan een gewone processor met een mobo met een h77 chipset. De combinatie van een processor uit de k serie met een h77 is niet heel erg logisch ;)
Ok, ik wil zeker niet overclocken. nu wordt mijn budget dus groter.
LiquidT_NL schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Ok, ik wil zeker niet overclocken. nu wordt mijn budget dus groter.

Dat kan je gewoon op google vinden: difference h77 z77

Maar goed, in het kort is de H77 wat minder met overklokken en ondersteunt geen SLI. Maak je daar geen gebruik van, is een Z77 overbodig. Games draaien niet significant beter op de ene chipset dan de andere.

En ja, die koeler kan weg als je niet gaat overklokken. Mocht de stock koeler toch niet bevallen kan je hem altijd vervangen.
Heel erg bedankt.
djunicron schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:35:
Jup, Mig heeft helemaal gelijk.

3570K + Z77 als je meer dan 3.4 tot 3.8Ghz wilt draaien met je 3570 (bijvoorbeeld 3.6 tot 4.2ghz)
Hier zal je een goede koeler bij moeten doen natuurlijk, zoals b.v. de Tranquilo of een Mugen 3.

3570 + H77 als je tevreden bent met 3.4-3.8Ghz (en waarom zou je dat ook niet zijn...) Je kunt dan de standaard koeler die je bij de 3570 (boxed) krijgt gebruiken, een Tranquilo zou alleen wel stiller zijn in gebruik.
Hoewel een goede geisoleerde kast daar weer meer voor helpt dan puur en alleen de CPU koeler.

Gezien je wel weinig budget over laat voor de behuizing, zou ik dus voor de 3570 + H77 gaan en dan een mooiere stevige case erbij kiezen. Als je voor stil gaat, kan je dan eventueel als het budget het toelaat alsnog een stille koeler erbij doen. Let alleen wel, je videokaart zal onder load, dus tijdens games toch wel herrie maken. Niet verschrikkelijk veel herrie, maar wel hoorbaar als je zonder geluid gamed.
Heel erg bedankt. Ik wil gaan gamen met een headset op, dus een beetje geluid is geen probleem.

Dit is hoe ik hem nu heb.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 86,75€ 86,75
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 187,95€ 187,95
1LG BH10LS38 Zwart€ 71,-€ 71,-
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 282,20€ 282,20
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 80,20€ 80,20
1Samsung 830 series 128GB€ 87,12€ 87,12
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 33,95€ 33,95
1Gigabyte GA-H77-DS3H€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 908,12

Ik heb nog €90 over, dus heeft iemand dan een advies?
Ik zat te denken over een pricewatch: Sharkoon Tauron, een pricewatch: BitFenix Prodigy, een pricewatch: BitFenix Shinobi Window, een pricewatch: NZXT Phantom 410, of een pricewatch: MS-Tech CA-0300 Husky

• kjtm
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
In die BitFenix Prodigy gaat geen ATX moederbord passen, maar enkel een ITX variant die een stukje kleiner is. Wel een erg mooi kastje.
Ik geloof dat de NZXT Phantom 410 een vrij populaire kast is van goede kwaliteit. Als het design je aanstaat (niet bepaald onopvallend) heb je daarmee denk ik een prima kast te pakken. Zie bijvoorbeeld http://www.overclock.net/...410-mid-tower-owners-club om meer foto's en ervaringen van deze behuizing te zien.

edit: misschien dat de Fractal Design Define R4 Arctic White ook een optie is...:

pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White

[ Voor 20% gewijzigd door kjtm op 11-10-2012 16:44 ]

Intel Core i5 3570K @4.2ghz -- Asus P8Z77-M -- 2x4GB G.Skill Ares -- Asus GTX660-DC2T-2GD5 -- Crucial M4 128GB -- Seasonic G-Serie 550 -- BitFenix Prodigy M -- Asus Xonar D1

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sharkoon en vooral MS-Tech maken geen mooi spul, ik heb er genoeg van gebouwd, maar dat is nooit echt een plezier.

Nu heb ik als student zelf ook een 2 jaar een €20 MS-tech kastje gebruikt, maareh, liever niet...

Of je het mooi vind of niet kan ik niet bepalen, maar hier wat kasten die ik heb gebouwd het afgelopen jaar: (waarschijnlijk niet compleet, maar goed)

pricewatch: Antec Three Hundred Two

pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (eigen kast momenteel)

pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) (weggedaan toch te groot)

pricewatch: Cooler Master Elite 310 (geen aanrader voor jouw systeem, koelt niet super)

pricewatch: Antec Three Hundred

pricewatch: Cooler Master HAF 912

pricewatch: Cooler Master Elite 361

pricewatch: Cooler Master Elite 333

pricewatch: Cooler Master Elite 371

pricewatch: AOpen ES45F (geen aanrader)

Mijn oude MS-tech blikke wonder doos: pricewatch: MS-Tech LC-182 (Wit)

pricewatch: NZXT Guardian 921 (ugh)

pricewatch: Thermaltake Element T VK90001N2Z

• SteenMSc
djunicron schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:38:
Sharkoon en vooral MS-Tech maken geen mooi spul, ik heb er genoeg van gebouwd, maar dat is nooit echt een plezier.

Nu heb ik als student zelf ook een 2 jaar een €20 MS-tech kastje gebruikt, maareh, liever niet...

Of je het mooi vind of niet kan ik niet bepalen, maar hier wat kasten die ik heb gebouwd het afgelopen jaar: (waarschijnlijk niet compleet, maar goed)

pricewatch: Antec Three Hundred Two

pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (eigen kast momenteel)

pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) (weggedaan toch te groot)

pricewatch: Cooler Master Elite 310 (geen aanrader voor jouw systeem, koelt niet super)

pricewatch: Antec Three Hundred

pricewatch: Cooler Master HAF 912

pricewatch: Cooler Master Elite 361

pricewatch: Cooler Master Elite 333

pricewatch: Cooler Master Elite 371

pricewatch: AOpen ES45F (geen aanrader)

Mijn oude MS-tech blikke wonder doos: pricewatch: MS-Tech LC-182 (Wit)

pricewatch: NZXT Guardian 921 (ugh)

pricewatch: Thermaltake Element T VK90001N2Z
Hier zitten wel een paar mooie bij. het enige probleem is dat ik graag een witte wil, maar je kan de kasten och gewoon laten spuiten?

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

TheMrWishtle schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:10:
[...]

Hier zitten wel een paar mooie bij. het enige probleem is dat ik graag een witte wil, maar je kan de kasten och gewoon laten spuiten?
Mja, kan wel, maar man, dat is wel een klus!!

pricewatch: NZXT Source 210

pricewatch: Enermax Vostok ECA-3120 WS

pricewatch: BitFenix Shinobi Window

pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White (top kast, super stil te maken! - niet de beste case voor hete vga kaarten alleen...)

pricewatch: Antec Performance One Mini P180 (Wit) (prettig bouwen)

pricewatch: Gigabyte GZ-X1 (niet de beste kast ooit, maar wel een mooi licht zilvere kleurtje - wel een oudje...)

pricewatch: Gigabyte Poseidon 310 (Zwart) (ook een pracht in zilver, staat alleen niet meer in de PW.)

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Nog maar kort geleden de Fractal Design Define R4 (maar dan in het zwart) gebruikt voor een zelfbouw. Een hele fijne kast, lekker stil met grote fans en ook goed gebouwd. Mooi strak (voor de liefhebber ook met een raampje aan de zijkant te krijgen). Voldoende materiaal meegeleverd. HD case op verschillende manier toe te passen. Ik ben er heel in ieder geval heel blij mee. Een aanrader.

Eventueel pas nog een review bij de buren.

• SteenMSc
Vandaahl schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:17:
Nog maar kort geleden de Fractal Design Define R4 (maar dan in het zwart) gebruikt voor een zelfbouw. Een hele fijne kast, lekker stil met grote fans en ook goed gebouwd. Mooi strak (voor de liefhebber ook met een raampje aan de zijkant te krijgen). Voldoende materiaal meegeleverd. HD case op verschillende manier toe te passen. Ik ben er heel in ieder geval heel blij mee. Een aanrader.

Eventueel pas nog een review bij de buren.
Ik had die kast zelf ook al gezien. Ik vind hem heel mooi, en ik denk dat dat hem wordt. moet ik alleen nog kijken of er genoeg ruimte in zit voor mijn videokaart aan alles.
djunicron schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 03:09:
[...]

Mja, kan wel, maar man, dat is wel een klus!!

pricewatch: NZXT Source 210

pricewatch: Enermax Vostok ECA-3120 WS

pricewatch: BitFenix Shinobi Window

pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White (top kast, super stil te maken! - niet de beste case voor hete vga kaarten alleen...)

pricewatch: Antec Performance One Mini P180 (Wit) (prettig bouwen)

pricewatch: Gigabyte GZ-X1 (niet de beste kast ooit, maar wel een mooi licht zilvere kleurtje - wel een oudje...)

pricewatch: Gigabyte Poseidon 310 (Zwart) (ook een pracht in zilver, staat alleen niet meer in de PW.)
Ik denk dat ik voor de shinobi, of de define R4 ga(als alles er in past natuurlijk). heel erg bedankt allemaal.

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

TheMrWishtle schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:01:
[...]moet ik alleen nog kijken of er genoeg ruimte in zit voor mijn videokaart aan alles[...]
Als je niet veel schijven hebt, de middelste HD case kan je verwijderen/draaien, dan heb je meer ruimte voor lange kaarten. De onderste HD case kan drie schijven kwijt, dat is meestal voldoende voor normaal gebruik. Evt. is het ook nog mogelijk twee SSD's te plaatsen aan de achterkant van de plaat waar je het moederbord op schroeft (moet je wel eerst de SSD vastschroeven voor het paatsing van het moederbord |:( )
Pagina: 1