Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Hey, ik heb ontzettend weinig verstand van waterkoelingen, maar ik heb dus een custom build pc, maar nu wil ik in de toekomst (tegen 2 a 3 weken :P ) een waterkoeling kopen, maar ik heb ongeveer een bufget van 100 tot 110 euro,

Mijn systeem is:
asus p8z77-v le (moederbord)
8GB Ram DDR3
Intel i5 3550
Nvidia Gtx 560

Welke koeling is het beste voor mij?
Also een klein offtopic vraagje: ik merk dat de games die ik op mijn pc speelde altijd toppie werkte, maar nu begin ik wel degelijk te framedroppen met mijn pc, is dit omdat de hardware te warm word en stof in mijn pc zit? of is het die junk die op mijn pc staat + die 100+- processen die tegelijk draaien? Word dat probleem verholpen met een waterkoeler en de hardeschijf formatteren? :)

Geen idee of ik hier een topic hoorde te openen, maar als ik fout zit hoor ik het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
100 tot 110 euro is voor zover ik weet erg krap voor degelijke WC. Daarnaast maakt WC je pc niet sneller of iets dergelijks, enkel koeler. Het kan zijn dat de PC traag wordt als hij heeel erg warm wordt, maar dan is de oplossing vooral het uitstoffen van de PC.

Ga je niet overklokken, dan doe je er verstandiger aan om even je windows te onderhouden of opnieuw te installeren.

Als ik je verhaal zo hoor is WC gewoon niet geschikt. Je hebt weinig kennis en doet waarschijnlijk niets aan overclocken. Daarnaast voldoet je post ook totaal niet aan de richtlijnen hier op GoT (wat heb je zelf al gevonden?)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemeloen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
LikeAKing schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:06:
Hey, ik heb ontzettend weinig verstand van waterkoelingen, maar ik heb dus een custom build pc, maar nu wil ik in de toekomst (tegen 2 a 3 weken :P ) een waterkoeling kopen, maar ik heb ongeveer een bufget van 100 tot 110 euro,

Mijn systeem is:
asus p8z77-v le (moederbord)
8GB Ram DDR3
Intel i5 3550
Nvidia Gtx 560

1. Welke koeling is het beste voor mij?
Also een klein offtopic vraagje: ik merk dat de games die ik op mijn pc speelde altijd toppie werkte, maar nu begin ik wel degelijk te framedroppen met mijn pc.
2. Is dit omdat de hardware te warm word en stof in mijn pc zit?
3. Of is het die junk die op mijn pc staat + die 100+- processen die tegelijk draaien?
4. Word dat probleem verholpen met een waterkoeler en de hardeschijf formatteren? :)

Geen idee of ik hier een topic hoorde te openen, maar als ik fout zit hoor ik het vanzelf wel.
Hey,

Ik heb je vraag voor het gemak opgedeelt.

1. Ik denk een H100 of ander standaard setje. We weten namenlijk niet welke onderdelen je wilt koelen. Zou je dit duidelijk kunnen maken?
2. Download een programma zoals HWmonitor en kijk even hoe warm je pc wordt. Of maak hem open en blaas hem eens schoon of heel voorzichtig met een stofzuiger misschien. (zoek even een tutorial op youtube misschien)
3. Grote kans. Kijk eens in je config scherm welke applicaties geinstalleerd zijn en schoon eens op.
4. Zoiezo zal de computer opruimen helpen. Kijk eerst eens of je pc warm wordt voor je 100 euro uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
jeroenemeloen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:26:
[...]

Hey,

Ik heb je vraag voor het gemak opgedeelt.

1. Ik denk een H100 of ander standaard setje. We weten namenlijk niet welke onderdelen je wilt koelen. Zou je dit duidelijk kunnen maken?
2. Download een programma zoals HWmonitor en kijk even hoe warm je pc wordt. Of maak hem open en blaas hem eens schoon of heel voorzichtig met een stofzuiger misschien. (zoek even een tutorial op youtube misschien)
3. Grote kans. Kijk eens in je config scherm welke applicaties geinstalleerd zijn en schoon eens op.
4. Zoiezo zal de computer opruimen helpen. Kijk eerst eens of je pc warm wordt voor je 100 euro uitgeeft.
1. Ik wil vooral mijn cpu en gpu koelen
2. Ik heb coretemp voor mijn processor :)
3. Bedoel je programma's en onderdelen?

@Liquid; een intel ivy bridge processor overclocken is het niet waard, hij word nu al 80 graden af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
LikeAKing schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:46:
[...]
@Liquid; een intel ivy bridge processor overclocken is het niet waard, hij word nu al 80 graden af en toe.
Waarvoor wil je dan waterkoeling, tegen die 80 graden? Want het klinkt mij eerder dat de luchtkoeler niet goed bevestigd zit. Nogmaals: WAAROM wil je precies waterkoeling? WAT wil je er mee bereiken en met welk doel?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemeloen
Wat Liquid idd zegt. Ik zou eerst een proberen je systeem op te ruimen en schoon te maken (als in stof verwijderen). En daarna zou ik misschien gaan kijken naar koeling. En gezien je ervaring (hoe het overkomt) zou ik nog geen waterkoeling kopen. Wat zoiezo lastig is voor 100 euro voor zowel je CPU als je GPU.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenemeloen op 11-10-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Naja, ik ken wel vrienden die me kunnen helpen met het erinzetten van de waterkoeling dus dat is niet zo'n probleem. verder kan een waterkoeling nooit een probleem zijn, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
LikeAKing schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:21:
Naja, ik ken wel vrienden die me kunnen helpen met het erinzetten van de waterkoeling dus dat is niet zo'n probleem. verder kan een waterkoeling nooit een probleem zijn, toch? :P
Je gaat ook echt totaal niet op mijn posts in: begin nu eens fatsoenlijk in te gaan op posts van anderen.

Het punt is dat waterkoeling onderhoud vergt, iets duurder is (in aanschaf en stroom) en kleine risico's met zich mee brengt. Iemand die overclockt vindt de voordelen opwegen tegen de nadelen. Punt is, als jij een computer niet overclockt en er geen andere reden is te bedenken dat je hardware koeler dan "normaal" (met luchtkoeling) zou moeten zijn, je je kan afvragen wat de voordelen voor jou zijn, zeker gezien je budget ook erg krap is.

Nogmaals: WAAROM wil je waterkoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemeloen
LikeAKing schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:21:
Even off-topic: Ik moet zeggen dat ik zelf waterkoeling heb "omdat het kan". En omdat ik het zelf erg interessant vond om te doen en mijn budget geen probleem was. Ik heb rond de €340 uitgegeven voor mijn waterkoelings systeem.

On-topic: Wat Liquidt zegt. Dit topic gaat over je probleem en dit loopt uit op een discussie over waterkoeling. Ga eerst maar uitvoeren wat wij als suggesties hebben, en post daarna je resultaat.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick112
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
TS kan niet overklokken met die processor als ik het goed heb. +cpu en gpu waterkoelen ga je niet redden met 100 euro.
overigens het verhaal van "framedroppen" is redelijk vaag. Miss draai je een spel met te hoge instellingen?
De temperaturen kunnen misschien wel verlaagd worden met een paar extra fans in je case. of inderdaad koeler fout gemonteerd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:14

NoFearCreations

3DPrint the world!

Pssst, ik heb me CPU en GPU watergekoeld, voor nog geen 100€. Het kan wel, alleen niet met nieuwe spullen.
Maar dan nog zijn de closed loop setje beter voor de TS. Vergen nagenoeg geen onderhoud.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
NoFearCreations schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:36:
Pssst, ik heb me CPU en GPU watergekoeld, voor nog geen 100€. Het kan wel, alleen niet met nieuwe spullen.
Maar dan nog zijn de closed loop setje beter voor de TS. Vergen nagenoeg geen onderhoud.
Pomp 30 euro t-vulstuk/resevoir 5/20 euro 2 waterblokken 25/st fittingen en slangen 20 euro
105 tot 120 euro dus is te doen.
Bij mij was de pomp 25 euro de blokken 18 euro/st fittingen en slangen 10 t vulstuk 5 en de radiator 15 euro.
Tweedehands kan je nog wel een redelijke loop vinden.
Alleen heb je dan wel echt low profile blokjes zelf heb ik koolance lp blokjes kunnen 180W/max afvoeren maar niet als een duur blok.

[ Voor 12% gewijzigd door maarten12100 op 12-10-2012 14:37 ]

Pagina: 1