autoradiator aansluiten op waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou zelf aan waterkoeling beginnen en heb op de sloop daarvoor een oude autoradiator gevonden, ik weet niet of het koper is of niet maar het is echt een gigantisch groot ding. :o Het koeloppervlakte is iets van 45x60 cm.

De slangen die je kunt aansluiten hebben een diameter van ~31mm, eentje van iets van 15 mm die ik wil gebruiken om bij te vullen met behulp van een slangetje en een kraantje, en eentje van 6 oid die ik wil afdoppen.

Mijn vraag is nu voor ik onderdelen bestel hoe overbrug ik het verschil in diameter tussen 31mm binnen en 10/8 het beste? Ik kan eventueel met een brander werken maar ik heb niet echt gereedschap om een schroefdraad van g 1/4 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal er eens gewoon een liter kraanwater doorheen. Dikke kans dat er allemaal bruine tjak uitkomt die je liever niet in je loop hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jup, als je een auto radiator wilt gebruiken, koop dan een nieuwe. In een gebruikte zit zoveel troep die je echt niet in je loop wilt hebben.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tuinslang er doorheen gehaald, aardig schoon nu, het was de eerste paar seconde heel eventjes bruin maar daarna had ik gewoon schoon water. Ik gooi hem nog wel een dagje of zo in azijnzuur om de rest wat op te lossen maar voor de rest denk ik niet dat het erger is dan alle kleur rotzooi die er over het algemeen in een waterkoeling opstelling gegoten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Voor de aansluiting van de slang zoiets gebruiken. vraag aan de lokale installateur of loodgieter, die hebben ze vaak liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

En natuurlijk feauteau's als je het klaar hebt!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Houd je er wel rekening mee dat een radiator in een auto gemaakt is om warmte kwijt te raken, doordat er wind doorheen geblazen wordt door de rijsnelheid? Daarbij hebben de meeste auto's een elektronische ventilator op de radiator zitten, voor als de (warme) auto stil staat of in de file rijdt.

Maar wel een ontzettend gaaf idee, ben benieuwd naar de foto's!

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 21:21

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

pkopf schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:24:
Houd je er wel rekening mee dat een radiator in een auto gemaakt is om warmte kwijt te raken, doordat er wind doorheen geblazen wordt door de rijsnelheid? Daarbij hebben de meeste auto's een elektronische ventilator op de radiator zitten, voor als de (warme) auto stil staat of in de file rijdt.

Maar wel een ontzettend gaaf idee, ben benieuwd naar de foto's!
Jij vergeet dat een auto tientallen KW'en aan warmte uitstoot, waar je PC op hoogstens een halve komt. En dat is extreem (500W aan warmte, dat neemt een beetje moderne PC niet eens op).

Passief draaien moet echt wel lukken, als je pomp het kan.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 15:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

De eerste waterkoelingsinstallaties werden vroeger ook op deze manier gedaan. Alleen in plaats van een radiator voor motorkoeling werd er een kachelradiator voor gebruikt. Deze zijn iets kleiner en hebben over het algemeen wat kleinere aansluitingen voor de slangen. Je zou dus nog kunnen overwegen om een kachelradiator te gebruiken in plaats van de radiator die je nu hebt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

uit welke auto komt deze? want voor een bepaald bouwjaar heb je nog koper. daarna niet meer.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik helaas niet met zekerheid afleiden. Hij is helemaal zwart geroest met wat goudkleurig in de deukjes en als ik hem verder schuur lijkt het op alu. Ik denk dat ik maar naar een andere ga kijken op de sloop, want ik zou te veel offermetaal moeten gebruiken of deze te vaak moeten vervangen om nuttig te zijn.

Ik ga kijken of ik het zo veel mogelijk passief kan laten koelen wat wel een uitdaging is omdat mijn overgeklokte i5 2500k processor en geforce 480 best wel heet kunnen worden als ze actief zijn. Ik heb liever helemaal geen of zo min mogelijk ventilatoren in mijn opstelling en zat te denken om mijn PSU ook te koelen op water.

Op dit moment hou ik ze stil door de open source drivers te draaien en veel idle te houden, nvidia op boot speed is niet zo heel erg te horen en de ventilator van mijn processor slaat in idle niet eens aan.
Enige nadeel is nu hitte, ik gooi mijn nvidia 480 op 80°c en bootspeed zodat ik de ventilator niet zo duidelijk hoor als ik aan het werk ben. In mijn vrije tijd ben ik oa een nouveau dev, dus is niet zo lastig met de open driver om onveilige instellingen te doen voor de ventilatoren. Op 95°c hoor ik helemaal niet meer maar dat is niet zo heel goed voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@un1 Tijd voor wat pics en is diet niet iets voor een CIP

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja foto's hier neer gezet, http://imgur.com/a/16Zjf#3. De eerste 2 horen er niet bij maar is mijn pandaboard + usb hubje voor toetsenbord/muis en sata ssd, om die reden begon ik hier eigenlijk mee. Midden in de nacht kan ik hem niet horen en moest ik mijn helderheid op mijn beeldscherm op vol doen om echte stilte te krijgen, op lagere helderheid maakt hij wat lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik was dan toch voor een kachel radiator gegaan, eventueel met 2 200mm fans erop.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Is het niet een idee om (iets minder efficiente, ik weet het) aluminium koelblokken te zoeken? Dan heb je ook geen last van afvreten van het metaal.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is op zich misschien een idee, ik vind het niet erg als het wat warmer wordt, zolang mijn geforce en processor zelf maar onder de 80 graden blijven, vooral tijdens stress tests zoals intelburntest of games. Is dat haalbaar met aluminium?

Overgeklokte sandy bridge i5 2500k @ 1.4v op 4.6 ghz, gekoeld met hyper 212+.
geforce gtx 480 op normale snelheden, maar hij wordt nogal heet in vergelijking
met bijvb kepler machines. Ik zat te denken om mss te upgraden naar een koelere.
Pagina: 1