Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477647

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al enige tijd een Samsung UE40D7000 3D Smart TV.
Tevens heb ik een Nas (Synology ds411j) en een PlayonHD2 media player.
Ik speel MKV half SBS films moeiteloos af vanaf mijn NAS op mijn TV, werkt perfect geluid ondertiteling etc.

Het schijnt dat MKV Half SBS niet de volledige Full HD 3D kwaliteit is en ik wil ook graag volwaardige 3D Bluray films af kunnen spelen. Nu geeft mij TV aan als ik deze wil afspelen vanaf mijn NAS, Niet ondersteunend formaat. Dit betreft dan een BlyRay rip. Via me PlayonHD2 kan ik deze wel afspelen maar deze ondersteund geen 3D.

Is er een manier zonder een nieuwe Media speler te kopen om deze bestanden af te kunnen spelen op mijn TV of zijn er andere bestandsformaten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat voor bestandsformaat gaat het om? Van wat ik kan vinden zijn full resolution 3D rips nogal een geval apart.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb geprobeerd zowel een ISO als een uitgepakte ISO dus dan krijg je een BDMV index bestand met mappen, maar de TV herkent het BDMV bestand niet en kan het dus niet zien als 1 disk.

Daarvoor wil ik dus weten of er bestanden zijn met de zelfde kwaliteit, die de tv wel zou herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nou dan zou je eens moeten zien welke formaten er worden gebruikt op de verschillende sites. Van wat IK kan vinden (dus niet bindend) heb je pech: het moet in zo'n BR image, en TVs zijn nu niet echt de beste manier om media af te spelen.

Ik ben bang dat je toch echt aan SBS zit.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit komt uit de handleiding, dus ben bang dat je gelijk heb, is er echter geen MKV met een andere indeling als HALF SBS of HALF OU. volgens mij werkt de orginele BR disk namelijk met 48 fps ipv 24 fbs en wordt en worden de beelden om en om weergeven ipv naast elkaar of onder elkaar.

Ondersteunde videobestandsindelingen
Bestandsextensie *.avi *.mkv Container AVI MKV
Bestandsextensie *.asf Container ASF
Bestandsextensie *.wmv Container ASF
Bestandsextensie *.mp4 Container MP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 477647 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:17:
Dit komt uit de handleiding, dus ben bang dat je gelijk heb, is er echter geen MKV met een andere indeling als HALF SBS of HALF OU. volgens mij werkt de orginele BR disk namelijk met 48 fps ipv 24 fbs en wordt en worden de beelden om en om weergeven ipv naast elkaar of onder elkaar.

Ondersteunde videobestandsindelingen
Bestandsextensie *.avi *.mkv Container AVI MKV
Bestandsextensie *.asf Container ASF
Bestandsextensie *.wmv Container ASF
Bestandsextensie *.mp4 Container MP4
Na wat verder onderzoek: Blu-ray gebruikt H.264 MVC, wat dus een aanvulling is op H264. Dit moet echter wel worden ondersteund door het afspeelapparaat: meestal zijn TVs dramatisch daarmee. Voor zover ik weet zijn de meeste rips dan wel SBS, maar dan in fullSBS, dus met een resolutie van 3840x1080.

Dus zoek sowieso eens naar full SBS, dat is redelijk haalbaar. Maar goed, full SBS lijkt niet altijd de beste oplossing, gezien niet alle chips met het formaat om kunnen gaan.

48 fps (sequentieel) is iets wat ze nu langzaam aan willen gaan invoeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
staat in de handleiding bij Ondersteunde videobestandsindelingen Videocodec:
●Divx 3.11 / 4.x / 5.1 / 6.0
●H.264 BP / MP / HP
●MPEG4 SP / ASP
●ASP

Resolutie 1920x1080 Framesnelheid (fps) 6 ~ 30 Bitsnelheid (Mbps) 25

verderop in de handleiding staat ook.

Videodecoder:
•• Ondersteuning tot H.264, niveau 4.1
•• H.264 FMO / ASO / RS, VC1 SP / MP / AP L4
en AVCHD worden niet ondersteund.
•• MPEG4 SP, ASP:
−− Lager dan 1280 x 720: maximaal 60 frames
−− Hoger dan 1280 x 720: maximaal 30 frames
•• GMC 2 of hoger wordt niet ondersteund.

Over H.264 MVC wordt niet gesproken.

Full SBS ga ik zeker uitproberen. Helaas wordt er weinig van gepost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dikke kans dat die TV er weinig kaas van kan maken. Een TV blijft een beetje behelpen als media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 09:56
Denk niet dat je de mediaspeler van je tv ertoe kunt bewegen een bestand af te spelen dat een hogere resolutie heeft dan full hd.

Voor full hd 3D over hdmi heb je hmdi 1.4 gespecificeerde electronica nodig i.v.m. de hogere data rate voor de groter dan full hd frames gebruikt bij full hd 3D.
Pagina: 1