Toon posts:

[Vista] Vreemde filetype inconen in download folder FF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik last van vreemde filetype iconen in de downloads folder van Firefox. Dit probleem doet zich enkel voor bij downloaden via Firefox, want Chrome en IE hebben er geen last van. Als ik het bestand delete dan verdwijnt dit subicoontje als ik het bestand vervolgens weer bekijk in de prullenbak. Ik heb Firefox opnieuw moeten installeren omdat ik last had van een ander probleem, maar dat heeft dit niet verholpen. Het icoon zelf heeft iets te maken met Windows Live Skydrive waar ik niks mee doe naar mijn weten (image1 via Google images gezocht).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ixSbG.png

Windows Vista up-to-date
AVG heeft geen waarschuwing afgegeven
MBAM - clean
Bitdefender rescue cd - clean
Kaspersky rescue cd - clean
TDSSKiller - clean

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Het gaat alleen over het icoontje van image1? wat voor extensie heeft dat bestand?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het embleempje lijkt op dat van gedeelde bestanden. Heb je niet toevallig zoiets aan staan voor je FF downloadmap?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:18:
Het gaat alleen over het icoontje van image1? wat voor extensie heeft dat bestand?
Dit had ik duidelijker moeten beschrijven. Image1 is gewoon een png bestand wat ik via een screenshot heb gemaakt om het icoon via Google image search te kunnen achterhalen. Het gaat er dus om dat dat icoontje nu voorkomt op exe, rar, jpg, noem maar op bestanden. Zoals je ziet staat het icoontje niet op de for_pure rar dit omdat ik dat bestand via IE/Chrome heb gedownload. Hetzelfde geldt voor Firefox setup. Maar als ik deze bestanden via Firefox had gedownload dan zou weer dat icoontje verschijnen op het betreffende bestand.
Hero Of Time schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:35:
Het embleempje lijkt op dat van gedeelde bestanden. Heb je niet toevallig zoiets aan staan voor je FF downloadmap?
Zoiets dacht ik ook maar de map staat niet gedeeld in het netwerk. En het vreemde is dat bestanden die via Firefox alleen dit embleempje/icoontje krijgen toegevoegd en bestanden die via IE of Chrome worden gedownload niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bestandseigenschappen vergelijken van een bestand die met beide browsers zijn gedownload?

[ Voor 7% gewijzigd door Hero of Time op 11-10-2012 14:16 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:16:
Bestandseigenschappen vergelijken van een bestand die met beide browsers zijn gedownload?
Thanks :). De SHA1 gegevens komen overeen met beide bestanden dus er is niets veranderd aan het bestand zelf. Onder het kopje Beveiliging echter staat een extra gebruiker met de naam Gebruikers. Deze Gebruikers hebben toegang tot lezen en lezen en uitvoeren. Als ik die machtiging verwijder verdwijnt het icoontje. Wat dit betekent weet ik niet :?. En hoe ik dit voor alle bestanden ineens uitvoer en tegenga bij nieuwe downloads weet ik ook niet niet. Deze Gebruikers komen niet voor in de map Downloads maar enkel in de bestanden gedownload via Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:42:
[...]

Thanks :). De SHA1 gegevens komen overeen met beide bestanden dus er is niets veranderd aan het bestand zelf. Onder het kopje Beveiliging echter staat een extra gebruiker met de naam Gebruikers. Deze Gebruikers hebben toegang tot lezen en lezen en uitvoeren. Als ik die machtiging verwijder verdwijnt het icoontje. Wat dit betekent weet ik niet :?. En hoe ik dit voor alle bestanden ineens uitvoer en tegenga bij nieuwe downloads weet ik ook niet niet. Deze Gebruikers komen niet voor in de map Downloads maar enkel in de bestanden gedownload via Firefox.
Aha, dus het was inderdaad het share icoontje, daarmee share je naar andere gebruikers. Draait Firefox niet onder een andere account? Heb je al geprobeerd hem expliciet met je eigen account (eigenaar download map) te starten?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:46:
[...]

Aha, dus het was inderdaad het share icoontje, daarmee share je naar andere gebruikers. Draait Firefox niet onder een andere account? Heb je al geprobeerd hem expliciet met je eigen account (eigenaar download map) te starten?
Er is maar 1 account volgens Configuratie > Accounts beheren dat is mijn eigen administrator account. FF starten als administrator helpt niet het icoontje blijft verschijnen bij een download via FF gestart als administrator en het opvallende is dat ook Chrome de gebruiker Gebruikers heeft staan onder machtigingen maar het daar blijkbaar geen effect heeft op de downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Na wat rondgooglen:

http://www.vistaforums.co...fox-and-vista-t35712.html

Check dus even de permissies van de temp map.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks _/-\o_. Het probleem is nu verholpen ik heb bij temp de machtiging van gebruiker Gebruikers verwijderd en nu is het weer goed. Ik vraag me toch wel af hoe dit kon zijn veranderd en of iedereen zo'n gebruiker Gebruikers heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Thanks _/-\o_. Het probleem is nu verholpen ik heb bij temp de machtiging van gebruiker Gebruikers verwijderd en nu is het weer goed. Ik vraag me toch wel af hoe dit kon zijn veranderd en of iedereen zo'n gebruiker Gebruikers heeft?
Volgens mij is Gebruikers toch een groep waar alle gebruikers onder vallen? If so, dan is dat gewoon een groep met maar 1 user er in.

Ik weet overigens niet hoe het is ontstaan, ik weet niet of er van zoiets uberhaupt een log is: ik hou mij nooit zo bezig met permissions.

Pagina: 1