• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-02 15:28
Ik heb het volgende probleem met mijn usb poorten:

In mijn huiskamer staat een HTPC (Silverstone Milo ML03B, X2 250, 4gb DDR3 op een Asrock moederbordje)
Hierop draait W7 64bit en daarnaast eigenlijk alleen XMBC.
Dit geheel wordt aangestuurd door een Logitech Harmony 700 en een no-name ebay IR-ontvanger.

Dit heeft altijd prima gewerkt maar nu wilde ik vandaag even wat dingen aanpassen en wilde daarvoor even een tobo en muis aansluiten. Nu werken tot mijn verbazing geen van de usb poorten meer. Zowel die van het moederbord (2.0) en die van de behuizing (3.0) doen helemaal niks met verschillenden muizen en toetsenborden die op andere pc's prima werken. Nu dacht ik eerst aan een probleem met de usb drivers o.id. maar het vreemde is dat de IR ontvanger nog WEL gewoon werkt via de usb poorten. 8)7

Heeft iemand een idee waar dit probleem zou kunnen zitten?

Verwijderd

Staan er misschien poorten uitgeschakeld in het bios, dat is zo ongeveer het enige wat ik me nu kan bedenken. Ook zou je even in apparaatbeheer kunnen kijken en zien of daar de usb poorten misschien uitgeschakeld staan.

• Ruut88
Enig idee hoe ik daar nu in kan komen? Muis en tobo zonder USB heb ik helaas niet.

Maar dan zouden ze het toch wel moeten doen in de poort van de IR ontvanger? dit doen ze nl. ook niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Ruut88 op 10-10-2012 23:49 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:48

Fiber

Beaches are for storming.

Ruudvanelk schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:49:
Enig idee hoe ik daar nu in kan komen? Muis en tobo zonder USB heb ik helaas niet.

Maar dan zouden ze het toch wel moeten doen in de poort van de IR ontvanger? dit doen ze nl. ook niet.
Soms doen usb poorten het wel in het bios en niet in Windows...

Heeft die computer nog wel PS2 poorten? Dan morgen even een goedkoop oud toetsenbordje en muisje scoren voor een paar euro of lenen van iemand. Er slingeren er nog genoeg rond in Nederland.

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 10-10-2012 23:56 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Ruut88
Fiber schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

Soms doen usb poorten het wel in het bios en niet in Windows...

Heeft die computer nog wel PS2 poorten? Dan morgen even een goedkoop oud toetsenbordje en muisje scoren voor een paar euro of lenen van iemand. Er slingeren er nog genoeg rond in Nederland.
dit inmiddels geprobeerd. Windows is opnieuw geinstalleerd op een nieuwe samsung 830 SSD.

Nu werken de usb poortenwel met toetsenborden en muizen maar niet met USB sticks of HDDs.

Dacht slim te zijn en de driver even opnieuw te installeren voor de usbcontroller. Echter is de lan driver ook niet automatisch geinstalleerd. Dus ik kan nu eigenlijk helemaal niks :P

Iemand een idee hoe ik dit kan omzeilen?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al geprobeerd in je BIOS setup defaults te laden? En om wat voor Asrock bord gaat het? Is er misschien een BIOS update beschikbaar die je kunt proberen?
Pagina: 1