Intel i5 3570k Aftermarket cooler of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-06 15:07
Beste medetweakers,

Na weken van zoeken en inlezen ben ik eindelijk bijna klaar met het samenstellen van een nieuw systeem. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om de i5 3570k gewoon met de stock cooler te gebruiken of toch voor een aftermarket gaan. Ik heb gelezen dat de 3570k nogal heet kan worden. Ik ben niet van plan om over te clocken, dus daarvoor is het niet nodig.

Heb je het idee dat een aftermarket cooler een must is, dan zou ik graag advies willen voor welke. Aangezien ik een redelijk kleine kast (Cooler Master Elite 430) heb, is de keuze wel wat beperkt. Ook staat er bij mijn inventaris dat mijn geheugen low profile is, dat is niet zo. Ik heb hetzelfde geheugen maar dan wel met heatsinks, die kon niet gevonden worden in de pricewatch.

Mijn budget is ongeveer 25-30 euro. Elk advies is meer dan welkom! Ik zou het ook zeer op prijs stellen als iemand mij kan uitleggen hoe ik mijn inventaris direct aan het topic kan toevoegen ipv een link, sorry ik ben een noob! :p

Alvast bedankt!

http://tweakers.net/galle..._id=322028#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 17:24
Dan komt bij mij de vraag op: waarom een 3570k als je toch niet van plan bent te overclocken? Neem dan een 3570/3450! Goedkoper en even snel.
Aftermarket cooler is geen must, maar de prijs voor bijv. een Gelid Tranquilo tev. 2 is niet erg hoog (past in je budget) en is aanzienlijk stiller en koeler dan de stock koeler. Dus dat is een afweging die je zelf moet maken. Irriteer je je aan geruis? Game je veel of doe je intensieve taken? Laat je budget het toe? Neem dan een aftermarket koeler

Edit: ik zie net je wenslijst. Voor die setup zou ik zeker voor een aftermarket koeler gaan, deze dus bijv. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

[ Voor 19% gewijzigd door boe.i op 10-10-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 19:23

Axon

Dikke tetten

De door jou gekozen Coolermaster Blade Master 120mm fans zijn op 12 volt HEEL luidruchtig! :o
Het zijn wel PWM (4pin) fans dus ik zou zeggen: maak daar gebruik van!

Anders op n fan controller aansluiten :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
Bedankt voor jullie reacties!

@Boe.i, ik ko de 3570k voor een zeer goede prijs overnemen van een medetweaker. Ik ben van plan om af en toe te gamen en vind het leuk om in ieder geval de nieuwste spellen op een redelijke resolutie te kunnen spelen. Ik denk dat ik dan toch voor een aftermarket cooler gaan. De Gelid wordt waarschijnlijk mijn eerste keus!

@ Rick, ik heb de kast inclusief fans gratis van een tweaker kunnen overnemen, dus erg kritisch erover kon ik niet zijn. Ik heb er ook niet zoveel verstand van. ;p
Hoeveel fans zou jij in de kast plaatsen en zou jij daarbij nog een aftermarket cooler nemen?
Een fan controller komt er waarschijnlijk ook bij, maar dat is uiteraard afhankelijk van hoeveel fans ik zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Waarom een Ivy cpu, nieuwste videokaart en een Z68 moederbord.
Ik zou een Asrock Z77 Extreme4 met de nieuwe Z77 chipset.
Hiermee kan je vol gebruik maken van je 3570K en van je videokaart ivm Gen3 pci-e sloten.
Kwa koeler zou ik voor deze gaan, Cooler Master Hyper 412 SLIM, kost een paar euro meer maar past overal op en koelt gewoon voor je eisen perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Earth
Het moederbord heb ik vrij goedkoop (65 euro) kunnen overnemen en heeft volledige pci-e 3.0 ondersteuning icm met ivy bridge cpu. De keuze was tussen een uitgebreider z68 bord met pci-e 3.0 of een budget z77 met weinig features. Uiteindelijk ben ik na veel wikken en wegen voor het eerste gegaan! :)

Dank je voor je suggestie, ik ga de cooler even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De stock koeler van een 3570k is in mijn ogen niet echt voldoende. Bij een 3570k van een vriend was hij stock ongeveer 75 graden onder stress en met een Coolermaster koeler van ongeveer 20 euro was dat nog maar 55 graden. Een flinke verbetering voor een klein bedrag dus. Het hoeft niet meteen een koeler van 50 euro te zijn. :)
Pagina: 1