Af en toe kortstondig zwart scherm in zelfbouwsysteem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkechaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:51
Goedenavond,

Ik heb een maandje geleden (voor het eerst) zelf een computer gebouwd, gebaseerd op het basissysteem uit de BBG van september:

Moederbord: ASRock a75 Pro4-M
Processor: AMD AMD A8-3870K, Black Edition, Box
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9, 8GB, PC3-12800 (DDR3-1600)
SSD: Samsung 830 series 128GB
Voeding: Be quiet! Pure Power L7, 350W
Kast: Sharkoon MS140

Uit mijn oude PC heb ik nog toegevoegd:
Optische drive: Blu-ray/HD-DVD combispeler van LG (Dat bestond toen nog, HD-DVD)
HDD: Samsung spinpoint F1 1TB
Extra: TV-kaart

Scherm: HP w2007v

Op dit systeem heb ik Windows 7 (64bit) geïnstalleerd. Vanaf het begin heb ik af en toe last van een zwart scherm. Dit duurt een ruime seconde ongeveer, en komt per uur misschien gemiddeld 1 keer voor, vaak zitten twee "black-outs" redelijk dicht bij elkaar. Ik heb het idee dat het iets vaker voorkomt aan het begin van een computersessie, maar het gebeurd zeker ook later wel eens. Het probleem komt tijdens alle soorten gebruik, of het nu gamen, browsen of tekstverwerken is. Het is alleen het scherm dat even zwart gaat, want mijn muiscursor bijvoorbeeld beweegt wel door, zo is te zien als het beeld weer terugkomt.Het ligt echter niet aan het scherm zelf (hoogstwaarschijnlijk), omdat dat het bij mijn oude systeem altijd prima deed. De kabels heb ik uiteraard ook gedubbelcheckt.
Ik heb alle drivers ge-update en in het logboek van mn pc gekeken, maar kon niks vinden.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Is 350W genoeg voor dit systeem? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Via wat voor kabel heb je de computer met de monitor verbonden? Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Heb je een overclock gedaan? Zo ja zet het dan weer op stock. Zijn je drivers up-to-date? Gebruik je de laatste BIOS versie?

De 350W voeding die je erin hebt zitten is kwalitatief goed en krachtig genoeg voor jouw configuratie.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 11-10-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkechaap
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:51
Bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad ook een andere kabel geprobeerd(VGA), maar daar ligt het echt niet aan . Ik heb geen overclock gedaan en mijn drivers zijn up to date. Dit is mijn BIOS versie: BIOS Version/Date American Megatrends Inc. P1.80, 3/23/2012. Is het nodig die te vernieuwen denk je? Ik merkte net trouwens weer dat het echt vooral in het begin na het opstarten het ergst is. Tijdens het schrijven van dit stukje gebeurde het een aantal keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

dikkechaap schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:03:
Bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad ook een andere kabel geprobeerd(VGA), maar daar ligt het echt niet aan . Ik heb geen overclock gedaan en mijn drivers zijn up to date. Dit is mijn BIOS versie: BIOS Version/Date American Megatrends Inc. P1.80, 3/23/2012. Is het nodig die te vernieuwen denk je? Ik merkte net trouwens weer dat het echt vooral in het begin na het opstarten het ergst is. Tijdens het schrijven van dit stukje gebeurde het een aantal keer.
Er is een nieuwere BIOS versie maar die ziet volgens de descriptie op Windows8 dus verder niet noodzakelijk om te updaten. Wat je nog kunt proberen is Windows opstarten in veilige modus en kijken of je dan ook last hebt van deze flikkering. http://windows.microsoft....our-computer-in-safe-mode