[Google] Spreadsheet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Het is misschien geen Office, maar volgens mij past Google Spreadsheet 't beste in dit deel van 't forum.

Ik heb dus een blok met data -3 kolommen op rij- van links naar rechts: prioriteit, prijs, naam.
Is het mogelijk om de tekst te sorteren op prioriteit en als deze gelijk is voor 2 items, vervolgens op prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Blok met je data selecteren; menu data->sort range... en opgeven hoe je het wil.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Pedorus, je bent te goed voor deze wereld ;)
@ts: snap jedat zo'n topicstart heel gemakzuchtig overkomt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Zo dat is een stuk makkelijker dan verwacht!
Ik heb op internet uiteraard wel gezocht naar hoe je je gegevens kunt sorteren op basis van waarden maar ik kwam bij allerlei ingewikkelde functies en scripts terecht en dat terwijl ik echt een leek ben op dit gebied. Maargoed het werkt perfect dus hartstikke bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 256912 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:58:
Zo dat is een stuk makkelijker dan verwacht!
Ik heb op internet uiteraard wel gezocht naar hoe je je gegevens kunt sorteren op basis van waarden maar ik kwam bij allerlei ingewikkelde functies en scripts terecht en dat terwijl ik echt een leek ben op dit gebied.
Dan moet je leren googlen :P

google spreadsheet sort

eerste hit

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou bij dat soort basics niet specifiek gaan zoeken naar sorteren, maar juist heel generiek gaan zoeken. Immers: als het om basisbeginselen gaat dan heb je veel te veel kans dat voor dat onderwerp veel meer mensen veel ingewikkeldere vragen zullen stellen.

Dus lees gewoon een ouderwetsch boek spreadsheets-voor-dummies (NOFI, zo heten die nu eenmaal :* ), of iets als [google=google spreadsheet tutorial] => https://support.google.co...er.py?hl=nl&answer=140784

Of als je iets tegen lezen hebt, een paar uur niets anders doen dan iedere knop en iedere functie gewoon uitproberen. Het zijn er nog lang niet zoveel als Excel dus dat is prima mogelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 12-10-2012 11:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1