Beste mede-tweakers,
Ik ben van plan deze herfstvakantie een nieuwe pc in elkaar te zetten. Nou heb ik al iets samengesteld maar ik zou voor de zekerheid toch graag jullie meningen willen hebben.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en natuurlijk het gewone werk zoals internetten en Word. Het gamen zal hoofdzakelijk bestaan uit Battlefield 3 met nog wat andere spellen zoals Crysis 2, Gta IV, Fifa 13 en games die nog niet zijn uitgekomen.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget heeft een absolute grens van 910 euro(inclusief verzending). Dit is zonder Windows.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga de Iiyama ProLite E2473HDS als beeldscherm gebruiken (24 inch, full HD).
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de kast met inhoud. Ik vraag me alleen af of ik ook een dvd drive nodig heb, aangezien ik deze ongeveer maar eens in de 4 maanden gebruik. En in mijn oude systeem die naar een kamergenoot gaat zit nog een dvd drive. Is het veel moeite om deze even over te zetten mocht ik deze toch nodig hebben?
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel voor de processor, die is gewoon superieur bij dit budget.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil en zuinig mogelijk natuurlijk. Maar ik wil niet (veel) extra geld betalen om de pc stiller te maken.
Ik heb dit lijstje gemaakt;
Ik zit nog te twijfelen tussen de gtx 660 TI en de HD 7950 en ik vraag me af of de versie van gigabyte wel goed is.
Verder vraag ik me ook af of dit het beste moederbord is rond de 80 euro.
Alvast bedankt.
Ik ben van plan deze herfstvakantie een nieuwe pc in elkaar te zetten. Nou heb ik al iets samengesteld maar ik zou voor de zekerheid toch graag jullie meningen willen hebben.
• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en natuurlijk het gewone werk zoals internetten en Word. Het gamen zal hoofdzakelijk bestaan uit Battlefield 3 met nog wat andere spellen zoals Crysis 2, Gta IV, Fifa 13 en games die nog niet zijn uitgekomen.
• Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget heeft een absolute grens van 910 euro(inclusief verzending). Dit is zonder Windows.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga de Iiyama ProLite E2473HDS als beeldscherm gebruiken (24 inch, full HD).
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de kast met inhoud. Ik vraag me alleen af of ik ook een dvd drive nodig heb, aangezien ik deze ongeveer maar eens in de 4 maanden gebruik. En in mijn oude systeem die naar een kamergenoot gaat zit nog een dvd drive. Is het veel moeite om deze even over te zetten mocht ik deze toch nodig hebben?
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel voor de processor, die is gewoon superieur bij dit budget.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zo stil en zuinig mogelijk natuurlijk. Maar ik wil niet (veel) extra geld betalen om de pc stiller te maken.
Ik heb dit lijstje gemaakt;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,82 | € 14,82 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Gigabyte GV-N66TWF2-2GD | € 272,80 | € 272,80 |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 172,30 | € 172,30 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 87,12 | € 87,12 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Asrock Z75 Pro3 | € 77,30 | € 77,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 887,69 | |
Ik zit nog te twijfelen tussen de gtx 660 TI en de HD 7950 en ik vraag me af of de versie van gigabyte wel goed is.
Verder vraag ik me ook af of dit het beste moederbord is rond de 80 euro.
Alvast bedankt.
Ryzen 3600 - GTX1060