[iPhone 3GS] Zoeken / Geen Service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11
Aangezien mijn vader voor werk hard een nieuwe telefoon nodig had (De vorige HTC resette elke 15 minuten or so), heeft hij een iPhone 3GS meegekregen. Aangezien deze nog alle instellingen had van de vorige eigenaar, besloot ik een factory reset uit te voeren.

Na een wat bokkige start (Factory settings resulteerde in een iPhone die bleef hangen op het Apple logo tijdens het opstarten..) heb ik de iPhone moeten restoren via iTunes en heeft deze (bij mijn weten) iOS6 gekregen.

(Restore door home ingedrukt te houden totdat het connect to iTunes logo in beeld kwam > Vervolgens door iTunes laten restoren).

En nu begint de lol weer: Tijdens het instellen en registreren word de SIM kaart totaal niet meer gevonden. Ook de SIM uit mijn eigen telefoon word doodleuk genegeerd door de iPhone. De SIM van mijn vader werkt dan wel weer feilloos in mijn telefoon...

Iemand die bekend is met dit probleem? Het gaat hier om een iPhone die (bij mijn weten) niet gejail-breaked was oid. En gewoon werkte voor de factory reset. Welke versie van iOS op dat moment draaide weet ik niet.

Google bied ook niet veel antwoorden aangezien ik daar vrijwel alleen maar topics tegen kom die beschrijven hoe je je foon fixed met een jailbreak.

*knip*

geen kansloze ot's in je post proppen

[ Voor 5% gewijzigd door Whieee op 11-10-2012 13:20 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07 18:15
De sim kaart moet van apple geen pincode hebben om het toestel te kunnen activeren. Het werkt soms wel met een pincode, maar probeer het eens zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07 09:22
iAdema schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:47:
De sim kaart moet van apple geen pincode hebben om het toestel te kunnen activeren. Het werkt soms wel met een pincode, maar probeer het eens zonder.
Sim kaart mag gewoon een pin code hebben, de iPhone noemt het alleen. Een SIM zonder PIN is onmogelijk in naar wat ik weet.

Het kan zijn dat het de contacten vuil zijn. Probeer eens goed te blazen waar de SIM ingaat in de iPhone, en poets de simkaart ook nog even goed op (potlood gummetje eroverheen werkt goed).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
SanderPS3 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:50:
[...]

Sim kaart mag gewoon een pin code hebben, de iPhone noemt het alleen. Een SIM zonder PIN is onmogelijk in naar wat ik weet.

Het kan zijn dat het de contacten vuil zijn. Probeer eens goed te blazen waar de SIM ingaat in de iPhone, en poets de simkaart ook nog even goed op (potlood gummetje eroverheen werkt goed).
Sim zonder pin is zeker mogelijk... ik kan zonder moeite hem van m'n simkaart afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-07 11:31
iAdema schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:47:
Dat heeft geen invloed hierop, je krijgt dan gewoon een popup met 'Ontgrendelen'. Misschien iets met de baseband o.i.d?

Citaat van het internet:

This has to be a problem with the SIM card slot, which is soldered down to the logic board. It's possible that it's a mechanical problem -- you might be able to open it up and discover that the card-detect switch is failing to detect SIM card insertion. Otherwise, you're going to have to replace the logic board.

[ Voor 30% gewijzigd door L490 op 10-10-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
L490 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:53:
[...]

Dat heeft geen invloed hierop, je krijgt dan gewoon een popup met 'Ontgrendelen'. Misschien iets met de baseband o.i.d?
Zou ook niet moeten inderdaad. Kan een connector zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Hoe kan het dan dat de iPhone voor de factory reset nog perfect haar werk deed? De SIM kaart is er in de tussentijd niet uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31
Heb ditzelfde probleem gehad met een iPhone.
Als volgt opgelost:

-iTunes verwijderd en vervolgens versie 10.4 geïnstalleerd.
-iPhone in DFU mode gezet.
-Via iTune gerestored naar iOS 4.1. (wordt nog steeds ondertekend door apple)
-Hierna de iPhone kunnen activeren met een simkaart.
-Toen geupdate naar iOS 6 en het probleem was verholpen.

Hopelijk werkt dit bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 09:59
D4NG3R schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:48:
Hoe kan het dan dat de iPhone voor de factory reset nog perfect haar werk deed? De SIM kaart is er in de tussentijd niet uit geweest.
Zeker weten dat hij niet gejailbreaked was en dat er gewoon een simlock op zit? Met een kleine moeite ben je daar zo weer van af. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
KirovAir schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 06:07:
[...]

Zeker weten dat hij niet gejailbreaked was en dat er gewoon een simlock op zit? Met een kleine moeite ben je daar zo weer van af. :)
Bij mijn weten was hij niet gejailbreaked, het zou natuurlijk kunnen.. Ik er ondertussen wel achter dat het inderdaad een simlock zou kunnen zijn. Op het doosje staat namelijk het logo van T-Mobile.

Hoe kom ik echter van deze lock af als ik geen T-Mobile SIM in huis heb liggen :') ik weet dat het gratis is (Even contact op nemen met de klantenservice) maar zonder T-Mobile sim kom ik heel de telefoon niet eens in.
sandernaus schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 05:58:
Heb ditzelfde probleem gehad met een iPhone.
Als volgt opgelost:

-iTunes verwijderd en vervolgens versie 10.4 geïnstalleerd.
-iPhone in DFU mode gezet.
-Via iTune gerestored naar iOS 4.1. (wordt nog steeds ondertekend door apple)
-Hierna de iPhone kunnen activeren met een simkaart.
-Toen geupdate naar iOS 6 en het probleem was verholpen.

Hopelijk werkt dit bij jou ook.
Hoe kan je een oudere versie van iOS restoren dan? Als ik hem in restore mode zet wil die automagisch iOS6 er op zetten.

*knip*

laat die small-font-Apple-rants eens achterwege. Komt behoorlijk kansloos over zo.

[ Voor 50% gewijzigd door Whieee op 11-10-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Logo van t-mobile zegt niet zo heel veel volgens mij. De 3GS die ik simlock vrij gekocht heb was ook een t-mobile toestel omdat dat de enige waren die simlockvrij verkocht konden worden. Volgens mij zou een simlock ook niet resulteren in jouw probleem, dan zou je iets te zien moeten krijgen als dit. Je krijgt puur de melding 'no sim card installed' of iets in die geest? Of geeft hij een 'Sim locked' melding? Of doet hij helemaal niets?

Maar als het ding het niet (goed) doet laat je je vader hem toch gewoon terug brengen? Als ze al gegevens van de vorige gebruiker er in hadden zitten zijn ze sowieso niet goed bezig geweest.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Rupie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:42:
Logo van t-mobile zegt niet zo heel veel volgens mij. De 3GS die ik simlock vrij gekocht heb was ook een t-mobile toestel omdat dat de enige waren die simlockvrij verkocht konden worden. Volgens mij zou een simlock ook niet resulteren in jouw probleem, dan zou je iets te zien moeten krijgen als dit. Je krijgt puur de melding 'no sim card installed' of iets in die geest? Of geeft hij een 'Sim locked' melding? Of doet hij helemaal niets?

Maar als het ding het niet (goed) doet laat je je vader hem toch gewoon terug brengen? Als ze al gegevens van de vorige gebruiker er in hadden zitten zijn ze sowieso niet goed bezig geweest.
Links boven in de hoek staat het zelfde als in de titel. Zoeken.. voor ~5 mins. Vervolgens Geen Service.

Terugbrengen is wat rottig, de IT afdeling daar is ronduit _ruk_ te noemen, en zal hem waarschijnlijk weer opschepen met de backup die er al op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Maar als hij dat geeft heeft het volgens mij niet met de activatie te maken. Hij geeft aan dat hij het netwerk niet kan vinden. Als je hem aan iTunes hangt kan je wel gewoon syncen en dergelijke?

Welke provider heb je? Als je onder instellingen --> aanbieder het schuifje bij 'automatisch' uit zet, gaat hij dan wel netwerken vinden? Als je onder instellingen --> algemeen --> stel opnieuw in kiest voor 'herstel netwerkinstellingen' wat doet hij dan? Locatie en datum/tijd zijn verder wel goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Rupie schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:01:
Maar als hij dat geeft heeft het volgens mij niet met de activatie te maken. Hij geeft aan dat hij het netwerk niet kan vinden. Als je hem aan iTunes hangt kan je wel gewoon syncen en dergelijke?

Welke provider heb je? Als je onder instellingen --> aanbieder het schuifje bij 'automatisch' uit zet, gaat hij dan wel netwerken vinden? Als je onder instellingen --> algemeen --> stel opnieuw in kiest voor 'herstel netwerkinstellingen' wat doet hij dan? Locatie en datum/tijd zijn verder wel goed ingesteld?
iTunes klaagt dat er geen SIM kaart aanwezig is, en vermeld niks te gaan doen zonder SIM. Via WiFi activeren gaat niet omdat er dan constant de melding is dat de servers plat liggen. Nou zou dat natuurlijk ook echt het geval kunnen zijn, maar iTunes weigert ook iets te doen :') .

Ik kan nog nergens de opties in omdat ik heel het activatieproces niet langs kom... (Taal -> Regio -> Netwerk etc).

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 11-10-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
En de stappen die ik voorstel? Had je die ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik kom niet langs het registratieproces (Tijdens het opstarten dat je de Taal, regio etc moet selecteren) dus ik kan daar niet kijken .. Via WiFi dit proces doorlopen levert de melding dat de servers er (tijdelijk) uit liggen (Dat nu al 3 dagen achter elkaar zeker :z ) en iTunes klaagt dat er geen SIM aanwezig is.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 11-10-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31
D4NG3R schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:38:

Hoe kan je een oudere versie van iOS restoren dan? Als ik hem in restore mode zet wil die automagisch iOS6 er op zetten.
In windows de shift toets of in mac de option toets in te houden en vervolgens op restore te klikken. Hierna kan je handmatig een ipsw bestand selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
D4NG3R schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:48:
Ik kom niet langs het registratieproces (Tijdens het opstarten dat je de Taal, regio etc moet selecteren) dus ik kan daar niet kijken .. Via WiFi dit proces doorlopen levert de melding dat de servers er (tijdelijk) uit liggen (Dat nu al 3 dagen achter elkaar zeker :z ) en iTunes klaagt dat er geen SIM aanwezig is.
Okay, ik dacht te begrijpen dat je wel gewoon het home screen voor je neus kreeg en dat het daar op hield ;) Op de site van Apple komen ze niet verder dan een mooi stappenplan om in recovery mode te komen (http://support.apple.com/kb/TS4242) als je de melding krijgt dat de server down is. Als je googled naar een simkaarten die niet werken in een iPhone kom je redelijk wat mesnen tegen waarbij er ook 'ineens' een melding verschijnt dat er geen sim gevonden wordt. In de meeste gevallen lijkt dit terug te voeren op een simkaart die er niet (meer) lekker in zit of die gewoon niet meer goed werkt. Zou in jou geval natuurlijk wel toeval zijn als dat voor meerdere sim kaarten geldt.

Persoonlijk zou ik er lekker mee terug gaan. Er is iets gewoon niet goed met dat toestel en hier zelf dagen mee gaan zitten klooien zou ik de moeite niet waard vinden. Laat hun het uitzoeken. Als ze vinden dat er een nieuwe sim in moet regelen ze dat maar, als ze vinden dat het aan het teostel ligt moeten ze daar maar wat voor regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
M'n pa heeft hem mee genomen, en daar werd hem verteld dat het dus inderdaad een gekraakte telefoon was. Beetje apart voor een bedrijfstelefoon, maar goed mijn mening telt daar toch niet :+ .

Ding gekraakt en het handeltje werkt weer. Toch bedankt voor de moeite.

Pagina: 1