Om te beginnen zal ik mijn huidige situatie beschrijven:
Ik heb op dit moment een woonkamer(tje) van ongeveer 15 m2.
Een redelijk lange tijd heb ik vrij weinig gedaan aan mijn 'hi-fi' omdat ik net op mezelf ging wonen
en om dat ik er op dat moment geen budget voor had.
Inmiddels ben ik een stuk kritischer geworden, en loop nu dus ook tegen een aantal problemen aan.
Ik heb de volgende set-up:
Receiver: Sony STR-de405, 80 watt per kanaal (een oudje inmiddels)
Speakers: Epos-els3 bookshelfs met een bereik van 65hz-20khz
De speakers ben ik gek op, klinken erg mooi, ondanks het formaat.
Maargoed, nu het grote probleem waar ik tegen aanloop:
Ik mis laag!
Ik merk dat als ik film kijk, de 'spannende' delen waar veel laag in zit, mijn epos speakers niet laag genoeg gaan. Nou wil ik dit graag oplossen, en ben met 2 opties gekomen:
- Een sub aanschaffen
- Zuilen met een grote bereik aanschaffen.
Het liefst wil ik de epos speakers niet kwijt, ze klinken erg goed zoals ik eerder al aangaf.
Maar aangezien ik op kamers woon, ben ik bang dat ik met een sub snel hele boze buren heb
Ik kan de boxen (en sub) dus zeker niet 'hard' zetten.
Ik heb al gekeken naar bijvoorbeeld een Jamo 608, als vloerstaanders, maar ik vraag me af of dit wel het gewenste effect heeft.
Dus mijn vraag is eigelijk: Kan ik op mijn kleine kamer (met onderburen & een houten vloer) met een sub het laag opvangen zonder dat het huis constant trilt? Of is het slimmer in mijn geval om naar vloer staanders te kijken?
Ik heb op dit moment een woonkamer(tje) van ongeveer 15 m2.
Een redelijk lange tijd heb ik vrij weinig gedaan aan mijn 'hi-fi' omdat ik net op mezelf ging wonen
en om dat ik er op dat moment geen budget voor had.
Inmiddels ben ik een stuk kritischer geworden, en loop nu dus ook tegen een aantal problemen aan.
Ik heb de volgende set-up:
Receiver: Sony STR-de405, 80 watt per kanaal (een oudje inmiddels)
Speakers: Epos-els3 bookshelfs met een bereik van 65hz-20khz
De speakers ben ik gek op, klinken erg mooi, ondanks het formaat.
Maargoed, nu het grote probleem waar ik tegen aanloop:
Ik mis laag!
Ik merk dat als ik film kijk, de 'spannende' delen waar veel laag in zit, mijn epos speakers niet laag genoeg gaan. Nou wil ik dit graag oplossen, en ben met 2 opties gekomen:
- Een sub aanschaffen
- Zuilen met een grote bereik aanschaffen.
Het liefst wil ik de epos speakers niet kwijt, ze klinken erg goed zoals ik eerder al aangaf.
Maar aangezien ik op kamers woon, ben ik bang dat ik met een sub snel hele boze buren heb
Ik kan de boxen (en sub) dus zeker niet 'hard' zetten.
Ik heb al gekeken naar bijvoorbeeld een Jamo 608, als vloerstaanders, maar ik vraag me af of dit wel het gewenste effect heeft.
Dus mijn vraag is eigelijk: Kan ik op mijn kleine kamer (met onderburen & een houten vloer) met een sub het laag opvangen zonder dat het huis constant trilt? Of is het slimmer in mijn geval om naar vloer staanders te kijken?