Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415745

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Een tijd geleden heb ik een aantal bedrijfscomputers opgekocht een aantal HP DC7900's. Nu heb ik er netjes Windows 7 opgezet, maar wil ik de gehele harde schijf encrypten met Truecrypt.

Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar elke keer wanneer ik bij de pretest kom en de computer herstart, het wachtwoord invoer blijft de message booting... hele tijd staan en komen er een aantal vage characters tevoorschijn.

Wat ik zelf al geprobeerd heb is de bios te updaten en heb al zo een beetje heel Google afgezocht of er een mogelijke oplossing voor het probleem is, of welke setting in bios dit probleem mogelijk veroorzaakt.

Daarom hoop ik dat er hier tweakers zijn die mij kunnen helpen en misschien ervaring hebben met dit probleem mij kunnen adviseren.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp! Stel het zeer op prijs.

Zusionn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Zie hier: http://www.truecrypt.org/docs/?s=troubleshooting
Problem:

After the system partition/drive is encrypted, the computer cannot boot after it is restarted (it is also impossible to enter the BIOS configuration screen).

Probable Cause:

A bug in the BIOS of your computer.

Possible Solutions:

Follow these steps:
Disconnect the encrypted drive.
Connect an unencrypted drive with an installed operating system (or install it on the drive).
Upgrade the BIOS.
If it does not help, please report this bug to the manufacturer or vendor of the computer.

OR

If the BIOS/motherboard/computer manufacturer/vendor does not provide any updates that resolve the issue and you use Windows 7 or later and there is an extra boot partition (whose size is less than 1 GB) on the drive, you can try reinstalling Windows without this extra boot partition (to work around a bug in the BIOS). For information how to do so, see: http://www.truecrypt.org/.../extra-win-boot-partition
Het kan nog altijd een BIOS probleem zijn. Maar misschien dat hun work around werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415745

Topicstarter
Beste CMD-Snake,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de troubleshooting gelezen, helaas is het zo dat ik mijn drive helemaal niet kan encrypten. Ik kom als het ware niet voorbij de 'pretest' waardoor ik niet aan het encrypten kan beginnen.

Ik hoop daarom dat er mensen zijn die dit probleem ook tegengekomen zijn en het misschien met een bios instelling wel voor elkaar hebben kunnen krijgen of een andere oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Je zou nog methode 2 kunnen proberen van de troubleshooting guide.

Wie weet dat die <1GB partitie problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Heb je wel eens gekeken of er niet nog hidden volumes op die computer staan? Veel fabrikanten doen dat als een soort recovery partitie en wat niet.

Even met Parted Magic of zo'n soort tool erin dus en even die hele disk wipen als je wat ziet.

Het kan ook zijn dat er een mechanisme is wat blokkeert dat jij de bootsector kan overschrijven (want dat is nodig om de Truecrypt bootloader op te zetten). In sommige BIOS-sen wordt dat aangeduid als 'bootsector anti-virus' en dat soort ongein. Uitzetten dus.

Als de problemen aanblijven zou ik nog eens een reset naar BIOS defaults doen e/o een andere disk erin hangen.