Toon posts:

Ipad gebruik en gamen tegelijk*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-09 22:28

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:05:
Mijn vader zegt dat je kabelinternet deelt met verschillende andere gezinnen waardoor dat niet per se een goede optie hoeft te zijn?
Dat is een argument wat ik al tig keer heb gehoord van glasvezelaanbieders. Er zit een kern van waarheid in, maar het is zwaar overdreven.

Je wordt inderdaad met ongeveer je hele straat aangesloten op 1 CMTS.

Maar pas als de bandbreedte van die CMTS niet hoog genoeg is voor iedereen samen, zul je daar problemen van ondervinden.
Vaak heb je hier geen problemen mee, maar het kan voorkomen dat er in een bepaalde straat een capaciteitsprobleem is zoals je dat dan noemt. Komt echter niet vaak meer voor.

Bij ADSL is dat trouwens precies hetzelfde, daar zit je meestal met een heel dorp of hele wijk op 1 DSLAM aangesloten.

[ Voor 7% gewijzigd door Compizfox op 13-10-2012 00:11 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Tsja, het klopt dat je met meerderen op 1 kast zit. Maar als je daar iets van gaat ondervinden zou dat 2 dingen kunnen betekenen: 1 iedereen op die kast probeert continu de complete lijn vol te trekken of 2. er is ondercapaciteit.

Ondercapaciteit komt niet veel voor (heb voor een helpdesk van een kabelaar gewerkt), dat andere, komt ook niet veel voor. De meeste mensen lopen niet continu 50Mbps te downloaden als ze een 50Mbps lijntje hebben.

Driver is trouwens iets anders dan firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
M'n zusje heeft net weer zo een filmpje lopen kijken op de iPad en ik had er weer last vab, zonder dat ik op youtube o.i.d. zat. Het is dus gewoon toeval dat ze dit sinds 5 dagen doet. Het ligt dus volledig aan die iPad
Nou, de makkelijkste* oplossing lijkt me dan: Jij, spreekt met je ouders (en zusje, maar die is nog wat te jong, dacht ik te hebben gelezen) af wanneer het "spelletjestijd" is en wanneer het "YouTube op iPad"-tijd is.

Hoeft er niemand geld uit te geven aan dure nieuwe abonementen, krijgt iedereen wel de ruimte om zijn eigen vermaak te vinden.

*Nou ja, makkelijk als je tenminste niet van het type "alleen ikke-ikke-ikke"-bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dat kabelinternet kan regelen, maar ik heb daar zelf niet de volledige invloed op.

Op de iPad stonden alle apps aan die sinds aankoop zijn gebruikt (spelletjes, etc.) omdat niemand wist dat je ze uit kon zetten. Zou dit invloed gehad kunnen hebben op de verbinding, aangezien ik er nu pas een week last van heb?

Ik probeer zelf een beetje te leren van dit alles zodat ik beter snap hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 10:50

FTL

.

[ Voor 99% gewijzigd door FTL op 13-10-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:11:
Ik hoop dat ik dat kabelinternet kan regelen, maar ik heb daar zelf niet de volledige invloed op.

Op de iPad stonden alle apps aan die sinds aankoop zijn gebruikt (spelletjes, etc.) omdat niemand wist dat je ze uit kon zetten. Zou dit invloed gehad kunnen hebben op de verbinding, aangezien ik er nu pas een week last van heb?

Ik probeer zelf een beetje te leren van dit alles zodat ik beter snap hoe het werkt.
Een goeie zou zijn om eens wat te leren over netwerken in het algemeen. Ga eens naar start, tik in: cmd, enter, en tik in de command line in: netstat

Dat is wat je PC open heeft aan connecties. Stel je voor: je iPad heeft er ook een stapel open. En de andere PC's. Je router beheert dat ALLEMAAL. Veel zullen time-wait zijn maar een hoop zullen ook Established zijn. Heck, facebook open hebben staan met on-website chat is een established connectie.

Tik netstat eens voor de gein in in de command line (SSH als het kan) van je router, of ga eens na of je het kan meten in de router GUI.

Bandbreedte is maar EEN ding. Wifi is bijvoorbeeld niet heel erg bestand tegen een hele hoop simultane connecties, sommige routers snappen het na X aantal ook niet meer, en DSL is er ook niet altijd een fan van.

Overigens: uiteindelijk komt je DSL ook op één punt terecht, de kabel heeft inmiddels zoveel bandbreedte over... op een kabel wordt alles tegelijk uitgezonden in frequenties, en je weet hoeveel TV kanalen er op zitten. Een HD stream bij Ziggo is bijvoorbeeld 15mbit... hoeveel HD kanalen hebben we? Oooh dat gaat snel... nou moet je weten dat die kabel ook een knap gedeelte gesplitst heeft per huis inmiddels, per box (die gewoon via glas gaat verder) kunnen makkelijk 20 tot 40 mensen 120mbit krijgen, sommige plaatsen is het zelfs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 20:48
Ik zou sowieso even wachten met je abonnement upgraden of overgaan naar kabel, daar ligt het probleem namelijk sowieso niet. Als je nu 8mbit down hebt (en dit ook daadwerkelijk haalt) dan moet je hier mee gemakkelijk kunnen gamen terwijl iemand anders youtube filmpjes bekijkt. De kans is sowieso vrij groot dat het door upload snelheid komt, dus dat er bepaalde programma's op de iPad staan die ook upload snelheid gebruiken, waarvan je niet heel veel hebt dus je snel lag zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:23:
Ik zou sowieso even wachten met je abonnement upgraden of overgaan naar kabel, daar ligt het probleem namelijk sowieso niet. Als je nu 8mbit down hebt (en dit ook daadwerkelijk haalt) dan moet je hier mee gemakkelijk kunnen gamen terwijl iemand anders youtube filmpjes bekijkt. De kans is sowieso vrij groot dat het door upload snelheid komt, dus dat er bepaalde programma's op de iPad staan die ook upload snelheid gebruiken, waarvan je niet heel veel hebt dus je snel lag zal merken.
Oke, maar hoezo zouden deze apps pas gaan werken wanneer mijn zusje ene filmpje streamed (dus data download)? Ik heb er namelijk pas last van als ze die filmpjes begint te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 22:08
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 06:13:
[...]

Oke, maar hoezo zouden deze apps pas gaan werken wanneer mijn zusje ene filmpje streamed (dus data download)? Ik heb er namelijk pas last van als ze die filmpjes begint te kijken
Wat denk je zelf eigenlijk? Die apps hebben er weinig tot niks mee te maken, want zoals al voldoende aangegeven is trekt een youtube filmpje (of elke andere data-intensieve stream) behoorlijk wat data, en dat ga je op elke verbinding merken met weinig bandbreedte. Als je tijdens het downloaden van die youtubestreams ook nog eens gaat checken hoe laag of hoe hoog je ping ligt, zul je erbij uitkomen dat die vrij hoog ligt. En dus gaat je game of stream lag vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:50:
wat is je internet snelheid?
Mag niet kunnen eigenlijk...

Jou pc zit op de kabel? dan kun je de wifi wat begrensen.
Volgens mij kun je met die ipad niks beginnen, apple kunt je niet begrenzen geloof ik
Ik zit zelf via een internetkabel aangesloten. Wij hebben een ADSL verbinding van KPN. De iPad maakt uiteraard gebruik van wifi. Voorzover ik weet hebben wij geen QoS router. Is het alsnog mogelijk om de wifi te begrenzen en zou dit ervoor zorgen dat ik, degene die van kabelverbinding gebruik maakt, geen lagprobleem meer ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:09
Je kan gewoon een losse wireless router kopen met goeie QoS erin en dan de router functionaliteit aan laten staan, moet je wel even zelf instellen dat ie een andere ip range gebruikt.

Dan alles via dat ding laten lopen en tweaken tot het allemaal goed werkt. Ik heb ook een router met QoS, iemand die via usenet downloadt met hoge snelheid gaat prima, maar steam zorgt nog steeds voor enorme lag, maakt misschien te veel verbindingen. De nieuwste generatie routers hebben allemaal vrij snelle processors en aardig wat memory voor de routing, dus daar zal steam niet zo'n probleem zijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1 2 Laatste