BootCamp 5.0.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477583

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik heb een probleem met BootCamp (versie 5.0.0) op mijn iMac (mid 2011, 21,5", Intel Core i5 @ 2,5GH/z, 8GB RAM, OS X 10.8.2), zodra ik begin met het partitioneren van de hardeschijf (voor Windows 7) krijg ik deze fout toegewezen: "De schijf kan niet in partities worden verdeeld, omdat sommige bestanden niet kunnen worden verplaatst.
Maak een reservekopie van de schijf en gebruik Schijfhulpprogramma om de schijf te formatteren als één volume met de structuur Mac OS Uitgebreid (journaled). Zet de gegevens terug op de schijf en voer de Boot Camp-assistent opnieuw uit.".
Ik heb alleen geen externe hardeschijf die ik kan gebruiken als back-up schijf, dus formatteren word hem waarschijnlijk niet, tenzij de data word behouden?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem, aangezien ik graag Windows 7 via BootCamp op mijn iMac wil kunnen draaien.

Gegroet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04

*knip*

LMGTFY wordt hier op GoT beschouwd als kinderachtig en ongewenst. Zie tevens: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

[ Voor 86% gewijzigd door Whieee op 11-10-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

En hier zonder kinderachtige LMGTFY link: https://www.google.com/se...t+harddrive+os+x+bootcamp

Ik heb dit in het verleden ook al moeten doen, en het makkelijkst is ofwel om een tool te kopen die vrije ruimte terug kan samenvoegen (niet enkel defragmenteren dus) ofwel om toch een backup te maken op een externe schijf en de procedure te volgen die Apple aangeeft

[ Voor 49% gewijzigd door Darkstar op 11-10-2012 12:47 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 15:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Welkom op GoT! :w

Je topic voldoet niet geheel aan onze richtlijnen, maar ik zal het topic voor nu even open laten. Ik wil je wel vragen om even te kijken naar: Het algemeen beleid #quickstart

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07 20:32
Ik heb dezelfde foutmelding gister nog ontvangen en heel makkelijk kunnen oplossen. Om de een of andere reden blijkt de HDD te moeten worden hersteld. Bij mij was het een SSD die schijnbaar een aantal sectors verkeerd had staan waardoor het systeem dacht dat het niet goed functioneerde.

Stap 1:
Open Schijfhulpprogramma > kan je vinden door: CMD + spatie > spotlight ''Schijf'' intikken.

Stap 2:
Selecteer je partitie, waarschijnlijk genaamd ''Macintosh HD''. Klik op ''Controleer schijf'''
Dit kan even duren. Selecteer je enkel de HDD zal er geen foutmelding komen. Goed opletten dus.

Zodra er foutmeldingen komen moet dit worden hersteld. ''Herstel schijf'' werkt echter niet, omdat dit enkel in opstartmodus kan. Als er geen foutmeldingen zijn weet ik het ook even niet.

Stap 3: (indien foutmelding

Herstart je Mac en houdt direct na opstarten CMD + R ingedrukt. Even wachten tot een scherm naar voren komt en klik op ''Schijfhulpprogramma'. Voer dezelfde stap uit als bij stap 2, je kan nu wel ''Herstel schijf'' uitvoeren. Wanneer klaar start opnieuw op met de normale prodecure.

Stap 4:

Ga terug naar Bootcamp, als het goed is kan nu probleemloos het systeem partities wijzigen.

Succes!! Ik hoop dat het werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Stef42 op 11-10-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477583

Topicstarter
Hartelijk bedankt, Stef42!! Ik heb hem net hersteld en nu werkt het weer als een zonnetje :)!
Pagina: 1