Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 16:57
Hallo allemaal,

2 weken geleden op ibood een jamo 5.0 set gekocht (hcs 426)
Deze achter een degelijke Yamaha versterker gehangen.
Op het eerste gezicht ziet en klinkt de set echt buitengewoon goed voor een prijs van MAAR 169 euro. Absoluut niet verwacht dat er z'n sound kan komen uit een "budget" setje als deze.

Helaas val de bass nog een beetje tegen, bij voornamelijk films mis je deze wel.
Nu is mijn budget niet heel hoog maar wil ik wel graag een subwoofer aanschaffen.

Ik weet zelf hoe een subwoofer van een Logitech Z-550 klinkt en hoe de Magnat sepreme 301 klinkt.

Nu ben ik zelf opzoek naar een subwoofer van rond de 150 euro... In dit segment is niet heel veel keus maar er valt nog wel het e.e.a. te vinden.

1. Yamaha YST-SW012 €149,-
2. Jamo 201 €149,-
3. Magnat ms sub 201 €155,-
4. Yamaha YST-SW030 €111,-

(4) skytronic 10inch subwoofer 10 kilo €90,-

al met al zover ik zie 3 goede subwoofers allemaal rond de 150 euro. Graag hoor ik welke ik moet kiezen.

de sub mag gewoon echt lekker laag en dreunen met bijvoorbeeld house, hardstyle en hiphop muziek. bij een goede actie film moet de sub ook lekker los gaan, de muren mogen trillen xD

graag jullie advies tot welke aankoop ik moet gaan!

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toevallig ben ik me zelf aan het orienteren om mijn eerste fatsoenlijke hifi set te kopen. Voor wat betreft ik mezelf al heb ingelezen in deze materie is het mij in ieder geval wel al duidelijk geworden dat je voor 150 euro echt geen fatsoenlijke subwoofer kunt kopen. In deze prijsrange zul je waarschijnlijk uitkomen op een voornamelijk irritante bonkdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 18:03
Om budgettechnische redenen heb ik via marktplaats een 2e hands subwoofer gekocht. Een Mordaunt Short MS309, voor 100 euro. En deze klinkt echt lekker voor dat geld. BIj films kan ie m'n broekspijpen laten trillen en bij muziek doet ie het ook prima.
Dus wellicht een optie om het in de 2e hands hoek te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Heb zelf goede ervaringen met een SUB-10 van Klipsch.
Is her en der nog te krijgen voor een prijs die net boven je budget ligt (eur 179,-- bij Correct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klipsch SUB-10 is een prima subje, alleen wel redelijk lomp (HxBxD = 42x36x48). Heb hem zelf ook. Lekker muzikaal subje ook, doet prima zijn best.
Enige nadeel is dat die dingen bij Correct weliswaar op voorraad zijn, maar het vermoedelijk exemplaren zijn die terug zijn gekomen. Toen ik mijn sub daar een paar maanden geleden ging halen hadden ze er nog maar een paar nieuw in doos staan namelijk. Maar fijn subje, dat wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
als je niet bang bent voor zelfbouw:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifisound.de/oxid/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/HOB-3004500.jpg

Een complete bouwset (hout, driver en versterker) voor 159 euro. Ik weet zeker dat je voor dit geld geen betere sub krijgt!

http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/cl/details/cnid/d5b41347c592f5153.02701699/anid/85b41ab3458a76554.35753571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:15

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inderdaad. Ik ken vloerstaanders die goedkoper zijn en dieper gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1