• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-01-2021

PluueeR

I use slackware

Topicstarter
Ik heb al een aantal mediaspelers gehad. Apple TV (1ste generatie), Popcorn Hour A-200 en sinds kort een Boxee Box. Ik heb best een aardige collectie series en films. Daarom is voor mij lokale content veel belangrijker dan online content. En ik wil dat graag bekijken met covers e.d. Ik wil daarom een HTPC gaan bouwen met XBMC. Dit zijn een zo'n beetje de eisen:
  • Alles vloeiend afspelen van MKV, Blu-ray (van HD) etc. Ik heb geen 3D TV dus dat is niet nodig.
  • Zeer vloeiend menu's. Ik stoor me er altijd aan als dat niet soepel werkt :p.
  • Klein formaat. Zat zelf aan deze case te denken.
  • Weinig stroomverbruik. Of althans, zo min mogelijk :)
  • Interne storage is niet nodig i.v.m. aanschaf NAS.
  • Goedkoop :p
Het is voor mij jaren geleden dat ik PC's heb samengesteld dus dat is wel weer eens leuk om te doen. Wel zie ik door de bomen het bos niet helemaal qua moederbordjes, cpu's e.d. Ik zag bijvoorbeeld wat over de AMD A4-3400 of AMD A6-3500. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden natuurlijk. Wie helpt er een beetje licht in de duisternis te schijnen.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 15:27

seninha

god's right foot

Ik heb thuis 2 systeem die puur en alleen voor XBMC gebruikt worden.Beide streamen alles vanuit een server.
De eerste is een Asrock ION (staat volgens mij eentje te koop vij vraag en aanbod).Nvidia GPU
En sinds een paar dagen heb ik een Foxconn NT A3500 nettop (ATI GPU)

De Asrock heeft een SSD voor XBMC en de Foxconn heeft een SD kaartje.

Heb aan beide systemen een MCE IR ontvanger hangen zodat XBMC met een Logitech remote bediend kan worden.

Beide systemen doen alles wat jij wens zonder enig probleem

iRacing Profile Flickr

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:22
Een A4-3400 werkt hier perfect met XBMC. Systeem verbruikt zo'n 30W Idle, maar dat is inclusief HDD.
Dit is i.c.m. een A75M-ITX moederbord in een Inwin BM639 case. De 60W voeding uit de case die jij aangeeft zal krap worden wanneer je systeem iets meer belast wordt.

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-01-2021

PluueeR

I use slackware

Topicstarter
Ik vind het kastje wel mooi :-)

60 watt krap? Wat zijn andere opties qua CPU ed? Een hdd wik ik eigenlijk niet. Of een ssd of booten vanaf een USB stick. Wat ik lees gaat het afspelen vaak wel goed, maar kunnen menu's soms wat traag overkomen bij gebruik van bijvoorbeeld de E-350. Klopt dat? De Boxee Box heeft snelle menu's ed. Dat zou zo'n CPU toch ook moeten kunnen?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee