Toon posts:

Dell Ultrasharp U2312HM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit te kijken voor een goede monitor voor mijn pc, maar nu had ik een vraagje over de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart.

Deze krijgt hele goede beoordelingen dus ik vind het een optie maar als ik kijk bij de aansluitingen zie ik het volgende: D-Sub (VGA), Display Port, DVI-D, 5x USB 2.0.

Ik heb als videokaart een pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5.
Deze heeft als aansluitingen: DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port.

Betekend dat dan dat ik het beeldscherm niet kan aansluiten?

Verwijderd

Je kunt je monitor op de volgende manieren aansluiten:

1. Makkelijkste methode: DVI kabel. Dat werkt gewoon.

2. Van Mini-DisplayPort naar DisplayPort converterstukje (zit vaak bij je videokaart) en dan een DisplayPort kabel naar je monitor

3. Van DVI-I koppelstuk naar VGA en VGA analoog aansluiten (wil je niet, kan wel)

DVI-I betekent DVI-A (analoog) + DVI-D (digitaal) dus kan beide leveren.
De DVI-D in je monitor kan alleen het digitale signaal ontvangen. Maar de monitor heeft alsnog los een VGA/DSUB connector.

Kortweg: gebruik een DVI kabel en je kunt hem aansluiten zonder koppelstukjes, andere manieren zijn ook mogelijk maar dan moet je een koppelstukje gebruiken. Voordeel van HDMI en DisplayPort is dat je hier ook digitaal geluid over kan sturen, maar aangezien die monitor geen speakers heeft lijkt me dat geen issue. DVI voldoet dus prima!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke top, ik vond het al jammer dat ik de monitor niet kon kopen.

Ik raakte verward doordat het scherm DVI-D heeft en de videokaart DVI-I, maar als dat geen problemen heeft dan ben ik erg blij :D

Thanks voor je heldere uitleg!