[Win2K3] Startup na P2V faalt, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdem
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 08:00
Het is eigenlijk een tweeledig probleem wellicht, VMWare - Windows Server, maar ik zal maar hier beginnen.

We hebben een oude Windows Server 2003 Enterprise. Deze heeft 6 SCSI drives, 2 in RAID1 + shared spare, en 3 in RAID5 + shared spare. Het bakje draait uitstekend nog, maar we zouden deze toch graag virtueel gaan draaien.

We doen wat we altijd doen, een tool van VMWare (Converter Standalone) draaien, en deze kopieert het beestje zodat we het mooi in onze VSphere kunnen draaien.

Jammer genoeg is er ergens iets mis gegaan. De convert ging vlekkeloos, geen enkele fout of niets. Maar bij het opstarten van de machine, flitst de BIOS even voorbij, om dan een zwart scherm met een witte cursor te krijgen (je kan niets typen). Verder dan dat gaat het niet.

De settings in de BIOS aanpassen helpt niets, dus greep ik maar naar een recovery CD om daar van te starten. Eénmaal daaruit klik ik op R voor de Recovery console.

De Windows installation (C:\Windows) wordt herkend, en ik kan ook mooi browsen in de schijf. Een fixmbr, fixboot, hielpen niet.

Bij een chkdsk /R kreeg ik de behulpzame boodschap: "there is no disk in drive or the file system is not supported." Wat me nogal straf lijkt, aangezien ik wel mooi de schijf kan browsen. Gewoon chkdsk gebruiken zegt ie dat er geen problemen zijn.

Ik begin stilaan zonder ideëen te geraken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Heb je wel alle schijven van je RAID array meegenomen in de convert actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdem
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 08:00
Yep, zeker weten.

Ik kan ook perfect de vmdk mounten op een bestaande virtuele Windows machine. Deze wordt onmiddellijk herkend.

[ Voor 77% gewijzigd door rdem op 11-10-2012 10:53 ]