Toon posts:

pc wilt niet "normaal" opstarten na oc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb gisteren mn pc ge oc`t, maar als ik hem wil starten moet ik 5 tot 6 keer mn power button indrukken wilt ie starten, bij de derde keer gaat ie aan voor 2 a 3 seconden en dan valt ie weer uit.

hij is ge oc`t met een multiplier van 325 op 3,99 ghz 1,48 volt (stock multiplier 200 en clock 3,40 1,33 volt)

specs
asus p5b
intel pentium d 945/950
3 gig corsair ram op 266 mhz (2 gig op 333, maar geeft bsods op 333 1 gig op 266)
1,5 tb over 3 schijven (2 wd en 1 samsung)
saphire hd 4830
430 watt voeding

wat kan het probleem zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Misschien was het een iets te hoge clock/volt en daardoor valt die nu zelfs uit voordat je in de BIOS kan komen.

Ik zou gewoon even de batterij uit je moederbord halen voor een half minuutje om de bios te resetten. (Of miss een jumper om je bios te resetten om te zetten, hiervoor wijs ik je op de manual van je moederbord)

[ Voor 3% gewijzigd door Salmon op 10-10-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Salmon schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:16:
Misschien was het een iets te hoge clock/volt en daardoor valt die nu zelfs uit voordat je in de BIOS kan komen.

Ik zou gewoon even de batterij uit je moederbord halen voor een half minuutje om de bios te resetten. (Of miss een jumper om je bios te resetten om te zetten, hiervoor wijs ik je op de manual van je moederbord)
ik kom wel in mn bios en in windows, hij loopt stabiel, het aanzetten lukt niet lekker, maak vanavond wel een filmpje hoe het zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

ik kom wel in mn bios en in windows, hij loopt stabiel, het aanzetten lukt niet lekker, maak vanavond wel een filmpje hoe het zit
Dan zou ik maar gewoon eerst is kijken naar je temperaturen van de CPU, daarna anders gewoon even je voltage of snelheid van je cpu verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welke van de twee is het? En welke stepping?
Wat voor koeler heb je op je cpu zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Heb je al geprobeerd je OC terug te zetten naar de normale settings? Want dat zie ik nergens en als je je ingelezen hebt weet je dat dat een logische eerste stap is.
Daarnaast ff je FSB meer dan 50% verhogen is nogal wat, ik hoop tenminste dat je niet echt je multiplier op 325 hebt staan. Je FSB dermate verhogen vindt niet ieder mobo leuk.
Tevens heb je waarschijnlijk je multiplier verlaagd ipv verhoogd anders zou je op veel meer GHz uitkomen.

Lees je dus eerst goed in zodat je de juiste termen kunt gebruiken en besef dat "even" overclocken niet verstandig is als je daar weinig ervaring mee hebt.

Lees ook deze eerst: Overclocking & Tweaking FAQ

[ Voor 5% gewijzigd door Plato112 op 10-10-2012 19:36 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:33
3 gig corsair ram op 266 mhz (2 gig op 333, maar geeft bsods op 333 1 gig op 266)
Dat zou vaag zijn, 2 gig op een andere snelheid dan de 1 gig. Maar om eerlijk te zijn, ik zou je geheugen testen, kijken of daar niets vaags mee aan de hand is. (Vergeet je GPU geheugen niet, de meest vreemde errors kan je ervan krijgen) Ik zou trouwens je CPU verkopen en eentje uit V&A halen. Pentium D 950's zijn niet echt de meest efficiente/zuinige/snelste beestjes voor je socket.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gravit0n schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:11:
[...]

Welke van de twee is het? En welke stepping?
Wat voor koeler heb je op je cpu zitten?
de cooler is van zalman, ze worden nu nogsteeds verkocht (CNPS9500A) maar, en cpu id zegt 945 (even als aida 64) en de stepping is 4
Salmon schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:09:
[...]

Dan zou ik maar gewoon eerst is kijken naar je temperaturen van de CPU, daarna anders gewoon even je voltage of snelheid van je cpu verlagen
temps stock zitten rond de 50 op de helft van mn cpu coller kwa rpm nu staat ie op full en ga straks weer ff kijken op welke temps die zit
Biersteker schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:41:
[...]

Dat zou vaag zijn, 2 gig op een andere snelheid dan de 1 gig. Maar om eerlijk te zijn, ik zou je geheugen testen, kijken of daar niets vaags mee aan de hand is. (Vergeet je GPU geheugen niet, de meest vreemde errors kan je ervan krijgen) Ik zou trouwens je CPU verkopen en eentje uit V&A halen. Pentium D 950's zijn niet echt de meest efficiente/zuinige/snelste beestjes voor je socket.
ram werkt al niet echt goed meer, en tja als ik upgrade ga ik richting quad core (q6600) en een nieuwe gpu + voeding

oke, alleen op stock doet hij het lekker en op 2 van de dingen op de foto`s geeft ie de problemen
https://www.dropbox.com/h...2012-10-10%2020.18.56.jpg en een temp van 99,5 laat een belletje bij me rinkelen dat het moet zakken, is ook gebeurt en ten tijde van de 80 graden was ie iets aan het coolen dus tja, als ie stuk gaat is het niet echt een ramp, is mn reserve pc

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 20:58 . Reden: foto`s ]

Pagina: 1