Kan dit: Sli met verschillende merken zelfde kaart (gtx 570)

Pagina: 1
Acties:

• maddeliefje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07-2025
Hallo medetweakers,

Mijn vraag is nog geen probleem maar..
Kan ik deze kaarten in sli zetten.Ja of nee? zijn er voordelen of nadelen? :?
Ik heb zelf het internet afgezocht en kwam niet veel specifieks tegen.
  1. Ik weet dat Sli zetten de zelfde videochip nodig heeft in dit geval gtx 570.
  2. Ook iets gelezen over als een kaart Oc is het terug klokt naar de andere kaart zijn snelheid.
Mischien heb ik de antwoorden al maar ik vroeg me meer af of dit getest is en zoek iemand met ervaring en betere antwoorden.

Alvast bedankt voor de reactie en dat je er even voor me in kijkt.
P.s: me eerste topic dus als er iets is waarmee je me kan helpen. Laat het me weten! _/-\o_

EDIT:Ik heb genoeg antwoorden om niet ermee door te gaan en me te focussen op de zelfde kaart.
Zoals iedereen dat zou moeten doen voor meer efficietie in Sli waar we voor gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door maddeliefje op 10-10-2012 16:51 ]

Verwijderd

Ja je kan makkelijk twee kaarten van verschillende merken in SLI zetten of zelfs twee verschillende versies van dezelfde kaart (in mijn geval GTX260 en GTX260 216).
Zolang het dezelfde chipset (in dit geval dus GTX570) betreft en evenveel geheugen dan maakt het niet uit.
Dat de MSI een OC versie is maakt in dit geval ook niets uit al zou ik wel de MSI als primaire kaart gebruiken omdat de 1e kaart meer gebruikt wordt en dus ook altijd warmer is.
De kaart met de beste koeler dus als 1e kaart en in dit geval ook als Physx kaart instellen.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Ja maar ze nemen de settings van de sloomste kaart en het geheugen verdubbelt niet.

• maddeliefje
@ ArmadaOne
Bedankt voor je reactie:
Het is dus mogelijk met deze kaarten want ze hebben (bijna) het zelfde geheugen. ( scheelt 30mb )
Goeie tip om het beste systeem als primair te gebruiken.

@ maarten12100
Bedankt voor de reactie:
Ik neem aan dat de stabieliteit achteruit gaat als het geheugen niet verdubbelt.
Gebeurt dit wel als ik de zelfde kaarten gebruik?

Edit:
Focus me nu maar op de zelfde kaart wat meer efficientie heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door maddeliefje op 10-10-2012 16:48 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
maddeliefje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:07:

@ maarten12100
Bedankt voor de reactie:
Ik neem aan dat de stabieliteit achteruit gaat als het geheugen niet verdubbelt.
Gebeurt dit wel als ik de zelfde kaarten gebruik?
Nee het geheugen verdubelt niet tenzij natuurlijk bijde kaarten inpv de normale 1,25 2,5GB hebben.
Heb zelf een 570gtx en de reden dat ik niet voor sli zal gaan zodra ik upgrade is omdat er dan gewoon weinig over blijft op hd reso met high res texture

• maddeliefje
maarten12100 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:58:
[...]

Nee het geheugen verdubelt niet tenzij natuurlijk bijde kaarten inpv de normale 1,25 2,5GB hebben.
Heb zelf een 570gtx en de reden dat ik niet voor sli zal gaan zodra ik upgrade is omdat er dan gewoon weinig over blijft op hd reso met high res texture
Ja bedankt, In dat geval een ander kaartje kopen natuurlijk.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:56
maddeliefje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:24:
[...]

Ja bedankt, In dat geval een ander kaartje kopen natuurlijk.
Nee, twee kaarten :) Want ze moeten dan beiden 2,5GB hebben, anders wordt de laagste hoeveelheid aangehouden.
Pagina: 1