Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• bwdl
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral gamen, BF3 op het hoogst mogelijke resolutie
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zou ik rond de 1000 euro voor het systeem uitgeven met daarnaast een mooie monitor van rond de 200

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Acer S243HLAbmii

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sterke grafische kaart en en goeie koeling aangezien ik met men laptop veel problemen krijg door overheating.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt maar men kan mij altijd merken of iets anders aanraden

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
energie verbruik maakt me niet uit maar wil graag dat het systeem zo stil mogelijk is. ik heb al beetje gezocht voor stille componenten en ben op het volgende uitgekomen: game pc

alle kritiek/verbeter punten zijn welkom.

bwdl wijzigde deze reactie 10-10-2012 15:49 (6%)

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-04 11:43
Hier al eens gekeken?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

Enkele opmerkingen over je build:

- Die Asus GTX is nergens te verkrijgen. Kijk eens naar de kaartjes van Gigabyte als alternatief.
- Je hebt geen i7 nodig om games te spelen, meerwaarde = o, meerprijs = 100€
- Voeding is geen aanrader, zie BBG voor alternatieven. (XFX Pro 550w voor single GPU systeem als dit)
- Je kiest voor een overclock mobo met SLI/Crossfire mogelijkheden. Ga je echter wel overclocken en sli/crossfire doen? Zo niet --> H77 of B75 mobo nemen.
- Als je een stil systeem wil is een aparte CPU koeler aan te raden. (gelid tranquillo uit BBQ sept bv)

- Kwa monitor, zelf ben ik fan van de Dell Ultrasharps, de 24" is wel iets duurder dan jouw keuze maar heeft dan weer wel een hogere resolutie. De 23" is misschien ook nog een optie:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Je kan je lijstje ook in dit topic posten door op 'genereer RML' te drukken en dat in je topic te posten.

Inrage wijzigde deze reactie 10-10-2012 15:58 (20%)

• bwdl
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2018
thx voor het advies. ik ben inderdaad niet van plan om te gaan over clocken. heb mijn lijst nu aangepast:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer S243HLAbmii Zwart€ 199,95€ 199,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,80€ 88,80
1Gigabyte GV-N680OC-2GD€ 463,50€ 463,50
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Samsung 830 series 128GB€ 87,12€ 87,12
1G.Skill Ares F3-1600C9D-8GAB€ 39,80€ 39,80
1Gigabyte GA-H77-DS3H€ 78,10€ 78,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.145,22

ik neem de XFX PRO550W voeding erbij staat namelijk niet in pricewatch.
ik heb stille cpu koeler en dvd nog thuis liggen, vergeten te melden.
qua gamen blijf ik bij die acer denk ik.

zo lijkt me het wel een goed systeem waarmee ik kan doen wat ik wil
heb alleen niet echt verstand van mobo's qua prestatie voor gaming

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
quote:
bwdl schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:02:
ik heb stille cpu koeler en dvd nog thuis liggen, vergeten te melden.
qua gamen blijf ik bij die acer denk ik.

zo lijkt me het wel een goed systeem waarmee ik kan doen wat ik wil
heb alleen niet echt verstand van mobo's qua prestatie voor gaming
Ik zou alleen dan niet de I5 3570 pakken maar de I5 3570 K voor die 15 euro extra want dan kan je de cpu altijd naderhand ietwat overklokken. Of als je dat niet van plan bent kan je nog beter de I5 3450 pakken want dan is het prijsverschil wel weer een stukje groter.

Ook gezien het moederboard wat je genomen hebt zou ik zeker gaan voor de K versie omdat je met dat moederboard prima kan overklokken. Zeker met de hedendaagse EFI biossen heeft dat weinig voeten in aarde en zitten er vaak al standaard overclockprofielen in het bios.
quote:
bwdl schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:02:
-> pricewatch: XFX Pro 550W

en zoals Roel zegt ga je ofwel beter voor de i5-3450/3470 of voor de i5-3570K waarbij je dan bv binnen een jaar of 2-3 eens een overclock kan doen als het systeem wat trager begint te worden ofzo

en de gtx 680 vind ik en velen nu niet bepaald bang for the buck ;)
De gtx 670 is daar veel beter in (en sommige gtx 670's presteren beter dan een reference gtx 680 8))
Persoonlijk ben ik heel tevreden met mijn pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD , die klokt zichzelf tot 1162Mhz (= 100mhz meer dan de turbo frequentie op papier), hij is tevens ook stil en koelt echt goed

SmokingCrop wijzigde deze reactie 10-10-2012 17:28 (32%)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True