Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Exporteren instellingen van custom views*

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem waar ik nu ongeveer een maand mee bezig ben, en nog steeds geen oplossing voor kan vinden.
Het gaat om het volgende:

Wij hebben een mailbox op een Exchange 2007 server.
Er wordt Outlook 2007 gebruikt om mail te ontvangen en contacten te beheren.
In deze mailbox zitten ongeveer 3000 contacten.
Om deze beheersbaar te houden is er toen der tijd gekozen om een hele hoop lijsten/distributie lijsten aan te maken in Outlook met specifieke filters (zie screen shots voor wat ik bedoel)

http://postimage.org/image/ffttb9iq9/

Nu willen we deze lijsten exporteren op de locale computer en importeren op een nieuwe gehoste omgeving.
Maar hoe kun je deze instellingen exporteren? De lijsten en contacten personen zijn geen probleem, maar dan zijn alle instellingen weg.

Iemand een idee waar dit opgeslagen wordt? Exhchange/Outlook/bestandje?

Alvast bedankt!

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als ik even google kom ik dit tegen. Kan je daar mee uit de voeten?

Desktop | Server | Laptop

• pennenlikker
Dank je, dit heb ik nog niet geprobeerd. Zal het binnenkort eens testen.
Vraag me wel af waar eigenlijk custom views worden opgeslagen, in Exchange of in Outlook.

Aangezien je deze wel kan delen met andere gebruikers.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Custom views worden opgeslagen als een verborgen bericht in de map zelf of op mailbox niveau (ligt aan het type weergave dat je maakt). Het wordt dus in jullie geval opgeslagen in je Exchange mailbox.

Aan je screenshot te zien wordt er gebruik gemaakt van Outlook 2010 en net van Outlook 2007. Hierin zit een optie ingebouwd om de weergave van een map rechtstreeks te kopiëren naar een andere map.
Zie: http://www.msoutlook.info/question/51

Als de standaard Outlook 2007 is, dan even een Outlook 2010 client gebruiken voor de migratie. Dat is een stuk beter dan het heen en weer kopiëren van je custom views via pst-bestanden (of zelfs handmatig via MFCMAPI).

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• pennenlikker
Thanks Roady, met Outlook 2010 gaat het inderdaad wel.
En nu weet ik eindelijk ook waar ze staan. Kun je deze verborgen bestanden ook zichtbaar maken met Outlook/Powershell ?

• Roady81
Nee, maar je kunt ze wel terug vinden met MFCMAPI:
http://mfcmapi.codeplex.com/

Dit is een low-lever message store editor voor Outlook waar je heel voorzichtig mee te werk moet gaan. Het is erg makkelijk om in 1 keer heel je mailbox om zeep te helpen ;-)

• pennenlikker
Wilde even melden dat je gelijk had Roady81. Super bedankt man! Heeft ons heeel veel tijd bespaart!

• Roady81
Graag gedaan! :-)

Pagina: 1