Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477550

Topicstarter
Eerste post onder mijn niet-zakelijk account, hallo all.

Ik heb al 16 jaar een KPN abonnement en heb elk jaar een mooie deal met een nieuw toestel. Nu kan je tegenwoordig alleen nog maar telefoons leasen, of voor hoge bedragen kopen. Dit vind ik zelf in vergelijking met de prijs die ik normaal voor een toestel betaalde (altijd alles gratis, behalve vorig jaar 170euro voor de Samsung SII, wat minder dan 15 euro per maand is, om vervolgens te houden na een jaar;-)).

Ik begin mij af te vragen of het niet beter is te verkassen naar een andere aanbieder waar ze geen vreemde lease constructies hebben, maar nog gewoon goede deals op toestellen geven.

Mijn huidige abonnement is erg voordelig geweest, 35/maand met een bundel waar ik nooit overheen kom.

Heb ik een punt? Of heeft iemand het haarfijn uitgezocht en is dat leasen nog niet zo slecht?

Ik hoorde dat je hem na een jaar mag overkopen tegen marktwaarde. Is die prijs acceptabel over het algemeen, of is deze leaseconstructie zo nieuw dat er nog weinig info over hun waardebepaling is?

Dank,
Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voor mij is KPN in ieder geval geen optie meer. Je betaalt in principe evenveel als vóór de lease constructie en vrijwel het enige verschil is dat je nu je toestel wél moet inleveren. En ja, je kan het toestel terugkopen maar wat ze dan gaan vragen is nog onbekend. Wie weet zal dit een paar tientjes zijn, of misschien wel een paar honderd euro.

Ik weet verder niet wat voor bundel je had en welke telefoon je nu wilt nemen, maar als ik jou was zou ik zeker eens kijken naar T-Mobile of KPN.

Oh ja, het kan natuurlijk ook zijn dat het je helemaal niks uitmaakt of je het toestel terug moet geven. Immers zullen er ook klanten zijn die na die 2 jaar toch wel weer een nieuw toestel nemen en met het oude toestel toch niks meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:40
Bij Hi- toestellease vragen ze 15% van de marktwaarde op dat moment om het toestel over te nemen. Echter wanneer je tussendoor schade hebt oid, betaal je iets van 30 euro boete en krijg als vervangend toestel, een 'oude' samsung van 80 euro. Je blijft dan wel je normale bedrag betalen voor de rest van de periode.

Voor mij is dit de doorslag geweest om over te stappen naar Vodafone, tegenwoordig met 10gb databundel voor de prijs van die van 1gb. Betaal eerste 8 maand 25 euro ofzo, daarna 50 en moest 190 euro bijbetalen voor de iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik jou was zou ik zeker eens kijken naar T-Mobile of KPN
Dit heb ik dus al ;-)

Ik heb altijd maar een eenjarig abonnement en betaal altijd weinig voor een toestel, omdat ik al 16 jaar een abonnement heb bij hen, ze willen me graag houden zeg maar.

Ben geen van het inruilen van mijn toestel na een jaar, die paas ik altijd door aan mijn oude vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tommzz, ben je tevreden over Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06

Patrick89

PSN : Gamesource

Ik heb zelf ook een abbo bij Vodafone en tevreden !! Ik wil gewoon een eigen toestel.. Voor TS misschien niet handig maar een sim-only is in vele gevallen goedkoper..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:40
Anoniem: 477550 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:26:
Tommzz, ben je tevreden over Vodafone?
Ja, heb bijvoorbeeld op kantoor vol 3G bereik waar ik met Hi regelmatig 0,0 verbinding had op dezelfde plekken. Internetsnelheid is supersnel en service in de winkel uitstekend. Bij afsluiten ruim 25 na sluitingstijd pas de winkel uitgelopen. Kreeg zelfs nog weer koffie aangeboden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:01
Als je al 16 jaar een abonnement hebt kan je altijd dat aankaarten. Vaste klanten krijgen toch altijd wel wat voordeel? Misschien als ontzettende vaste klant heb je kans op een leuke korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mythx schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:04:
Als je al 16 jaar een abonnement hebt kan je altijd dat aankaarten. Vaste klanten krijgen toch altijd wel wat voordeel? Misschien als ontzettende vaste klant heb je kans op een leuke korting?
Dat is meestal al het geval. Moeten ze wel van hun lease-idee afstappen;-)
Eigenlijk ook nog best tevreden met de galaxy s2, een nieuwe hoef ik eigenlijk niet.

Misschien slimmer een sim only te onderhandelen;-)
Ik zag ook dat Hi hoge kortingen (met gebruik van cashback) geeft deze maand, ik zal mij daarin ook meer verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-06 22:33

Nessuno

io sono nessuno

Tommzz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:21:
Bij Hi- toestellease vragen ze 15% van de marktwaarde op dat moment om het toestel over te nemen. Echter wanneer je tussendoor schade hebt oid, betaal je iets van 30 euro boete en krijg als vervangend toestel, een 'oude' samsung van 80 euro. Je blijft dan wel je normale bedrag betalen voor de rest van de periode.

Voor mij is dit de doorslag geweest om over te stappen naar Vodafone, tegenwoordig met 10gb databundel voor de prijs van die van 1gb. Betaal eerste 8 maand 25 euro ofzo, daarna 50 en moest 190 euro bijbetalen voor de iPhone 5.
Het is 15% na 2 jaar ja.
De ts neemt een 1jarig abbo af dan mag je dus na de lease 35% van de huidige toestel waarde betalen ...
en word je dus best wel ..@#$@#.
Mythx schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:04:
Ik zit prive 8jaar bij Kpn heb de 1na hoogste klant waarde en ze willen niets voor mij doen.
Heb nog een zakelijk Kpn abbo wat inmiddels ook al 7 jaar oud is idem ...
Ik ben dus ook aan het kijken naar Voda :D

[ Voor 23% gewijzigd door Nessuno op 22-01-2013 10:35 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:28

Bestla

M/M -> V/F

Voor niets gaat de zon op.

Vandaar dat ik mijn toestel los koop ,en een sim only abonnement afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Ik heb er een jaar of 2 geleden een spreadsheet gemaakt en kwam er al snel achter dat de kortingen die in de vorm van een gratis toestel gegeven worden niet meer opwegen tegen de actie-kortingen op sim-only abbo's.

Je bent alles bij elkaar gewoon goedkoper uit wanneer je een sim-only aangaat en zelf een toestel aanschaft. Toestel is dan ook gegarandeerd simlock vrij (handig bij verkoop). Daarnaast krijg je bij een abbo van 2 jaar meer korting, ook al is het maar 1 of een paar euri's per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:20

Quad

Doof

Ik weet niet wat je verbruik of eisen zijn, maar veel kennissen van mij hebben genoeg aan matig aantal bel en smsjes samen met een mid end telefoon, dan is gsmtopdeal.nl de goedkoopste.

Ook op basis van sim only icm los toestel.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 28-01-2013 00:20 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels heb ik al een tijdje geleden gekozen voor Simonly, wel weer bij KPN.

Ik heb de hoogste klantwaarde die er is bij hen geloof ik (16 jaar mobiele klant), dus er is van alles geprobeerd om mij een abb te slijten met de Galaxy s3, maar ik ben tevreden met mijn s2 dus dat was voor mij geen goed argument.

Prive ben ik ook overgestapt naar Telfort alles in 1 met onbeperkt bellen voor +15/maand. Ik bel nu gewoon meer vanuit die lijn en heb een laag simonly abb. van 17e per maand.

Overigens heeft Typhone nu wel een superdeal waarbij je 570 bespaard met een eenjarig Vodafone abonnement en een gratis Galaxy Note 2. Hieronder de tabel voor de scherpe prijzenzoeker;-)

6 maanden 37,50
6 maanden 50,-
Aansluitkosten 30,-
Subtotaal 555,-

Normale prijs toestel 550,-
Subtotaal 1105,-

DirectKorting.com -/- 20,-
Korting Toestel -/- 550,-

Voordeel -/- 570,-

Totaal €535,-
€44,58 / maand

Ik ben gerelateerd aan DK, zoals reeds eerder in deze thread werd gezegd, maar dit is echt een superdeal, ook zonder cashback van ons!

Als je nog op zoek bent naar een goede deal zou ik deze zsm even bekijken, volgens mij dit weekend voor het laatst.

Fijn weekend!

ps. het gaat om Vodafone Bel + SMS + Web Vaak 50 (1 jaar)
500 MB + 200 minuten + onbeperkt SMS + Gratis bellen naar Vodafone nummers.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 477550 op 09-02-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 23:47
Anoniem: 477550 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:47:

Ik ben gerelateerd aan DK, zoals reeds eerder in deze thread werd gezegd, maar dit is echt een superdeal, ook zonder cashback van ons!

Als je nog op zoek bent naar een goede deal zou ik deze zsm even bekijken, volgens mij dit weekend voor het laatst.

Fijn weekend!

ps. het gaat om Vodafone Bel + SMS + Web Vaak 50 (1 jaar)
500 MB + 200 minuten + onbeperkt SMS + Gratis bellen naar Vodafone nummers.
Weet je of verlenging ook mogelijk is met deze aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 19:35
Let wel op, in tegenstelling wat sommige tweakers zeggen klopt die 15% bij een 2 jarig abonnement niet. Over het algemeen genomen is het 15%, maar ik heb in diverse topics al gezien dat men het kon overkopen voor véééél hogere bedragen dan die 15% die Hi als gemiddeld aangeeft.

Bij Toestellease moet je ook oppassen, elk klein krasje moet je melden. Dan komen ze kijken en als het jouw schuld is (Let op: Jij hebt hier weinig in te brengen, als ze komen bepalen hun of iets jouw schuld is of niet, do the math) moet je een boete betalen, je toestel wordt ingenomen en je krijgt een simpel toestel terug.

Lees ook goed bij Toestellease het (wurg)contract door, vooral de kleine letters en de voorwaarden, die zijn erg ongunstig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

chrissis schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:04:
[...]

Weet je of verlenging ook mogelijk is met deze aanbieding?
Als je bij Typhone.nl kijkt, dan zie je dat als je verlengt je de hoofdprijs betaald.

Wat ik denk ik ga doen is een (heb zelf ook vodafone) een ben simonly nemen om mijn gsmnummer (die ik al 15 jaar heb) te behouden... deze laten doorschakelen naar het nieuwe vodafone abonnement. Dan kan ik na een jaar weer een nieuw vodafone abonnement nemen met het nummer dat op het BEN abonnement staat :-)

De note2 van deze aanbieding zou ik verkopen, omdat ik al een note2 heb.

Mijn situatie:

Wil een Vodafone Sim Only Bel+SMS+Web Altijd 30 Sim Only 125min: jaarkosten 288,-

Ga nu denk ik het volgende doen:

Bel + SMS + Web Altijd 55 1 jarig: jaarkosten 614,45
BEN abo: jaarkosten 63,12
Note2 verkoop: 450,-
Provisie Typhone: 25
Provisie BEN: 16

614,45 + 63,12 - 450 - 25 - 16 = 186,57 i.p.v. 288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Maar als je laat doorschakelen dan betaal je alle inkomende telefoongesprekken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chrissis schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:00:
Maar als je laat doorschakelen dan betaal je alle inkomende telefoongesprekken......
Klopt, maar eerst gaat dat van het bundeltje af. De mensen die mij vaak bellen zou ik dan op de hoogte brengen van mijn nieuwe nummer.

In het verleden heb ik dit ook al eens gedaan en werkte perfect. Ik had toen in een winkel een vodafone abo genomen en met mijn nummerbehoud ging het niet helemaal goed... ik had toen 2 opties... of mijn nummer kwijt of een prepaid/abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Jammer dat het zo omslachtig moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:50
Anoniem: 195305 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:30:
[...]
Wat ik denk ik ga doen is een (heb zelf ook vodafone) een ben simonly nemen om mijn gsmnummer (die ik al 15 jaar heb) te behouden... deze laten doorschakelen naar het nieuwe vodafone abonnement. Dan kan ik na een jaar weer een nieuw vodafone abonnement nemen met het nummer dat op het BEN abonnement staat :-)
[...]
Is het niet mogelijk om een nieuw contract bij Vodafone aan te gaan en het bestaande nummer over te nemen??
Ik zou eigenlijk niet goed weten waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:40:
[...]

Is het niet mogelijk om een nieuw contract bij Vodafone aan te gaan en het bestaande nummer over te nemen??
Ik zou eigenlijk niet goed weten waarom niet.
Blijkt niet te kunnen... ze zeggen dan dat het alleen mogelijk is met een verlenging of van prepaid naar abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
Zou je evt. later tijdens het abonnement nog een nummerportatie kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:02
Als je geen toestel lease wil, maar wel een gesubsidieerde telefoon, kun je ook nog een zakelijke abo proberen te regelen of via een reseller gaan die de cashback doorgeven naar jou danwel daarmee voor jou een toestel naar keuze subsidieeren.
Pagina: 1