Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikemann
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 19:58
Een weekje al aan het zoeken naar dé juiste tablet, maar ik kom er maar niet uit.
Elke review mist wel iets, met elke tablet scheelt wel iéts zo lijkt het wel ...

Ik wou een HD scherm, maar dan zit je vast met de Asus Transformer. Deze blijkt last te hebben van scheurtjes, en niet alle apps kunnen overweg met deze resolutie. no go dus. Ipad is sowieso een no go, geen ios voor mij aub. Dan maar naar de standaard resolutie.

Kijk, m'n verwachten zijn als volgt:
  • snelle CPU (liefst quad core dus)
  • genoeg ram (2gig aub)
  • genoeg batterij om even mee te kunnen
  • Daarnaast moet hij filmpjes kunnen afspelen (maar ik ga er van uit dat er apps genoeg voor zijn)
  • 10" scherm
  • WIFI 300mbit, 3G/4G optioneel
m'n oog valt momenteel op de Galaxy Note, maar in de priceguide staat momenteel enkel de 16 gigabyte versie vermeldt met een prijs erbij ...

Alvast bedankt voor jullie input !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Note 2 is inmiddels ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Quad-core is duidelijk. 2GB RAM is nog aan de hoge kant en je kunt met 1GB RAM meestal ook al goed uit de weg. Genoeg batterij is zeer subjectief, maar eigenlijk hebben alle grote tablets dit wel. Filmpjes afspelen lukt eigenlijk al goed met elke dual-core. 10" scherm is duidelijk en 802.11n zit tegenwoordig ook al standaard op alle tablets.

Met deze zoekactie in de Pricewatch heb je eigenlijk alle quad-core tablets van 10". Die kun je dan nog verfijnen op full hd+ en dan zie je dat er twee keuzes overblijven. De Acer Iconia en Asus Infinity.

Wat je tevens ook zou kunnen doen is wachten op de nieuwe lading Windows tablets die deze en volgende maand(en) uit gaan komen. Daar zit waarschijnlijk standaard wel een quad-core (of snelle dual-core) in met full-hd+ scherm.

Edit:
Want de Note II heeft ook een 10" scherm? Hij bedoelt natuurlijk de tab-versie 8)7...

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 10-10-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:04:
[...]

Want de Note II heeft ook een 10" scherm? Hij bedoelt natuurlijk de tab-versie 8)7...
Dan moet hij dat er lekker bij zetten. Er zijn tegenwoordig genoeg van dit soort, hou aub m'n hand vast topics waar weinig eigen inzet wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:09
alex3305 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:04:
2GB RAM is nog aan de hoge kant en je kunt met 1GB RAM
inderdaad, 1 GB is meer dan genoeg, waar denk je 2GB voor nodig te hebben? alleen de note 10.1 blijft namelijk over als je android + 2GB selecteerd in de pricewatch. Ongetwijfeld kan je in China ook nog wel wat namaak met 2GB vinden, maar daar moet je ook maar net naar op zoek zijn.

Wat is verder het probleem met een 16GB versie van de Note? Er kan gewoon een micro SD in, dus lekker goedkoop extra ruimte!

(het lijkt er een beetje op dat je iets wil wat nog niet op de markt is...)

(is android trouwens een vereiste? je zegt eigenlijk alleen maar dat je geen iOS wilt)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 10-10-2012 13:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikemann
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 19:58
theHoff schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Dan moet hij dat er lekker bij zetten. Er zijn tegenwoordig genoeg van dit soort, hou aub m'n hand vast topics waar weinig eigen inzet wordt getoond.
De titel van m'n topic is "welke tablet kiezen" dus ik dacht dat dat wel duidelijk was :P

En ik wil echt niet dat m'n hand wordt vastgehouden, ik wil gewoon jullie mening horen. Voor mezelf heb ik de Note al gekozen, ik wou even checken met jullie of ik niet ergens een model vergeten ben dat volgens jullie ook een goed dingetje is.

Ik heb me doodgezocht in de pricewatch, reviews aan het lezen geweest op elke website die er maar aanbood, prijzen vergeleken etc etc. Daarom dat ik ook zei dat ik een full-hd WOU (verleden tijd), maar met al de problemen met apps die dit niet ondersteunen of/en zelfs crashen (of slecht gescaled worden etc) heb ik die vereiste maar even laten vallen.

Alex, alvast bedankt voor de info, je bevestigt m'n vermoedens. Ik weet inderdaad dat de Windows tablets binnenkort uitkomen (ik heb er reeds 2 in bestelling zelfs) maar ik wil ook een droid tabletje :9

Prulleman, ik weet dat het geheugen valt uit te breiden maar het is (volgens wat ik erover heb opgezocht) bij de Note beperkt tot 32GB kaartjes. Geen nood, ik weet dat er 32GB en 64GB versies van de Note zijn.
En ik wil zeker niet iets dat nog niet op de markt is, ik wil gewoon iets supergoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
theHoff schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:07:
[...]

Dan raad ik je zeer zeker aan de TS nog even grondig door te lezen :z.

@Strikemann, dan zou ik lekker voor de Note gaan, heb je ook nog een stylus erbij zodat je je emoties snel kunt uiten :+. Nee grapje, ik heb zelf de Note (telefoon) en vind het een gruwelijk fijn apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 12:47
@ strikeman ik heb hetzelfde probleem als jij. ik wil ook een 10 inch tablet en had ook 2 gb geheugen gezien bij die note. Alleen ben ik vandaag bij de bcc geweest en reageerde die note niet helemaal geweldig. Ik dacht misschien ligt het alleen aan deze, naar de mycom en daar ook met de note gespeeld maar ook niet lekker reageren. En het gevoel dat je er hard op moet drukken. De asus tf 700 ook mee gespeeld in beide winkels en die reageerde wel goed. ( maar die is veel duurder)
Nu had ik deze ook gezien maar die zou vandaag uitkomen maar is weer uitgesteld.
Ramos W30 Quad Core 3G version 10.1 inch Tablet PC is ook met 2 gb te leveren.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Pagina: 1