[Postgres/Ubuntu] Default wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb zojuist Postgres op Ubuntu geinstalleerd, en ik wil nu een verbinding maken, gewoon om te kijken wat ik aan een applicatie moet geven. Maar ik kom er niet in :? Wat is het default password voor de default user? Default wordt als username "postgres" voorgesteld, maar is dat em? Of is het root? Of su? Of sa? Of admin? En wat is het wachtwoord dan??

Ik heb em gewoon via apt-get geinstalleerd, en ik heb nergens een username of wachtwoord hoeven invoeren. Gewoon installeren en klaar. Wat heb ik al geprobeerd:
root + password van root
mijn username + mijn password
username "postgres" + password "postgres"
username "postgres" + mijn password
username "postgres" + password van root

Geen password werkt in elk geval niet: Error connecting to the server: fe_sendauth: no password supplied

En nu? Remember: schone verse maagdelijke default installatie ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
sudo su - postgres

?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan mij echt niet bedenken waarom het volgen van de Ubuntu documentatie, te vinden op https://help.ubuntu.com/community/PostgreSQL, niet werkt voor jou.

Toon dus wat meer inzet in wat je nog meer hebt geprobeerd, dan alleen maar proberen aan te melden op iets wat je nog niet eens hebt afgerond. PostgreSQL is niet hetzelfde als MySQL en vereist dus ook een andere aanpak. Vooronderzoek is essentieel en die mis ik volledig.

Doe meer moeite, anders heeft dit topic geen recht van bestaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
code:
1
2
sudo -u postgres psql postgres
\password postgres

En dan een password intypen, anders is je server utter useless (die \ hoort erbij).

Kijk, dat jij mijn vooronderzoek mist, kan ik niets aan doen. Dat jij van mij vanalles verwacht, kan ik ook niets aan doen. Jij kunt er vervolgens niets aan doen dat Postgres in een default setup compleet onbruikbaar is (itt. MySQL, inderdaad, want daar kan ik mee lezen en schrijven). Maar om mij daarvoor af te straffen, met de melding dat ik die URL gewoon maar had moeten weten? Ik ben ook niet helderziend en ik weet niet alles.

Dit topic heeft alle recht van bestaan, want nu is er een oplossing voor "wat is het default password van postgres".

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oftewel: de handleiding nemen die de eerste hit is van [google=ubuntu postgresql password] en dan stap 1 in de handleiding onder het kopje Basic Server Setup ;)

offtopic:
Dat een server niet bruikbaar is tot na het instellen van een password lijkt mij persoonlijk een best practice. Maar wie ben ik. En idd had dat ook gevraagd kunnen worden bij installatie, soit.

Topics kunnen prima recht van bestaan hebben, maar niet met deze instelling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.