Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 09:54
ik heb een rebel 9 met aan de zijkant een 250 MM fan en aan de voor kant een 120mm koeler,

de zijkant zuigt lucht en de voorkant blaast lucht naar buiten.

mijn vraag is die van de voorkant kan ik die beter omdraaien voor beter cooling of niet? ik ben een redelijke noob hier mee.

ik heb in de bios de max temp gezet op 60 graden maar volgens speedfan is de maximalen temp die ik haal 53 graden.

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11 13:18

Axon

Dikke tetten

Het is niet erg logisch hoe je het nu hebt :)

In jouw geval blaas je lucht in de kast van de zijkant, en er van voren weer uit.
Hierdoor komt er geen lucht bij de rest van je componenten.

Het is slimmer om in jouw geval de 120mm fan aan de voorkant te verplaatsen aan de achterkant, die warme lucht afvoert.

Zo heb je via de zijkant intake, en aan de achterkant outtake en heb je betere koeling van je hardware! :D

Tetten.

• wilmardo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:46
Rick van Gerwen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:03:
Het is slimmer om in jouw geval de 120mm fan aan de voorkant te verplaatsen aan de achterkant, die warme lucht afvoert.
Dit kan niet volgens mij niet omdat de fans aan de achterkant niet groter kunnen zijn als 80mm. Mijn oplossing zou zijn om zoals je zelf al zegt de front fan om te draaien en 1 en nog beter 2 80mm fans aan de achterkant te doen. Het voordeel wat je dan sowieso heb is minder stof in je behuizing door de overdruk die wordt gecreerd doordat er meer intake is dan outake

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jawel, ik heb ook een Sharkoon Rebel 9 en aan de achterkant kun je 2 80mm fans plaatsen of 1 120mm fan.

Daarnaast zou ik gewoon het volgende aanhouden: Voorkant intake, achterkant outtake.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• noiz13
Net de front fan om gedraaid @compizfox hoe heb jij die achter fans bevestigd ik heb geen bracket daar voor heb je fotos hoe je het hebt gedaan?

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon, met de gebruikelijke zelf-tappende fanscrews.
Afbeeldingslocatie: http://www.endpcnoise.com/e/images/case_fan_screws.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Compizfox op 10-10-2012 13:25 ]

• noiz13
Dat snap ik niet nogmaal ik ben een noob hier mee

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Die schroeven tappen zichzelf vast in de behuizing van de fan. Er zitten gaatjes aan de achterkan van je kast waar je ze doorheen doet. Zo zit de fan vast aan de behuizing.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bijna.

Ze tappen zichzelf vast in de fan (die van plastic is). Op die manier zitten ze vast aan de case (er zitten al gaatjes daarvoor in)

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Compizfox schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:29:
Bijna.

Ze tappen zichzelf vast in de fan (die van plastic is). Op die manier zitten ze vast aan de case (er zitten al gaatjes daarvoor in)
Dat plastic is de behuizing van de fan, hoort idd ook bij de fan maar dat stuk bedoel ik natuurlijk.
Pagina: 1