Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe Zotac 470 AMP kaart en een Asus VG278H monitor ontvangen,
echter heeft het scherm helaas wat vreemde kuren, zoals hier te zien

Een balk met rare verkleuring, die overigens niet altijd optreed, enkel in games (zowel 2D en 3D) en desktop (3D).

Als ik mijn oude samsung syncmaster 1080p monitor aansluit, heb ik op alle videokaart poorten een mooi zuiver 2D beeld, en het strepen probleem verhuist mee als ik de nieuwe monitor op een andere videokaart poort aansluit. Dus kan ik hieruit concluderen dat het probleem niet bij de nieuwe GPU ligt, toch?

Het feit dat de strepen zich niet altijd voordoen wekken het vermoeden dat het misschien een driver probleem is, echter weet ik niet wat ik hieraan moet doen, want asus bied geen monitor drivers, en windows 7 ziet de monitor als "generic PnP monitor". Ik heb de nvidia 301 drivers geprobeerd die asus aanbied als download bij hun product pagina, en ook de nieuwste 306 release. De computer zelf is een schone windows 7 installatie, verder nog niets geïnstalleerd.

Is dit een gevalletje RMA, of is het misschien toch een software probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Lijkt mij niet aan de GPU te liggen als ik het zo lees, maar helemaal zeker ben ik niet ;) Beide schermen wel op dezefde poort geprobeerd?

Heb je ook al een andere kabel geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 10-10-2012 11:11 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe asus monitor heeft op beide DVI poorten strepen en rommel in beeld,
en op diezelfde poorten doet mijn oude samsung syncmaster het feilloos.
Dus het gaat mis nadat het de videokaart uit komt, OF de monitor krijgt de hik van verkeerde drivers.
Een printscreen screenshot zou een GPU "artifact" toch ook moeten meepikken?
Gewoon een screenshot was keurig zonder defecten, vandaar dit wat koddige fototje in et donker.

De kabel is een speciale "Dual link" DVI kabel, daar heb ik helaas geen andere van liggen om te testen.

Als ik met het contrast rommel in het OSD van de monitor, vind er wel een verschuiving plaats van de rare verkleuringen. Geen idee of dit er iets mee te maken heeft?

Het vreemde is ook dat als ik bijvoorbeeld een browser fullscreen zet, dat de rommel dan verdwijnt. In spellen krijg ik meer verkleuring naarmate het beeld feller is. In donkere scenes is het een stuk minder. Er is dus een bepaalde contrast "zone" die rotzooi schopt. Het blijft overigens wel in dezelfde plek als waar in de foto de roze troep tezien is. Daarbuiten blijft het beeld altijd goed.

Ik heb van mijn leverancier een asus pickup formulier gekregen, ik kan hem kostenloos laten ophalen, maarja.. is het ook ECHT het scherm dat problemen maakt? Want om een week te gaan zitten wachten en dan alsnog hetzelfde gez... heb ik weinig zin in. :/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 11:46 ]