Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung Galaxy Note II: smartphone van formaat

Pagina: 1
Acties:

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Paar puntjes die mij als GNote 1 eigenaar opvallen:
De pennen zijn overigens onderling uitwisselbaar: een pen van de eerste Note werkt ook op de Note II, al is die pen nog niet drukgevoelig. De nieuwe S Pen is dat wel: met 1024 drukniveaus kan je bijvoorbeeld dikke of dunnen lijnen tekenen.
Geen idee wat er in deze context met "nog niet drukgevoelig" bedoeld word, maar de Wacom digitizer van de eerste Galaxy Note is wel degelijk drukgevoelig, met een nauwkeurigheid van 256 niveau's.
Ook nieuw is dat de pen al wordt gedetecteerd als hij 1 tot 1,5cm boven het scherm zweeft.
Ook dit 'hoveren' is niet nieuw, al beperkt deze functionaliteit zich op de GNote 1 tot het openen van 'onmouseover' scripts in de standaard browser, wat ook op de GNote 2 te zien is.

Pentaxiaan

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:42

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de feedback, was ik helemaal kwijt! Uiteraard verbeterd!

Detail: sinds Android 4.0 is hoveren ingebouwd in Android, dus ook andere browsers ondersteunen dat en apps kunnen het ook ondersteunen :)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
Nja, het grote verschil bij de Note 2 is dat er een blauw puntje weergegeven wordt, iets wat bij de eerste Note voor zover ik weet niet het geval was.

Overigens, pagina 2:
Bij licht verbruik gaat de Note II ongeveer vijf dagen en tien uur mee. Dat is zowat net zo lang als bijvoorbeeld de HTC One S. Hoewel dat een goede prestatie is, ...
moet dat niet HTC One X zijn?

Daarnaast is de officiële benaming voor het schermtype HD Super AMOLED en alhoewel Samsung het niet zo specificeert zou dit eigenlijk HD Super AMOLED Plus moeten zijn omdat er een RGB-matrix gebruikt wordt.

Nog een zeikopmerking :+, CF-Bench wordt gespeld met een koppelteken en niet aan elkaar en van elkaar af (het staat er namelijk op twee manieren).

Eventueel 4g staat er ook bij, dat is echter een ander model; namelijk de N7005, net zoals bij de S3 dit de I9305 is. Ook mis ik de hoofdtelefoonaansluiting, maar goed ook een beetje een zeikopmerking :+.

Alhoewel ik het niet zeker weet met betrekking tot de lockscreenbeveiliging, kun je op de S3 wel een foto maken door je vinger op het scherm te houden en de telefoon te kantelen. Misschien dat dit getest kan worden en het artikel daarop aangepast kan worden, mocht het wel werken.

Maar verder vond ik het een degelijke review :). Beter dan normaal in ieder geval _/-\o_

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11 15:56
Het grootste nadeel is echter de prijs: op moment van schrijven kost de Samsung meer dan 600 euro en alleen de iPhone 5 is ook zo duur.
De HTC One X+, die als een van de alternatieven wordt genoemd, komt ook rond de 600 euro uit. Het is dus niet alleen de iPhone 5 die zo duur is :)

Verder een mooie review overigens!

[ Voor 5% gewijzigd door L0we op 10-10-2012 18:52 ]