Digitus FireWire probleem

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Recent een Digitus IEEE 1394a Firewire PCI-E Card aangeschaft, deze bleek naar mijn idee defect te zijn omdat hij niet verschijnt in apparaat beheer. Inmiddels een nieuwe aangeschaft, weer hetzelfde model. Mijn computer heeft enkel PCI-E poorten over, en er zijn niet zoveel PCI-E 1394a controllers met PCI-E. Er zijn geen drivers voor het product te vinden op het internet.

Het apparaat verschijnt niet in apparaat beheer en Pinnacle ziet mijn DV camera ook niet (Canon).

Wat heb ik geprobeerd?
  • Ander PCI-E slot
  • Gloednieuwe kaart
  • Andere kabel
  • Hij verschijnt niet in apparaatbeheer
  • Windows Update meermaals uitgevoerd
  • Gezocht voor drivers op het internet op basis van modelnaam
  • Gezocht voor drivers op het internet op basis van chipset naam (Chipset: VIA 6315)
Heeft iemand nog een idee?

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door Red-Front op 10-10-2012 10:27 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 09:03

Joran

<3 natalee

In een andere computer geprobeerd? Het kan natuurlijk zijn dat je twee keer een kapotte hebt ontvangen...

Send me your gameboys

• Red-Front
Goedemorgen Joran en alle andere Tweakers,

Ik heb inderdaad een andere computer geprobeerd. Het kan nu dus nog zo zijn dat ik twee keer een kapotte heb ontvangen, toch begin ik hier sterk aan te twijfelen. Het is me nu opgevallen dat hij onder IEEE 1934a in apparaatbeheer verschijnt, ook met de juiste VIA chipet (helaas VIA, ik begrijp het). Toch ziet Pinaccle, noch Windows zelf het apparaat verschijnen. Het apparaat staat in PLAY modus, voor zover ik weet altijd de juiste modus om het probleem op te lossen.

Ik ga nu de opties bekijken en wellicht een andere bestellen:
http://nl.startech.com/Ka...-FireWire-kaart~PEX1394A2

Je hebt er ook nog één van Belkin, maar helaas is die practisch nergens verkrijgbaar. Maar in dit product van Startech heb ik ook redelijk vertrouwen, op de site staat dat het product een andere chipset heeft van JMicron en zelfs met Windows 7 én 8 compatible is.

Mocht iemand nog een suggestie hebben dan neem ik die van harte toe.

• Red-Front
Graag wil ik weer mijn topic naar boven brengen. Ik heb een nieuwe kaart nu geïnstalleerd. Deze staat in apparaatbeheer en functioneerd naar behoren (volgens apparaatbeheer).

Helaas ziet zowel de computer als Pinnacle de camera niet.

Heeft iemand nog enig idee? Ik denk dat contact opnemen met Pinnacle geen nut heeft omdat Windows ook geen AV apparaat ziet.

De laatste stuurprogramma's zijn geinstalleerd.

Edit: Zinsfout er uit gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Red-Front op 29-10-2012 14:36 ]