Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Beste,

Omdat mijn Wi-Fi thuis niet overal bereik heeft, heb ik 2 Edimax EW-7438RPn N300 Universal Wi-Fi Extenders aangeschafd. Na de installatie en configuratie van de extender heb ik(zoals beschreven in de handleiding) een acces point met de naam van mijn Router+de code van de extender. Als ik vervolgens verbinding maak met dit netwerk, vraagt hij om mijn WPA2 AES Wi-Fi key. Dit voer ik netjes in en vervolgens heb ik alleen lokaal internet |:( (Windows Vista, 7 & Android 2.3.3. Heb al meerdere malen de setup doorlopen en router & modem gereset. DHCP staat aan op mijn router. Ik heb heel internet afgezocht en kon geen soort gelijke problemen vinden die een oplossing hadden, vandaar dit topic.
Iemand ervaring hiermee en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Heb je verder in je netwerk geen mac filter of iets in die geest zitten? Alle lampjes branden wel zo als het hoort? Zit binnen de juiste ip range en dergelijke? Er staat in de manual iets over een 'connection test' vanuit de webinterface, wat geeft die aan?

Hoever van de router heb je het ding in de muur zitten? Als je op een plek zit waar je al geen bereik had kan het natuurlijk best dat dit apparaat ook geen signaal krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rupie op 10-10-2012 10:49 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in het status-scherm van de extender zien hoe sterk het signaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
Rupie schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:48:
Er staat in de manual iets over een 'connection test' vanuit de webinterface, wat geeft die aan?

Hoever van de router heb je het ding in de muur zitten? Als je op een plek zit waar je al geen bereik had kan het natuurlijk best dat dit apparaat ook geen signaal krijgt.
De connection test geeft succes aan. De extender zit letterlijk 5 cm van de router af. Ik ben zelf niet helemaal thuis op het gebied van mac adressen en ip's. Maar op een of andere manier wil de router wel lokaal internet doorgeven maar me geen internet zelf geven... Misschien heeft dit te maken met het gene dat de extender een static ip moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00

lordsnow

I know nothing

Aan de omschrijving te horen heeft de computer dus wel draadloos verbinding met de Extender, maar de Extender heeft (waarschijnlijk) geen draadloze verbinding met de router. Waardoor de computer geen IP adres krijgt, en in feite ook geen werkende verbinding heeft met Internet.

Oftewel, het klinkt alsof de Extender niet goed ingesteld is om verbinding te kunnen maken met je router.

1. heb je in de Extender wel de naam opgegeven van je router?

2. staan in Extender en router ook hetzelfde kanaal ingesteld?

3. in sommige Extenders kan je als beveiliging alleen maar kiezen uit WPA(TKIP) of WPA(AES). Routers kunnen echter een andere beveiliging gebruiken. Bijvoorbeeld WPA+WPA2(AES), of WPA(TKIP+AES), etc etc. Komt de instelling van de beveiliging in de router en Extender wel overeen?

4. sommige Extenders hebben ook een DHCP Server, waardoor de computer een IP adres krijgt van de Extender waardoor de Extender dan weer makkelijk te benaderen en te configureren is. Aan het einde van de installatie moet deze DHCP Server dan uitgezet worden, want je wilt uiteindelijk dat de computer weer een IP krijgt van je router en niet van de Extender.

5. Last but not least, sommige hebben in hun router nog het achterhaalde "MAC Address Filtering" (of, MAC Address Control) ingeschakeld, dat er voor zorgd dat alleen apparaten waarvan het MAC adres is toegevoegd aan een lijst in de router verbinding kunnen maken. Staat MAC Address Control mischien ingeschakeld in de router?

//edit
Ik moet sneller typen. De "connection test" geeft dus aan dat de Extender wel verbonden is. Dan blijft volgens mij eigenlijk alleen nog de DHCP Server optie over.

[ Voor 8% gewijzigd door lordsnow op 10-10-2012 11:18 . Reden: update, reformat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
Mijn ipconfig:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g0Vp7.jpg

Mijn instellingen in de Wi-Fi entender(de standaard gateway heb ik aangepast naar de router ip is dit juist?) Dit heb ik gedaan na het aanmaken van dit topic!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YvLxA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Wat doet ie als je hem op 'automtatisch' zet? Nu kan je ook een IP conflict hebben lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
Rupie schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:21:
Wat doet ie als je hem op 'automtatisch' zet? Nu kan je ook een IP conflict hebben lijkt mij.
Op automatisch stond hij standaard, daar doet hij het ook niet op..

EDIT/ Problem solved! Kan een slotje op

[ Voor 9% gewijzigd door PerK op 12-10-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00

lordsnow

I know nothing

Perkerssens schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Op automatisch stond hij standaard, daar doet hij het ook niet op..

EDIT/ Problem solved! Kan een slotje op
Hoe is het probleem uiteindelijk opgelost?

Wellicht handig te weten voor de volgende gebruiker met een Extender die langs dit topic komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was de oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerK
lordsnow schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:33:
[...]

Hoe is het probleem uiteindelijk opgelost?

Wellicht handig te weten voor de volgende gebruiker met een Extender die langs dit topic komt :)
Hij deed het op elke andere laptop of telefoon behalve degene waarmee ik connectie probeerde te maken...
Vervolgens gaf hij bij de 2e extender een connectie fout, dit kun je oplossen door de firmware te update via een omweg: IPADRESextender/upgrade.asp
Pagina: 1