HTPC voor in de slaapkamer achter de TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren een nieuwe TV gekocht voor in de woonkamer (46") en de oude (9 maanden) tv (40") gaat naar de slaapkamer.
De TV komt te hangen aan een plafondbeugel vanwege ruimte tekort (appartementje).
De bedoeling is uiteraard (als een beetje tweaker) dat hier wel een HTPC op wordt aangesloten om alle media vanaf de NAS te kunnen streamen :)
Zelf zat ik te denken aan een makkelijke, kleine HTPC met afstandsbediening:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac ZBOX VD01 nano€ 151,20€ 151,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 151,20

Is dit apparaat een beetje goed? mijn keuze is hierop gevallen vanwege de grootte en dat hier een afstandsbediening wordt meegeleverd.
Een 2.5" HDD heb ik nog liggen en geheugen heb ik zat.

Ik zat te denken om deze mediacenter (d.m.v. dubbelzijdig tape?) te bevestigen achter de tv.

Als iemand een andere oplossing heeft (wat mss beter/goedkoper) is, dan hoor ik dit graag :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Waarom geen raspberry pi ? Veel goedkoper en met xbmc doet het precies wat jij wil.
Of koop een willekeurige media streamer. (max 50 eur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
boxeebox 2e hands op de kop tikken allicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
zero_cool89 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:15:
Waarom geen raspberry pi ? Veel goedkoper en met xbmc doet het precies wat jij wil.
Een raspberry is voor mij te langzaam (heb hem zelf alweer verkocht hierdoor).
Wil wel XBMC goed kunnen draaien, wil niet zo'n standaard mediaplayer dingetje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
q2no schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:18:
boxeebox 2e hands op de kop tikken allicht?
Dat is ook nog wel een idee ja! vooral met de nieuwe opties die ze willen uitbrengen (live internet tv!)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
zero_cool89 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:15:
Dat dus... Ik heb zelf een Raspberry Pi erop hangen, en valt prima te bedienen dmv CEC. Draait inmiddels uiterst stabiel (laatste reboot is een week of 3 geleden geweest), en valt helemaal uit het zicht weg te werken achter de TV. Als ik er al een nadeel aan heb kunnen ontdekken is het dat 4:3 ook als 4:3 wordt weer gegeven. Ik heb het nog niet voor elkaar om deze naar 16:9 te kunnen laten brengen op mn Pi, maar nu is de build die ik erop heb staan ook al wel weer wat ouder. Ik zal eens updaten om te zien of dat verbetering brengt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Een boxee box zou ik niet doen; zitten toch nog wel wat probleempjes in met heel magere support. Waarom geen 2e hands ATV 2 nemen?? En anders toch zelf iets in elkaar sleutelen, maar dan zul je een manier moeten vinden om dit discreet weg gewerkt te gaan krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471672

Ik snap niet wat er mis is met een normale mediaplayer. Ik heb zelf een Western Digital WD TV Live, en die doet het perfect en kost rond de 80 euro. Je kan er mee streamen en speelt de meeste bestanden af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Anoniem: 471672 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:22:
Ik snap niet wat er mis is met een normale mediaplayer. Ik heb zelf een Western Digital WD TV Live, en die doet het perfect en kost rond de 80 euro. Je kan er mee streamen en speelt de meeste bestanden af.
Dit vanwege de limitaties die hierop zitten.
Ik download alles zonder ondertitels en dit wil ik wel hebben zonder hier enige moeite voor te hoeven doen.
Dit kan dus niet met een WD en XBMC heeft dit d.m.v. 1 knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:21:
Een boxee box zou ik niet doen; zitten toch nog wel wat probleempjes in met heel magere support. Waarom geen 2e hands ATV 2 nemen?? En anders toch zelf iets in elkaar sleutelen, maar dan zul je een manier moeten vinden om dit discreet weg gewerkt te gaan krijgen.
ATV2 ondersteund max 720p, ik wil wel alles 1080p kunnen kijken.
Support heb ik (hopelijk) niet nodig van de boxee, waarom is dit dan een afrader als ik vragen mag?

[ Voor 10% gewijzigd door Web-Brielle op 10-10-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

Dat dus... Ik heb zelf een Raspberry Pi erop hangen, en valt prima te bedienen dmv CEC. Draait inmiddels uiterst stabiel (laatste reboot is een week of 3 geleden geweest), en valt helemaal uit het zicht weg te werken achter de TV. Als ik er al een nadeel aan heb kunnen ontdekken is het dat 4:3 ook als 4:3 wordt weer gegeven. Ik heb het nog niet voor elkaar om deze naar 16:9 te kunnen laten brengen op mn Pi, maar nu is de build die ik erop heb staan ook al wel weer wat ouder. Ik zal eens updaten om te zien of dat verbetering brengt.
Dit is toch net goed? of bekijke je graag uitgerokken mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vraag me af of die ZBox je wel de ervaring gaat bieden die je wilt. Hierin zit een VIA processor met integrated GPU (vx9000). Als ik zo een beetje rondkijk is er nauwelijks ondersteuning onder Linux en in XBMC en zit er bijvoorbeeld ook geen OpenGL versnelling in (welke afaik door XBMC gebruikt wordt). Zeer waarschijnlijk was je beter afgeweest met je RaspberryPi.

Ik ben trouwens benieuwd wat je als traag ervaren hebt. Ja, het is dat menu's soms iets trager reageren dan de menu's op mijn htpc beneden, maar ik heb tot nu toe dat niet echt als erg storend ervaren (ikzelf heb de database en de thumbnails niet op de RaspberryPi zelf staan, maar die draaien op mijn thuis server)

Zeker wanneer je TV CEC ondersteund lijkt het me juist een ideale oplossing. Gewoon de AB van de tv kunnen gebruiken om ook XBMC aan te sturen. Heeft ook een hoge WAF!

Ik raad je dus af om die Nano te nemen (je kunt beter de Nvidia of AMD variant nemen, maar die zijn gelijk een stuk duurder) en denk dat je je Pi iets te vroeg verkocht hebt ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:38:
Ik vraag me af of die ZBox je wel de ervaring gaat bieden die je wilt. Hierin zit een VIA processor met integrated GPU (vx9000). Als ik zo een beetje rondkijk is er nauwelijks ondersteuning onder Linux en in XBMC en zit er bijvoorbeeld ook geen OpenGL versnelling in (welke afaik door XBMC gebruikt wordt). Zeer waarschijnlijk was je beter afgeweest met je RaspberryPi.
Ik had mn Raspberry geinstalleerd en alles vond ik eigenlijk langzaam gaan.
Het enige wat snel was was het opstarten ervan.
Een FullHD film ging stotteren als ik dit wou streamen van m'n nas.
Een FullHD vanaf m'n USB ging wel goed, alleen voordat ik overal doorheen was in het menu, dit duurde een eeuwigheid!
Heb XBMC geprobeert, met een Class6 kaartje en een Class10 kaartje.
Het rare is, als ik een beetje op YouTube kijk naar mensen die een raspberry hebben, dan gaat die 10x zo snel als degene die ik had!
Misschien had ik een trage/kapotte raspberry? hij begon wel steeds meer mankementen te vertonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of 'verkeerde versie' van XBMC. Ikzelf gebruik OpenElec en kan eigenlijk alles gewoon via het netwerk streamen. Ik heb er een oud SD kaartje in gestopt waarvan ik geen idee heb wat de snelheid is (zal niet veel zijn, is zelfs een microsd in een adapter). Stotteren van FullHD heb ik nog niet gezien (Juist het afspelen van video is hetgeen waar geen vertraging te merken is). Alleen als ik de subtitle plugin oproep dan duurt het ietsje langer dan beneden (secondenwerk hoor).

Het enige wat bij mij niet lekker werkt is WMV (en Mpeg2 waarschijnlijk ook niet aangezien ik niet de license gekocht heb), maar ik heb toch eigenlijk alleen maar mp4 en mkv, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Omtrent de Raspberry met XBMC; hangt er ook een beetje vanaf wat voor videobestanden je afspeelt.
Ikzelf gebruik een SMB-share, en de Raspberry heeft dan moeite met 1080p van ~30Gb.
Speel ik diezelfde MKV af maar dan met een iets lagere bitrate (bestand wordt dan al gauw 9-14Gb), heb ik geen problemen.
Daarnaast kan een Raspberry ook geen 5.1 DTS aan; dit laat ik doen door mijn versterker.
We hebben het hier dan wel over een RC release.

Wat inderdaad wel een voordeel is, is de CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Oh, geluid zou ik niet weten. Aangezien ik geen suroundset in de slaapkamer heb downmix ik sowieso alles naar stereo via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Deshmir schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:55:
Omtrent de Raspberry met XBMC; hangt er ook een beetje vanaf wat voor videobestanden je afspeelt.
Ikzelf gebruik een SMB-share, en de Raspberry heeft dan moeite met 1080p van ~30Gb.
Speel ik diezelfde MKV af maar dan met een iets lagere bitrate (bestand wordt dan al gauw 9-14Gb), heb ik geen problemen.
Ik had het al met series die groter waren als 1GB :(
SD series (128mb ofzo per aflevering) gingen als enige wel goed.
Ik gebruik wel SMB shares, heb een goedkope NAS O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:55:
Of 'verkeerde versie' van XBMC. Ikzelf gebruik OpenElec en kan eigenlijk alles gewoon via het netwerk streamen. Ik heb er een oud SD kaartje in gestopt waarvan ik geen idee heb wat de snelheid is (zal niet veel zijn, is zelfs een microsd in een adapter). Stotteren van FullHD heb ik nog niet gezien (Juist het afspelen van video is hetgeen waar geen vertraging te merken is). Alleen als ik de subtitle plugin oproep dan duurt het ietsje langer dan beneden (secondenwerk hoor).

Het enige wat bij mij niet lekker werkt is WMV (en Mpeg2 waarschijnlijk ook niet aangezien ik niet de license gekocht heb), maar ik heb toch eigenlijk alleen maar mp4 en mkv, dus dat is geen probleem.
OpenELEC heb ik ook geprobeert (RaspBMC ook) en niets werkte fijn :/
Als het 5sec langer duurt om de ondertiteling op te halen, dat maakt me echt niets uit!
M'n oude Raspberry duurde het een minuut of 2 voordat ik een film had opgestart en ongeveer 45 seconden voordat ik ondertiteling had :F

[ Voor 11% gewijzigd door Web-Brielle op 10-10-2012 11:00 . Reden: Extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Series (de 1.5GB 720p varianten) kijk ik regelmatig boven (wanneer mijn vrouw GTST aan het kijken is). Ik stream ze allemaal via een gbit netwerk (server -> rooter -> switch boven -> pi. laatste hop dus 100mb vanwege Pi) vanaf een SMB share naar mijn Pi en heb nog nooit enige vorm van stottering gezien.

Ik denk dat je dus of een maandagmorgen exemplaar, een slechte voeding, brakke netwerkkabel, probleem met je fileserver hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Web-Brielle schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:25:
[...]

ATV2 ondersteund max 720p, ik wil wel alles 1080p kunnen kijken.
Support heb ik (hopelijk) niet nodig van de boxee, waarom is dit dan een afrader als ik vragen mag?
Omdat de boys van Boxee Box geen donder meer aan de huidige generatie boxee box lijken te doen; geen udpates of wat dan ook, en het een (relatief) gesloten systeem is ten opzichte van XBMC. Je kan dus zelf ook weinig er nog aan sleutelen. Daarnaast hoor ik nog wel eens wat klachten over de bouw-kwaliteit van de Boxee Box en zeker op het gebied van netwerk-verbindingen lijken ze nog wel eens wat steekjes te laten vallen. Ondanks dat ik het een cool ding vind zou ik m dus toch niet aanraden omdat je voor het zelfde geld een betere speler kan vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:01:
Series (de 1.5GB 720p varianten) kijk ik regelmatig boven (wanneer mijn vrouw GTST aan het kijken is). Ik stream ze allemaal via een gbit netwerk (server -> rooter -> switch boven -> pi. laatste hop dus 100mb vanwege Pi) vanaf een SMB share naar mijn Pi en heb nog nooit enige vorm van stottering gezien.

Ik denk dat je dus of een maandagmorgen exemplaar, een slechte voeding, brakke netwerkkabel, probleem met je fileserver hebt gehad.
Zelf hier thuis:
Router (GB) -- (GB) NAS
Raspberry (100MB -- (GB)Router (wat uiteraard ook 100mb wordt dan).
Netwerkkabels, 5 stuks geprobeert (van standaard tot zelfgeknepen, 1M tot 10M).
M'n HTPC die bij de TV beneden staat zit hetzelfde aangesloten, ook SMB en alles werkt sneller dan snel..
Owjah, voeding ook van alles geprobeert..
HTC lader, Samsung lader, BB lader, USB to Wallmount kabel, verzin t maar :P Zelfs zo'n mini accu geprobeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Web-Brielle op 10-10-2012 11:08 . Reden: Oplader info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
SmokingCrop schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:32:
[...]

Dit is toch net goed? of bekijke je graag uitgerokken mensen?
Ik wil de mogelijkheid hebben om het te kunnen als ik het zou willen, en niet beperkt worden door wat anderen voor mij bepalen over hoe ik mijn content moet bekijken. Juist daarom spreekt XBMC me zo aan, omdat je volledige vrijheid krijgt. Op de Raspberry Pi valt die mogelijkheid nu dus weg, en dat irriteert me. Het is dus niet zozeer dat ik het per sé wil gebruiken, maar dat ik niet meer de mogelijkheid heb tot kiezen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Woont er niet toevallig iemand om de hoek die ik mag uitnodigen voor een lekker bakkie koffie/cappuccino? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Van traagheid van streamen op mn Pi heb ik ook geen last; loopt als een trein. Wel merk ik nog wat traagheid in de menu'tjes. Als test heb ik even een databaseje gemaakt op mn desktop-machine en mn Pi daar naartoe laten verwijzen, en dat scheelde al een behoorlijke hoeveelheid. Maak je gebruik van de eigen database in XBMC, dan wordt naarmate de database groeit de Pi wel wat trager in de menu's. Aan de andere kant moet je natuurlijk wel bedenken dat de Pi nog steeds een experimental device is, en gebouwd is met het oog op goedkoop... Daar kan je dan ook geen wonderen van verwachten imho

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:16:
Van traagheid van streamen op mn Pi heb ik ook geen last; loopt als een trein. Wel merk ik nog wat traagheid in de menu'tjes. Als test heb ik even een databaseje gemaakt op mn desktop-machine en mn Pi daar naartoe laten verwijzen, en dat scheelde al een behoorlijke hoeveelheid. Maak je gebruik van de eigen database in XBMC, dan wordt naarmate de database groeit de Pi wel wat trager in de menu's. Aan de andere kant moet je natuurlijk wel bedenken dat de Pi nog steeds een experimental device is, en gebouwd is met het oog op goedkoop... Daar kan je dan ook geen wonderen van verwachten imho
Nee, ik verwacht alleen dat ik een film kan kijken zonder problemen.
Dat alles iets langer duurt, geen probleem.
Opstelling: ik heb een simpele NAS staan in de woonkamer (sh*tcom MD-254) met 2.5TB opslag.
Deze NAS zit geconnect naar een simpele GB router van linksys.
Mn HTPC in de woonkamer doet het prima, de raspberry doet vrijwel niets.
Ik heb geen aparte DB ergens voor.
Mn collectie is niet mega groot, zo'n 200 afleveringen van series en 20 filmpjes.
Dat het menu iets langzamer is, kan me echt gestolen worden. zolang een film kijken maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:00
Je wil dus 1080p kunnen afspelen, XBMC en zo goedkoop mogelijk?
Mooi, dat wil ik ook! Dus laat maar horen mensen :P

(Heb net mede8er 500x2 terug gestuurd. Als je éénmaal XBMC gewend bent....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
baronruud schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:27:
Je wil dus 1080p kunnen afspelen, XBMC en zo goedkoop mogelijk?
En zo klein mogelijk niet te vergeten :P Moet achter m'n tv 'geplakt' kunnen worden, dus klein en licht :P
Zit er toch over na te denken om weer een raspberry te halen als ik zo de vorige argumenten hoor.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik heb hier ook nog exact zo'n zelfde NAS staan voor extra storage; staan wat oude films en series op, maar zelfs dat speelt goed af, m.u.v. de content die op de externe disk staat die eraan hangt. Oftewel: de NAS zou het probleem niet moeten zijn.
overigens ben ik het met je eens dat het een ruk-apparaat is... hij gaat er dan ook binnenkort uit, maar voor alleen het opslaan van content op een SMB-share is het op zich wel genoeg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik zit zelf ook al een tijdje te kijken voor een kleine mediaspeler voor op mijn kamer, enige probleem is dat de rPi geen spdif out heeft.. Mocht dat geen probleem zijn dan is denk ik de rPi een prima ding voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:47:
Ik heb hier ook nog exact zo'n zelfde NAS staan voor extra storage; staan wat oude films en series op, maar zelfs dat speelt goed af, m.u.v. de content die op de externe disk staat die eraan hangt. Oftewel: de NAS zou het probleem niet moeten zijn.
overigens ben ik het met je eens dat het een ruk-apparaat is... hij gaat er dan ook binnenkort uit, maar voor alleen het opslaan van content op een SMB-share is het op zich wel genoeg
Dan denk ik toch dat ik het ga overwegen om een RaspberryPi te kopen hiervoor.
Kijken of het allemaal gaat werken, die paar tientjes is het proberen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Web-Brielle schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

Dan denk ik toch dat ik het ga overwegen om een RaspberryPi te kopen hiervoor.
Kijken of het allemaal gaat werken, die paar tientjes is het proberen waard ;)
En mocht het je toch niet bevallen, dan raak je m via de V&A wel weer kwijt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
kroegtijger schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:44:
[...]

En mocht het je toch niet bevallen, dan raak je m via de V&A wel weer kwijt
Daarom ja:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Op aanraden van hoofdzakelijk kroegtijger, gisteren avond weer een raspberry besteld.
Morgen in huis, net zoals de rest van de kabels en de tv steun :)
Ik zal wel een paar fotootjes maken als alles hangt ;)
iig bedankt allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Ik voel nu toch een bepaalde druk.... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 13:23

psy

Kijken jullie nooit tv ofzo?
Vind dat allemaal maar matigjes met die players, TV kijken is er niet bij.

ja via de CI+ misschien maar dan is het ook alleen maar live kijken, pauzeren is al een no-go

[ Voor 35% gewijzigd door psy op 11-10-2012 15:06 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
psy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:05:
Kijken jullie nooit tv ofzo?
Vind dat allemaal maar matigjes met die players, TV kijken is er niet bij.

ja via de CI+ misschien maar dan is het ook alleen maar live kijken, pauzeren is al een no-go
:? Ik heb geen flauw idee waar je het ook maar over hebt... In de slaapkamer kijk ik gewoon via CI+ naar TV en kijk ik via de Pi naar content op het netwerk, maar zou ik eventueel ook nog TV moeten kunnen kijken inclusief PVR-functionalilteit, en dat allemaal met 1 afstandsbediening en een device dat niet eens in het zicht zit. Dus hoezo "TV kijken is er niet bij"??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Heb een mediabox (upc) in de woonkamer hoor..
Dit is alleen voor series/films kijken op de slaapkamer..
De woonkamer nemen we op e.d. en op de slaapkamer is het tv kijken (analoog maarja, goed genoeg voor dat kleine beetje) en series/films..

Hoezo is tv kijken er dan niet meer bij?!
En trouwens, met een nieuwe tv kan je via je CI+ gewoon opnemen hoor, kan via het netwerk of een externe hdd/usb ;)

@kroegtijger
Haha, wordt je al zenuwachtig?:P

[ Voor 14% gewijzigd door Web-Brielle op 11-10-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
De tv hangt alvast, als het goed in moet vandaag/morgen de raspberry komen en dan wordt die geïnstalleerd :)
Afbeeldingslocatie: http://www.briellewebdesign.nl/media/tvsteun.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Web-Brielle op 15-10-2012 09:42 . Reden: plaatje goed krijgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:39

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik gebruik zelf mijn android als mediaspelert in de slaapkamer. Micro HDMI erin en gaan. Heb ook nog een draadloos toetsenbord muisje, werkt als een trein. Zelfs series en films binnenhalen via torrent.
Heb ook altijd alles bij de hand dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
FlyEragon schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:41:
Ik gebruik zelf mijn android als mediaspelert in de slaapkamer. Micro HDMI erin en gaan. Heb ook nog een draadloos toetsenbord muisje, werkt als een trein. Zelfs series en films binnenhalen via torrent.
Heb ook altijd alles bij de hand dan :)
Ik neem een Raspberry vanwege de CEC functie, gewoon mijn bestaande afstandsbediening van mn tv kunnen gebruiken, ook voor de mediaplayer :)
Ga niet met een toetsenbord e.d. in mn bed liggen, doe ik al niet in de woonkamer ook (Harmony One+) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284495

Ik heb laatst een MyNanoMediaBox bij SPAM webshop besteld en mijn allereerst ervaring is zeer positief te noemen. Hij is voorgeinstalleerd met allerlei plugins binnen XBMC geoptimaliseerd voor de raspberry pi en werkt vlot.

[ Voor 12% gewijzigd door dusty op 27-10-2012 03:15 . Reden: Spam voor eigen webshop. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Anoniem: 284495 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:21:
Ik heb laatst een MyNanoMediaBox bij SPAM webshop besteld en mijn allereerst ervaring is zeer positief te noemen. Hij is voorgeinstalleerd met allerlei plugins binnen XBMC geoptimaliseerd voor de raspberry pi en werkt vlot.
Heb het ding even Gegoogled en kwam uit op MyNanoMediaBox. Een ruime € 120 voor in feite een Raspberry Pi + behuizing + sd-kaartje met XBMC alvast geïnstalleerd. Ik mag hopen dat er voor dat geld ook een adapter bij zit, maar dat staat er niet eens expliciet bij. Daarnaast wordt bij de aansluitmogelijkheden een SD-kaart slot vermeld, wat de indruk wekt dat dit slot nog vrij beschikbaar is (terwijl een RPi onmogelijk op kan starten zonder SD-kaart).
Eigenlijk steekt deze fijne webshop simpelweg zonder noemenswaardige moeite zo een € 70 in hun zak en hebben ze nog niet eens het fatsoen om de RPi enige credit te geven.
Kijk, op zich mag er best een redelijke vergoeding staan tegenover het feit dat het ding klaar voor gebruik en met support geleverd wordt, maar ik vind die MyNanoMediaBox een waardeloze deal. Voor dat bedrag en 10 minuten werk kun je zelf 2 van zulke setjes in elkaar flansen en dan hou je nog geld over. Het feit dat de webshop ogenschijnlijk de RPi opzettelijk uit de specificaties houdt doet mij vermoeden dat de motivaties van de verkoper ook meer richting de eigen portemonnee liggen dan een goed product voor een eerlijke prijs.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1