Windows op SSD en Boot gedeelte op harde schijf.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01
Ik heb in min pc een 500GB harde schijf en een 120GB SSD. Ik heb toen een Windows geïnstalleerd op mijn ssd. dus had ik een dual boot tussen de harde schijf en ssd. Alleen nu wil ik de harde schijf er uit hebben. Dat had ik al gedaan maar dan staart hij niet op. Volgens mij zit het boot gedeelte op de harde schijf.

Is er een mogelijkheid om het boot gedeelte op de SSD te krijgen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja, hoogst waarschijnlijk door de installatie opnieuw uit te voeren. Het probleem is hoogstwaarschijnlijk ontstaan doordat de bootvolgorde niet juist was ingesteld ten tijde van de Windows installatie.

Maar... dit heeft niet zozeer iets te maken met opslagmedia of de IO controllers, maar wel zoveel met het besturingsysteem en de manier van installatie daarvan, daarom verhuis ik het topic dan ook naar het Windows Client forum, waarschijnlijk kan men je daar beter vertellen wat op dit moment jouw opties zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 10-10-2012 11:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11

TheVMaster

Moderator WOS
kun je niet gewoon booten vanaf de dvd en dan voor Repair kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoek eens wat verder hier op GoT, want je situatie is eerder voorbij gekomen met oplossing en instructies hoe je het op kan lossen. Je kan minstens 2 topics vinden als je zoekt op de afgelopen 3 maanden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom de tip als je met meerdere disken een clean install doet disable de andere in het bios tijdens setup:)