Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477500

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Sinds een tijdje ben ik al aan het rondneuzen of het mogelijk is om een sjabloon te maken. Dit is allemaal goed gelukt. In dit sjabloon zit dan bijvoorbeeld het logo verwerkt. Zou het mogelijk zijn om via het sjabloon het logo automatisch te laten updaten in de documenten, die gekoppeld zijn aan dit sjabloon?

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Met vriendelijke groet,
PerfectJumPz

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 477500 op 10-10-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 11:06
Als je een document maakt op basis van het sjabloon (waardoor het document een .doc(x) wordt) is er volgens mij geen relatie meer met de .dot(x) waarop deze gebasseerd was. Aanpassingen aan het sjabloon gaan dan dus alleen gevolgen hebben voor documenten die je na de aanpassing gaat maken met dat sjabloon, niet op doucmenten die in het verleden gemaakt zijn.

Ik heb niet veel ervaring met die sjablonen, maar zo heb ik het altijd begrepen iig :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rupie op 10-10-2012 10:39 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477500

Topicstarter
Oke heel erg bedankt voor je antwoordt! Maarja dan maar met de hand aanpassen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

in theorie kan het wel met wat vba als het sjabloon nog gekoppeld is aan het document, wat hoogstwaarschijnlijk het geval is.
je kan een document_open event toevoegen aan het sjabloon dat getriggerd wordt op moment dat het document geopend wordt en hier vervolgens het logo vervangen als het document voor een bepaalde datum gemaakt is.

of je maakt een loopje dat een hele reeks documenten in een bepaalde locatie aanpast.
Als je een document maakt op basis van het sjabloon (waardoor het document een .doc(x) wordt) is er volgens mij geen relatie meer met de .dot(x) waarop deze gebasseerd was.
er blijft een link bestaan met het sjabloon, tenzij je deze expliciet verbreekt. zo zullen achteraf in het sjabloon aangepaste stijlen doorgegeven worden aan het document en kan code opgeroepen worden (zoals hierboven aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of het logo niet opnemen maar er naar verwijzen.

Op die manier kan je het logo-bestand ergens op een fileserver aanpassen. Nadeel: het is dan ook gewijzigd voor documenten waar je dat niet wilt (bijv alles dat ooit al is verstuurd). En dat is net zo fout als iedereen die ooit een versie/datumveld heeft gebruikt dat wordt geupdated bij printen :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)