Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:05
Nu ik met het laatste jaar van MBO bezig ben, wil ik mij gaan orienteren op een HBO-opleiding. Nu is hier in Enschede het Saxion te vinden, maar de beschrijvingen van de opleidingen vindt ik nogal vaag. Daarnaast zou je hier in Enschede geen deeltijdopleiding binnen de ICT kunnen volgen.

Op dit moment volg ik een opleiding Applicatieontwikkeling. Het programmeren is op zich heel interessant, maar niet heel veel nieuws. Ik heb na enig zoekwerk een opleidingsrichting gevonden die mij interessant lijkt: (Technische) Informatica

Nu zoek ik dus Tweakers met ervaringen in het oosten des lands welke een deeltijdopleiding kennen of gevolgd hebben in deze richting... Iemand? Alvast bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
Dan is het misschien ook handig dat je "Technische Informatica" in je topictitel stopt in plaats van "Informatica". Want nu kom ik kijken omdat ik deeltijd "Informatica" doe terwijl ik er niets te zoeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
"Technische" heb ik maar even tussen haakjes geplaatst... Ik ben eigenlijk geinteresseerd in alle opleidingen mbt. Informatica in de regio "Twente"... dus als je nog info hebt... graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik zit zelf in Utrecht, dus ervaringen in Twente zijn redelijk beperkt en doe dus Informatica. Maar met Informatica richt jij je eigenlijk op deze onderdelen:
- Projectmatig werken
- Programmeren
- Databases
- Systeembeheer/hardware (maar voornamelijk meer op hoe systemen werken)

Met programmeren zitten wij met Java en een aantal Oracle producten te werken (APEX o.a.). Ik geloof dat je met Technisch Applicatiebeheer heeft wat meer raakvlakken met elektronica, embedded systemen en robotica. Met TA zit je dus wat dichter op bitniveau te werken dan met A waar je toch vaak wat hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Bedankt voor de info...

Ik heb bewust Technisch tussen haakjes laten staan, omdat deze richting toch meer is waar ik heen wil. Ik wil niet voor mijn baan fulltime systeembeheer blijven uitvoeren, want programmeren vindt ik vele malen interessanter.

Reizen is overigens bij deeltijd ook niet echt een probleem, als het maar niet naar de andere kant van het land is. Nijmegen en Zwolle zijn met het OV prima te bereiken...