2 beeldscherm en 1 beamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278784

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een opdracht gekregen op het bedrijf waar ik werk. Ik moet op een basisschool voor een kind een extra monitor halen. Deze monitor moet hetzelfde beeld geven als op de beamer(Digitaal Schoolbord).
Nou zetten de leraren af en toe de beamer op "Freeze" zodat de oefenstof op de beamer blijft staan en de leerkracht gewoon door kan werken op de computer zonder dat dit wordt gezien op de beamer.
Maar je kan het beeldscherm niet "Freezen". Is er een mogelijkheid om toch dat 2e beeldscherm hetzelfde beeld te laten weergeven dan op de beamer?

Ik kan niks vertellen over welk merk en type de beamer heeft.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:05

Koppensneller

winterrrrrr

Is dat 'freezen' niet een feature van die schoolbordsoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat freezen kan je via de afstandsbediening doen. Neem aan van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Waar geven ze die freeze aan? Op de computer, of op de beamer zelf?

Als het via het bord of de computer gaat is het vrij simpel, dan dien je een VGA splitter kabel tussen de computer, scherm en beamer te zetten.

Volgens mij is dit echter iets wat de beamer doet.
Hij zet zijn beeld tijdelijk in het geheugen en negeert de andere invoer. Zo blijft die "screenshot" staan.

Als dat het geval is gaat het niet lukken, je kunt vanaf de beamer immers niet iets naar een monitor doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
aangezien je het kan freezen via de afstandsbediening zal het via de school software komen.

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

een digitraal schoolbord is wel iets meer dan alleen een beamer. Je kunt er tenslotte ook op schrijven. Ik neem aand at de freeze functie in de schoobord software zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dit probleem is niet te helpen?

Beamer is een Sanyo PLC-XE40

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 278784 op 10-10-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-07 13:38
Het is niet goedkoop, maar naar mijn idee de enige optie: http://www.kramerelectron...model.asp?pid=1684&sf=234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je niet de beamer en crt via een splitter aansturen, en de schermen als extended desktop instellen? Dan kan de leraar altijd doorwerken en op het 2e scherm de lesstof weergeven. Even de leraar een zeer korte instructie geven en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De beamer is toch wel van belang. We hebben hier namelijk een beamer welke het beeld kan doorlussen. Dan krijg je dus een construcie á la:

code:
1
2
3
4
[Computer leraar] 
            |
            |_____ [Beeldscherm leraar]
            |_____ [Beamer] _____ [Beeldscherm leerling]

Twee VGA-aansluitingen op de PC van de leraar in dit geval. Eén voor zijn eigen scherm, één met een extended bureaublad voor de beamer. Op de beamer zit vervolgens het beeldscherm voor de betreffende leerling weer aangesloten welke hetzelfde beeld als de beamer weergeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 10-10-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47
Bastiaan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:21:
De beamer is toch wel van belang. We hebben hier namelijk een beamer welke het beeld kan doorlussen. Dan krijg je dus een construcie á la:

code:
1
2
3
4
[Computer leraar] 
            |
            |_____ [Beeldscherm leraar]
            |_____ [Beamer] _____ [Beeldscherm leerling]

Twee VGA-aansluitingen op de PC van de leraar in dit geval. Eén voor zijn eigen scherm, één met een extended bureaublad voor de beamer. Op de beamer zit vervolgens het beeldscherm voor de betreffende leerling weer aangesloten welke hetzelfde beeld als de beamer weergeeft.
En dan hopen dat de OUT ook wordt gefreezed. Makkelijk te testen maar moeilijk te realiseren. Je mag namelijk niet zomaar overal kabels laten lopen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Het scherm wat aan de beamer hangt laat exact zien wat de beamer laat zien. Freezen van het beeld dus ook :)
De kabels worden sowieso een aandachtspunt (omdat ze simpelweg aanwezig zijn), ongeacht de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:47
Hoeft niet, als het beeld op de leerkracht PC het zelfde is als op de beamer, in mijn ervaring is dit bijna altijd zo dan kan je ook gebruik maken van VNC oid. Wij hadden dan wel een extra pc en niet een alleen een beeldscherm voor kinderen die dit nodig hadden.

Je zet dus Zoom in (kind met leesproblemen) aan op VNC viewer en controls disabled. Dit geeft dus ook de mogelijk voor een tablet zonder enige draden. Zolang het maar WIFI heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door xzaz op 10-10-2012 16:42 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beamers en monitoren zijn beeldschermen en horen dus in Videokaarten & Beeldschermen

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1