Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 11:32

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Topicstarter
Ik heb mij onlangs een LG W2420R monitor aangeschaft. Die monitor beschikt over een RGB LED backlight en komt met een Spyder3 Pro calibrator. Ik weet ondertussen dat die calibrator niet bepaald top is (niet erg geschikt voor RGB LED, grote variatie tussen exemplaren, ...): ik zal die bijgeleverde calibrator dan ook niet gebruiken.

Ik ben dan ook op zoek naar een geschikte maar betaalbare calibrator voor die monitor. Mijn oog was gevallen op de i1 Display III Pro (de "III" wordt vaak weggelaten). Dat is, net als de Spyder3, een colorimeter. Ik weet dat colorimeters niet zomaar geschikt zijn voor het erg brede spectrum van een RGB LED backlight maar dacht begrepen te hebben dat de i1 Display III Pro over correctie-matrices beschikte zodat die wel bruikbaar zou zijn. Kan iemand dit bevestigen? Hoe goed presteert de i1 op RGB LED monitors?

Weet iemand of die i1 ook de hardware calibratie kan uitvoeren? Kan die met andere woorden de LUT's van de monitor bijwerken (zodat correcties niet enkel op de videokaart plaatsvinden)?

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305