Full-screen app Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-06 17:46
Ik ben op zoek naar een RDP client voor connecties naar Windows desktops vanaf mijn Macbook OSX Mountain Lion.

Graag wil ik deze app full-screen starten zodat ik met een three-finger swipe naar de remote sessie kan gaan. Normaal full screen is geen probleem met MRDP of Cord, maar ik wil dus een aparte desktop zoals bijv. VM binnen Vmware Fusion full screen kan.

Bestaat zo'n RDP client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kun je geen VNC connectie opzetten naar je Windows machine?

Ik gebruik schermdeling op mijn Mac mini en deze is via VNC uitstekend te benaderen vanaf mijn Macbook Pro. Ook in fullscreen te gebruiken zoals VMware Fusion.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Bob Popcorn

Plop!

Remote Desktop Connection van Microsoft zelf? :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
BillSpaarbank schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:29:
Kun je geen VNC connectie opzetten naar je Windows machine?

Ik gebruik schermdeling op mijn Mac mini en deze is via VNC uitstekend te benaderen vanaf mijn Macbook Pro. Ook in fullscreen te gebruiken zoals VMware Fusion.
Ik heb niet zoveel zin om overall vnc agents op te gaan zetten. RDP werkt perfect, full screen zou nog mooier zijn.

Of is er een VNC viewer versie die full-screen kan en een connectie over RDP kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
Bob Popcorn schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 08:45:
Remote Desktop Connection van Microsoft zelf? :p
Dat bedoel ik met MRDP. Kan niet als full-screen app functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
risjard schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:07:
[...]

Ik heb niet zoveel zin om overall vnc agents op te gaan zetten. RDP werkt perfect, full screen zou nog mooier zijn.

Of is er een VNC viewer versie die full-screen kan en een connectie over RDP kan maken?
De ingebouwde VNC viewer van Mountain Lion kan dat.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 16:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kijk ook 'ns naar iTap.... Die gebruiken wij vanwege de specifieke RDP-mogelijkheden.
http://itap-mobile.com/

Om niet de indruk te wekken dat 't alleen voor mobieltjes is... http://itap-mobile.com/desktop/rdp

[ Voor 31% gewijzigd door magic_nl op 10-10-2012 09:18 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
:O |:(

Ik zie nu pas dat je in mission control een extra desktop kan plaatsen en als ik vanaf hier rdp gebruik heb ik deze dus ook op een aparte desktop. (moet nog ff wennen, 1e week met osx)

Doel bereikt!

bedankt voor het meedenken. Ik ga ook nog even kijken naar die ingebouwde VNC viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

En wat heeft de TS zelf gedaan om iets te vinden? Met 2 tellen zoeken op Google vind ik o.a. de Remote Desktop Client van Microsoft en CoRD. Beide zijn prima in staat fullscreen te werken.

Ik vind dit topic nogal naar een helpdesk topic neigen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
Whieee schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:24:
En wat heeft de TS zelf gedaan om iets te vinden? Met 2 tellen zoeken op Google vind ik o.a. de Remote Desktop Client van Microsoft en CoRD. Beide zijn prima in staat fullscreen te werken.

Ik vind dit topic nogal naar een helpdesk topic neigen.
Zoals je kunt lezen gebruik ik deze toch al? Ik kan ze wel full screen starten, maar niet op een aparte desktop zoals Vmware fusion dit kan. Meerdere desktops starten in mission control helpt trouwens ook niet. Ik was iets te voorbarig. Ik kan niet een RDP sessie 1 op desktop 1 laten zien en een 2e sessie op desktop 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
magic_nl schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:17:
Kijk ook 'ns naar iTap.... Die gebruiken wij vanwege de specifieke RDP-mogelijkheden.
http://itap-mobile.com/

Om niet de indruk te wekken dat 't alleen voor mobieltjes is... http://itap-mobile.com/desktop/rdp
Idd ziet er ook leuk uit. Alleen deze kan ook niet meerdere sessies over meerdere desktops laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08

World Citizen

FreeReef.nl

Laatst ook een topic over geweest... en ik kan het nog steeds niet echt onderbouwen, maar na het testen van vele clients ben ik blijven hangen bij iTap...

Perfecte Tool naar mijn mening. Stabiel, functioneel en een fijne simpele interface.
Fullscreen is geen probleem met iTap.

De MS tools zijn ronduit waardeloos...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
World Citizen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:55:
Laatst ook een topic over geweest... en ik kan het nog steeds niet echt onderbouwen, maar na het testen van vele clients ben ik blijven hangen bij iTap...

Perfecte Tool naar mijn mening. Stabiel, functioneel en een fijne simpele interface.
Fullscreen is geen probleem met iTap.

De MS tools zijn ronduit waardeloos...
Tot nu toe met geen enkele client een probleem. Full screen werkt vlekkeloos.

Wat ik wil is mijn homelab thuis overnemen. Ik wil 3 clients en 4 servers tegelijk openen met RDP.
Ik wil deze dus op aparte desktops full screen hebben.
Dus ik wil met de three finger swipe van de ene server naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

risjard schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:31:
[...]

Zoals je kunt lezen gebruik ik deze toch al? Ik kan ze wel full screen starten, maar niet op een aparte desktop zoals Vmware fusion dit kan. Meerdere desktops starten in mission control helpt trouwens ook niet. Ik was iets te voorbarig. Ik kan niet een RDP sessie 1 op desktop 1 laten zien en een 2e sessie op desktop 3.
Dat is met CoRD prima mogelijk

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
Whieee schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:59:
[...]

Dat is met CoRD prima mogelijk
Wil je ook vertellen hoe?

Het lukt mij voor geen meter. Kan prima meerdere sessie tegelijk starten, maar krijg deze niet verdeelt over meerdere (virtuele) desktops waarbij ik kan switchen met de three-finger swipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
Bij CORD kun je ook aparte screens maken bij view en dan windowd mode dan kun je ze verplaatsen naar een andere space op je mac zoals vmware;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
djkavaa schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:14:
Bij CORD kun je ook aparte screens maken bij view en dan windowd mode dan kun je ze verplaatsen naar een andere space op je mac zoals vmware;)
Bedankt. Op zich lukt dit wel, ik verplaats ze in mission control naar een andere desktop. Aangezien ik een 13" heb wil ik niet windows mode, maar full screen. Dit lukt me helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
:) pfff

Uiteindelijke toch gelukt met MRDP. Ik heb apart rdp files gemaakt. Als ik nu een extra desktop maak in mission control en sleep de sessie daar naar toe kan ik alles full screen starten.

Bedankt !
Pagina: 1