Aangezien er nogal wat verwarring bestaat hoop ik met dit topic voor eens en voor altijd de onzekerheid weg te nemen
. Het zit namelijk zo, men neme de volgende situatie:
• Je laat hem wél een draadloos netwerk aanmaken met dezelfde SSID en pass als de dlink.
• ... maar schakelt de routerfunctie uit (waardoor hij in brugmodus komt).
Doel is uiteraard om met je mobiele telefoon van beneden (draadloos verbonden via dlink) naar zolder te kunnen lopen, en dat het draadloze device automatisch met het "sterkste signaal' verbindt. Kan iemand die het echt zeker weet bevestigen dat dit de bedoeling is?
[kleine toevoeging]
Als beide routers Apple devices zijn, dan kun je gebruik maken van de "breid netwerk uit"... maar dat kan in mijn situatie niet (WDS niet compatible).
- Een internetverbinding, met daarbij een modem (dus geen modem/router ineen)
- Het modem is gekoppeld aan een router: in mijn geval een DLINK 655, met lokaal adres: 192.168.1.100.
- Deze DLINK router dient als DHPC server en voorziet de clients zowel bedraad als middels WiFi van internet. IP-range is: 192.168.1.10 - 100
- Er loopt ook een kabel vanuit deze router naar de zolderverdieping. Op zolder heb ik een Airport Express (dit is dus gewoon een router). De vraag is nu: HOE stel ik deze Airport Express in dat hij het bedrade signaal oppakt en "uitzendt" als WiFi signaal?
• Je laat hem wél een draadloos netwerk aanmaken met dezelfde SSID en pass als de dlink.
• ... maar schakelt de routerfunctie uit (waardoor hij in brugmodus komt).
Doel is uiteraard om met je mobiele telefoon van beneden (draadloos verbonden via dlink) naar zolder te kunnen lopen, en dat het draadloze device automatisch met het "sterkste signaal' verbindt. Kan iemand die het echt zeker weet bevestigen dat dit de bedoeling is?
[kleine toevoeging]
Als beide routers Apple devices zijn, dan kun je gebruik maken van de "breid netwerk uit"... maar dat kan in mijn situatie niet (WDS niet compatible).