welke upgrades

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477486

Topicstarter
goeden avond,
hierbij mijn eerste post .
ik ben joffry 21 jaar en had wat vragen over het eventueel upgraden van mijn pc.

ik wil mijn pc upgraden i.v.m het spelen van hedendaagse games op een mooie resolutie .
en moet ook autocad en protools gaan draaien.

hierbij mijn pc:

O.S, windows 7
moederbord:DFI LANPARTY X58 t3eh8
intel i7 920
intel waterkoel cpu koeler (luidruchtig)
3x 4gb ram (g skill ripjaw)
Crusial 128 gb ssd (o.s.)
2tb hd (data)
2x gtx 260 SLI

als jullie meer willen weten over deze pc vraag het!
hoor graag meer van jullie bvd!

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 477486 op 10-10-2012 00:52 . Reden: type moederbord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

CAD en protools gaan hier toch gewoon op draaien?

En 260 in SLI is ook niet verkeerd, hoewel dat nog het eerste is wat ik zou upgraden, afhankelijk van welke games je wilt draaien. Een jaar of 3 geleden was dit setje gewoon zo'n beetje de max van wat je kon krijgen en het heeft lang geduurd voordat het sneller kon.

Vervang de 260's door GTX670's en er zal geen game meer zijn die je niet op 1920x1080 of hoger kunt spelen met de hoogste instellingen...

Alleen ik ga er nu even voor het gemak vanuit dat je CPU een beetje overclocked hebt... Een 920 kan met gemak een bclock verhoging van 133->150 hebben, waarbij je met turbo aan 3.15Ghz haalt. Wel netjes doen natuurlijk en alle waarden even vastzetten.

Mocht je nou geen zin in Overclocken hebben, kan je natuurlijk altijd nog even kijken naar een 2e hands 950 of beter. Of misschien dat je nog een hexacore kunt opsporen. (970, 980 en 990 - 975 is een Quad-Extreme)

Natuurlijk is een X79 LGA2011 bord + 39x0K CPU mooier, maar eigenlijk zal dat je niet heel veel opleveren, totdat je tegen problemen aanloop in AutoCAD en je uren moet wachten op je berekeningen. Dan zou je met het moderne platform wat winst kunnen pakken, maar zoals ik al zei, je huidige systeem kan volgens mij nog prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus ik ben nog zeker voor een aantal jaar? ik wil namelijk zorge dat ik nog een paar jaar door kan gamen op high/ultra + lekker snel ik zal een budget hebbe van rond de 1000 als ik me brommer verkocht krijg
wat rade jullie me aan groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

Snel genoeg voor een paar jaar is altijd moeilijk te zeggen. Vooral wat betreft de games...
Er zitten langzaam aan nieuwe consoles aan te komen, wat toch volgens vele een behoorlijke stap vooruit zal betekenen in de kwaliteit van veel games.

Wat ik je daarom adviseer is om gewoon te kopen naar wat je NU wilt gebruiken. Als al je games nog prima draaien op wenselijke instellingen, dan zit je toch gewoon nog goed?

Voor het komende half jaar tot jaar zou ik lekker de i7 920 blijven gebruiken, zoals ik al aangaf, met een kleine OC is dat voor al je wensen nog prima. Ja, een 3770K (wat overigens kwa platform een stap omlaag is, maar wel sneller) zou je wat snelheidswinst kunnen opleveren, maar er zijn amper games die echt sneller zullen draaien. Je CPU is nog niet zo de bottleneck, dat zouden eerder je videokaarten zijn.

Met één GTX 670 of 680 kan je alles op 1080P met AA aan behoorlijk soepel draaien. Veel titels zullen zelfs met een 660TI welke veel leuker geprijsd is prima draaien op 1080p. Ook een SLI set van de 500 serie is snel zat. (b.v. 2x 560TI in SLI of liever natuurlijk nog de 570 / 580) De GTX580 is ook nog steeds een behoorlijke kaart.

Maar nog een aantal jaar mee door op high / ultra is niet te voorspellen... En hetzelfde geld voor de houdbaarheid van je systeem als je nu voor de X79 met 3930K zou gaan. Er is niet heel veel sneller, maar wie weet waar Intel in Maart 2013 mee komt...

Upgraden waar je het nodig vind dus en anders je geld even op de bank laten staan voor de volgende generatie / wanneer je het wél nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dankjewel voor je tijd ik zal even kijken voor een leuk videokaart setje en eventueel dan tog een i7 970 ofzo iets dergelijk iemand die verstand heeft van grafische kaarten? ik ben nogal een leek
ik heb nou een sli setup gaat prima over een matrox triplehead2go maar crossfire gebruik ik hier eenzelfde bridge voor??