Alternatief voor origineel Apple-toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik ben al de hele avond aan het zoeken naar een vervanger voor een Apple-toetsenbord. Het is een kado voor mijn nicht. Zij heeft een iMac met een rot toetsenbord en wil een nieuw (niet Apple) toetsenbord.
Waarom geen origineel Mac-ramplank? Ze vindt het gewoon niet fijn typen op de een of andere manier. (en prijstechnisch heeft er ook mee te maken ;))

Ik kom wisselende verhalen tegen dat Logitech problemen geeft en Microsoft zonder problemen werkt. Zijn er onder de Mac-gebruikers mensen welke een ander toetsenbord dan de originele gebruiken? Werkt dit goed en hoe heb je dit eventueel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 12:48
Ik heb zelf een Logitech Wireless Solar Keyboard K760 gehad. Die werkte gewoon met mijn macbook. Wat voor problemen kom je tegen dan? Waren die toetsenborden überhaupt wel compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Misha schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:52:
Ik heb zelf een Logitech Wireless Solar Keyboard K760 gehad. Die werkte gewoon met mijn macbook. Wat voor problemen kom je tegen dan? Waren die toetsenborden überhaupt wel compatible?
Ik kan eigenlijk weinig aan toevoegen... Ik wil geen ander dan Apple of Logitech... Iedereen die via mij zijn IT regelt heeft ook een Logitech, en heb nog nooit klachten gehad. Het is gewoon goed spul.

Welke je dan wilt is aan de dame in kwestie. Een must vind ik knoppen voor "Mute, Play, Pauze, Next, Previous, Volume Up en Volume Down. Alle ander F-functies die bv een Apple tobo heeft, gebruik ik ook (wel eens). Maar lang niet zoveel als de muziek knoppen.

Ik zou in haar geval sowieso voor een Logitech kiezen. (anderen zijn waarschijnlijk ook goed, maar de afgelopen 18 jaar ben ik van Logitech geweest, en dit valt me nooit tegen)

(record edit: 8x... ivm typ fouten en vorm fouten... en ze zitten er nog in... Thanks Jupiler!)

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 10-10-2012 00:04 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Misha schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:52:
We hebben nog niets geprobeerd. Ze is dit weekend jarig en we willen haar verrassen met een simpel maar goed plankje. En de prijs telt ook mee. Die Solar heb ik voorbij zien komen. Maar de prijs is een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat je dus wil is dus wel de MAC toetsenbord indeling?
niet dat windows toetsenborden niet werken, maar de win-toets en ctrl zijn anders :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
mrc4nl schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:02:
wat je dus wil is dus wel de MAC toetsenbord indeling?
niet dat windows toetsenborden niet werken, maar de win-toets en ctrl zijn anders :P
Nee dat hoeft niet per se. Of werkt elk toetsenbord gewoon op een Mac met als enige 'probleem' dat de speciale toetsen niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ManiacsHouse schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:04:
[...]

Nee dat hoeft niet per se. Of werkt elk toetsenbord gewoon op een Mac met als enige 'probleem' dat de speciale toetsen niet werken?
Bij mijn Logitech werken alle speciale knoppen goed, echter heb je geen knop voor Launchpad en Desktops... Maar ik verwacht niet dat de gemiddelde dame meerdere bureaubladen heeft... Launchpad is wel echt handig tenzij je haar Spotlight leert.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort de Logitech K750 Mac edition.
Een zeer fijn toetsenbord! Alleen niet of nauwelijks in Nederland verkrijgbaar. Gelukkig zijn de verzendkosten niet zo hoog vanuit de US.

(http://www.ebay.nl/itm/N-Logitech-K750-MAC-Wireless-Solar-Keyboard-920-003472-/110926283707?pt=PCA_Mice_Trackballs&hash=item19d3b8c3bb)

Meer info:
http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboards/wireless-solar-keyboard-k750-mac

[ Voor 16% gewijzigd door assembler op 10-10-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

assembler schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:34:
Een zeer fijn toetsenbord! Alleen niet of nauwelijks in Nederland verkrijgbaar. Gelukkig zijn de verzendkosten niet zo hoog vanuit de US.

(http://www.ebay.nl/itm/N-Logitech-K750-MAC-Wireless-Solar-Keyboard-920-003472-/110926283707?pt=PCA_Mice_Trackballs&hash=item19d3b8c3bb)

Meer info:
http://www.logitech.com/en-us/keyboards/keyboards/wireless-solar-keyboard-k750-mac
ik denk dat de ts just een ander minder plat toetsenbordje zoekt, omdat dat veel lekkerder typt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je dit setje nog ergens zou kunnen scoren zou het denk ik een mooi cadeau zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.connectreviews.com/images/logitech_s530.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
World Citizen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Bij mijn Logitech werken alle speciale knoppen goed, echter heb je geen knop voor Launchpad en Desktops... Maar ik verwacht niet dat de gemiddelde dame meerdere bureaubladen heeft... Launchpad is wel echt handig tenzij je haar Spotlight leert.
Welke heb jij? Gewoon een standaard Logitech? Niet speciaal voor Mac?
Aloys schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:37:
Als je dit setje nog ergens zou kunnen scoren zou het denk ik een mooi cadeau zijn.

[afbeelding]

:)
Was dat?Al gevonden. Leuk setje, maar niet in qwerty te vinden zo gauw.
assembler schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:34:

Meer info:
Kosten en verzendtijd zijn een probleem denk ik. Heb ik nooit voor het weekend binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Logitech S530. Is al wel oud, dus geen idee of dat nog verkocht wordt. :)

Edit:
Lijkt er niet op, maar wel deze marktplaats link gevonden:
http://computer-software....ess-desktop-s530-mac.html

Of Amazon (idiote prijzen)
http://www.amazon.com/Log...967664-0403/dp/B000E204LY

[ Voor 43% gewijzigd door Aloys op 10-10-2012 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ManiacsHouse schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:39:
[...]

Welke heb jij? Gewoon een standaard Logitech? Niet speciaal voor Mac?
Ik zou morgen op mijn werk moeten kijken... het is een back-up toetsenbord. Normaal gebruik ik enkel Apple toetsenborden, maar als ik die vergeet mee te nemen dan heb ik een Logitech wireless setje. Het is een eenvoudig setje met enkele de muziek knoppen.. en die werken zonder iets in te stellen of te installeren.

Type komt morgen.

Toch zou ik nog steeds graag zien dat de dame overstapt naar een Apple tobo... Na een week wil ze niet anders.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
World Citizen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:44:
[...]

Ik zou morgen op mijn werk moeten kijken... het is een back-up toetsenbord. Normaal gebruik ik enkel Apple toetsenborden, maar als ik die vergeet mee te nemen dan heb ik een Logitech wireless setje. Het is een eenvoudig setje met enkele de muziek knoppen.. en die werken zonder iets in te stellen of te installeren.

Type komt morgen.

Toch zou ik nog steeds graag zien dat de dame overstapt naar een Apple tobo... Na een week wil ze niet anders.
Ze heeft er 1... Die bij deze hoort.
Afbeeldingslocatie: http://bindapple.com/wp-content/uploads/2010/10/Imac-G4.gif

Echter is het keyboard zo slecht/oud/defect dat ze een nieuwe wil. En dan het liefst een 'normaal' ;) toetsenbord zoals zij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

ManiacsHouse schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:47:
[...]

[afbeelding]

Echter is het ding zo slecht/oud/defect dat ze een nieuwe wil. En dan het liefst een 'normaal' ;) toetsenbord zoals zij zegt.
Dan is dus de aansluit methode van belang... er is geen bluetooth aanwezig denk ik?

Usb... dus een Apple fullsize, of een Logitech. Het fullsize Apple tobo is USB, en typed erg fijn. Niemand die ik ken klaagt op haters na. De Logitech is echter een stuk goedkoper. Het is een cadeau, dus je kunt haar niet meenemen naar de winkel. Ik zou het ook moeilijk vinden. Een Apple is duur, dus ik verwacht dat je dit té duur vind. Wellicht moet je gewoon een Saturn of Media Markt binnen lopen en voornamelijk kijken wat voor losse Logitech Toetsenborden er zijn.

Heeft ze een fijne muis, van Apple... of iets anders?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

fout

[ Voor 98% gewijzigd door World Citizen op 10-10-2012 01:10 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Deze aangeschaft. pricewatch: Rapoo Rapoo 9060 Blade II - Toetsenbord + Muis
Volgens reviews een prima ding voor het geld en werkt met een Mac. Zal hier posten als het ding de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:58

samo

yo/wassup

ManiacsHouse schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:47:
[...]

[afbeelding]

Echter is het keyboard zo slecht/oud/defect dat ze een nieuwe wil. En dan het liefst een 'normaal' ;) toetsenbord zoals zij zegt.
Zat daar niet het oude hoge toetsenbord van Apple bij? Die nieuwe (bekabeld of draadloos) zijn veel platter en typen makkelijker. Zou dat dan niet juist een oplossing zijn? Bijvoorbeeld het full-sized wired USB toetsenbord.
Of wat bevalt er niet aan 't Apple toetsenbord?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Ik heb me gisteren de Logitech K760 gekocht.
Wat een heerlijk toetsenbordje is dat. Vind hem zelfs fijner dan het orginele toetsenbord.
Het enige nadeel is dat hij wat meer geluid maakt.

Het grote voordeel is dat hij op 3 apparaten aangesloten kan worden en een orginele Mac lay-out heeft, en daarmee dus over de orginele toetsen beschikt. Dit toetsenbord kun je samen gebruiken met je iMac, Macbook en iPad. Wisselen kan door een van de functietoetsen indrukken. Héél handig bedacht van Logitech.

Meer info: http://bit.ly/WS7jaC

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 101094 op 10-10-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224406

Hartelijk dank voor het attent maken op de Logitech K750 / K760 Mac edition, zodra ik terug ben van vakantie ga ik tot aanschaf over. Ziet er goed uit, vooral het numpad in combinatie met wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:29
IBM M keyboard look a like for mac. Kost wat, maar dan kun je wel oldskool hengsten op de toetsen.

http://www.daskeyboard.com/model-s-professional-for-mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51
ManiacsHouse schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:52:
Deze aangeschaft. pricewatch: Rapoo Rapoo 9060 Blade II - Toetsenbord + Muis
Volgens reviews een prima ding voor het geld en werkt met een Mac. Zal hier posten als het ding de moeite waard is.
Heb deze vorige week ook aangeschaft, en werkt als een zonnetje met mijn MBA + extern scherm.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online
Knakker schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:34:
[...]

Heb deze vorige week ook aangeschaft, en werkt als een zonnetje met mijn MBA + extern scherm.
Geweldig! Heb ik dus een goede keus gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:26
Dat Logitech K750/760-toetsenbord met Mac-indeling zag ik laatst bij de MediaMarkt (Enschede), dus probeer het daar eens voordat je hem via eBay uit Amerika haalt.
De prijs weet ik niet precies meer, maar was hetzelfde als de normale PC-versie.

Edit: Mijn fout, het was een witte Mac-versie van de K750, dus niet de K760.

[ Voor 14% gewijzigd door MacorgaZ op 12-10-2012 00:18 ]

Bambu Lab P1S Combo

Pagina: 1