[Feat/Benchmarks] Meer opties in vergelijkingstabellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 11:47
Hallo,

Ik zie op de FP weer een mooie review staan van een Nvidia GTX 650 TI. In deze review komt natuurlijk ook weer een mooie waslijst aan benchmarks voorbij.

Meestal worden er vervolgens maar een paar kaarten met elkaar vergeleken van de zelfde/vergelijkende generatie. Ik zou dan echter willen weten hoe een dergelijke kaart presteert in vergelijking met een videokaart die ik al bezit, maar wellicht al een generatie ouder is.

De High-end kaart van toen is de mid-range van nu, maar omdat 'ik' een videokaart van 3 jaar oud heb hoeft dat niet meteen te betekenen dat je dat er vanaf ziet tijdens het gamen. En het is dan wellicht totaal niet zinvol om te upgraden.

Wellicht is het mogelijk om uit een selectie, eerder door jullie geteste, videokaarten te selecteren om deze aan de vergelijking toe te voegen?

Uiteraard wel gebaseerd op de zelfde hardware/testsysteem/benchmark. Een 3Dmark vantage of bepaalde games zijn benchmark die niet veel veranderen en voor langere tijd vergelijkbaar zijn.

Je wilt je bezoekers natuurlijk op je eigen site houden, en ik heb geen zin om dan weer tabelletjes van andere sites te gaan vergelijken.

Een idee?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Je bent bekend met https://tweakers.net/benchdb ? Hier kun je onderaan de dropdown op Videokaarten zetten en het typenummer van jouw kaart bijvoorbeeld als zoekopdracht ingeven. Als we je kaart destijds hebben getest, dan zie je de resultaten staan. Onder die resultaten kun je aangeven met welke vergelijkbare kaarten je jouw kaart wilt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:17
De benchmark DB is erg handig inderdaad, maar het lijkt alsof de filter-opties niet werken. Als ik bijvoorbeeld hier:
http://tweakers.net/benchdb/test/199

De resultaten probeer te filteren op GTX 680 en AMD 7970, dan gebeurt er niets. Moet ik nog wat extra aanklikken? Het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar het lijkt erop dat het gewoon niet werkt.