Babylon verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 14:54
Heb per ongeluk (vergeten een vinkje te zetten bij een installatieprogramma volgens mij) de babylon toolbar op mijn pc geïnstalleerd. Heb het toen via de uninstaller proberen te verwijderen, en daarna meteen CCleaner gedraaid. De toolbar leek volledig verwijdert te zijn.

Maat helaas, als ik Spybot draai ziet hij Babylon als spyware. Zodra ik op 'aangevinkte problemen oplossen' klik lijkt hij weg te zijn... maar wanneer ik Spybot opnieuwd draai ziet hij weer dezelfde problemen. Het lijkt alsof Babylon zich in mijn systeem 'genesteld' heeft.
Weet iemand hoe ik Babylon echt volledig van mijn pc af krijg?

Ik hoor her en der al negatieve dingen hierover, maar nu het ook lijkt alsof ik het onmogelijk van mijn pc verwijdert krijg vertrouw ik het al helemaal niet meer.

nb: Spybot werkt zover ik weet prima. Ik voer hem voor de zekerheid altijd uit als administrator, en overige potentiële bedreigingen verwijdert hij zonder problemen. (Alleen die Babylon ziet hij telkens weer)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img411/4165/meldingen.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img411/4165/meldingen.png

[ Voor 10% gewijzigd door carks op 09-10-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
als ik google op "Babylon Toolbar" kom ik hier uit. Lijkt me alles wat je nodig hebt of moet controleren om mee te beginnen.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Babylon Search Toolbar verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Neles7 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:31:
als ik google op "Babylon Toolbar" kom ik hier uit. Lijkt me alles wat je nodig hebt of moet controleren om mee te beginnen.
Ik heb al talloze guides geprobeerd, en ook deze registerkeys zijn verwijderd. Helaas geen positief resulaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Hoe moet ik Revo uninstaller uitvoeren als ik het programma al via de 'normale' uninstaller gedeïnstalleerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
carks schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:38:
[...]

Ik heb al talloze guides geprobeerd, en ook deze registerkeys zijn verwijderd. Helaas geen positief resulaat
er staan ook tools op die site, wellicht kun je die eens proberen ? Malware Bytes behaald meestal goede resultaten. En ook Hitman Pro is een goede optie vaak voor lastige problemen.

En wellicht is het ook handig om te vermelden wat je vind met spybot.

[ Voor 8% gewijzigd door Neles7 op 09-10-2012 21:46 . Reden: toevoeging ]

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Neles7 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:45:
[...]

er staan ook tools op die site, wellicht kun je die eens proberen ? Malware Bytes behaald meestal goede resultaten. En ook Hitman Pro is een goede optie vaak voor lastige problemen.

En wellicht is het ook handig om te vermelden wat je vind met spybot.
Malware Byte heb ik al geprobeerd, Hitman Pro nog niet, die ga ik nu proberen.

En zie eerste post met een pic van wat ik met Spybot vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Zojuist Hitman Pro gedraaid, en het probleem doet zich in Spybot nog steeds voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Waarschijnlijk heb je nog wat van die "zooi" in je registry staan. Ik heb wel deze pagina gevonden waar duidelijk stap voor stap (en per browser) wat je moet doen. Tevens staat er ook waar de Babylon spul in je registry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

carks schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:38:
Het is dan goed om aan te geven welke guides en welke tips niet werken. Handig voor anderen, en handig voor jezelf omdat het overbodige tips scheelt :Y)

offtopic:
Vreemd dat je zegt talloze guides geprobeerd te hebben, maar dat geen ervan iets zegt over de tools die hierboven zijn genoemd...

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 10-10-2012 13:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 12:38

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Misschien een rare vraag maar: Heb je na cleanen je pc opnieuw opgestart + opnieuw scan gedraaid?

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
F_J_K schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:15:
[...]

Het is dan goed om aan te geven welke guides en welke tips niet werken. Handig voor anderen, en handig voor jezelf omdat het overbodige tips scheelt :Y)

offtopic:
Vreemd dat je zegt talloze guides geprobeerd te hebben, maar dat geen ervan iets zegt over de tools die hierboven zijn genoemd...
met deze 'guides' bedoel ik eigenlijk niets meer dan 'remove babylon' in Google intypen en wat random links aan klikken waarin beschreven wordt hoe ze de Babylon Toolbar volledig verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
nusupport schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:25:
Misschien een rare vraag maar: Heb je na cleanen je pc opnieuw opgestart + opnieuw scan gedraaid?
jazeker. ook dit heb ik al diverse malen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Wat ik vooral raar vind, is als ik de register-waardes die Spybot gevonden heeft handmatige probeer op te zoeken, ze niet te vinden zijn... (of is dit normaal bij spybot detecties?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Ik denk: 'laat ik eens Spybot in veilige modus (f8 bij opstarten) proberen te draaien... en de 2 problemen zijn nu definitief opgelost!'
Dat ik hier niet eerder op kwam, maar goed het is nu opgelost.

Toch bedankt voor de suggesties en het meedenken.

Op dit topic kan dus een slotje.
Pagina: 1