Sitecom LN-531 en

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
In ons studentenhuis heb ik een Ubee modem van Ziggo staan. Deze heeft wifi internet, alleen in de achterste kamers en buiten is het bereik niet echt goed.

Eind vorige week heb ik een Sitecom LN-531 WiFi Homeplug 200Mbps Kit besteld, vanavond heb ik deze getest, het werkt allemaal prima alleen ik kan het ssid niet wijzigen waardoor ik nu dus twee verschillende netwerken heb.

Nu bedacht ik zonet onder de douche, kan ik het ssid van de Ziggo Ubee modem ook wijzigen, hem op een ander kanaal dan het kanaal 6 van de Sitecom instellen en gaan met die banaan?

Met hetzelfde ssid en wpa-kep heb ik toch een groot netwerk of heb ik dat mis?

Mogelijk probleem is dat Ziggo periodiek hun modems reset, hoe moet ik dat oplossen? Achter de modem een Linksys WAP54G plaatsen en die het ssid van de Sitecom geven?

Wat is verstandig? Aangezien ik niet altijd aanwezig ben en als een van de weinige personen ben die hier een beetje verstand van heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door Martine op 09-10-2012 21:21 . Reden: hela, bij de titel Ziggo modem vergeten!! whoopss! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als Ziggo beheer op hun modem voert, gaan ze echt niet de SSID (en wireless wachtwoord) wijzigen. Als je je daar echt zorgen over maakt, moet je even met de helpdesk bellen, die kan je uitleggen wat er wel en niet gebeurt.

Hoezo kan je de SSID van die homeplug niet wijzigen? Volgens de handleiding (pagina 22) kan dat namelijk wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Keypunchie op 09-10-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Dus dan kan ik het beste de Linksys WAP54G achter het Ziggo modem zetten en die instellen met dezelfde gegevens als (de niet te wijzigen) gegevens van de Sitecom? Die Linksys accespoint blijft toch altijd werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Volgens de handleiding van de Sitecom zou je de SSID gewoon aan moeten kunnen passen (zou ook raar zijn als het niet kon).

/edit: Oeps, Keypunchie was me al voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 09-10-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Het is gelukt! Hij stond in bridge mode en kon er niet op komen omdat ik het juiste ip adres niet had. Het was 192.168.0.234

Nu heeft hij hetzelfde ssid en wpa-key als de Ziggo modem.

Nu heb ik hem op kanaal 10 gezet, het ziggo modem staat op een ander kanaal. Wordt het nu als een groot netwerk gezien om moet ik ze dan beide op hetzelfde kanaal zetten?

Het Ziggo modem zorgt nu voor de dhcp, de sitecom is als bridge ingesteld en neemt dus de ip adressen van de dhcp over.

[ Voor 14% gewijzigd door Martine op 10-10-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
Nu heb ik hem op kanaal 10 gezet, het ziggo modem staat op een ander kanaal. Wordt het nu als een groot netwerk gezien om moet ik ze dan beide op hetzelfde kanaal zetten?

Wie kan deze vraag beantwoorden? Of moet ik beide op hetzelfde kanaal zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Juist niet op het zelfde kanaal, verder ssid en wpa(2) key wel hetzelfde maken.
Pagina: 1