Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerdomp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 21:37
Hey allemaal,

Eerder vandaag is een blad van de fan van m'n MSI GTX 560 Ti afgebroken. Ik heb de kaart er even uitgehaald en gekeken wat nou de beste manier is om dit aan te pakken. Ik vond de kaart persoonlijk nogal ingewikkeld in elkaar zitten, daarmee bedoel ik te zeggen dat ik zelf niet weet hoe ik de fans los zou moeten krijgen van de kaart.

Zie hier een afbeelding van de kaart:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.anonfiles.com/1349808366666.jpg

Ik ben niet geheel nieuw met computers, een harddisk of dvd drive installeren lukt me nog wel, maar ben bang dat het vervangen van deze fan toch buiten mijn grens ligt. Bij deze dus de vraag, wat kan ik het beste doen?

Ik heb gelezen op internet dat mensen hem ook wel eens met lijm gewoon weer terug plakken, maar ik heb hier mijn twijfels over. Verder lees ik dat mensen de fan zelf vervangen, of zelfs het hele gedeelte onder de kaart moeten vervangen.

Kan iemand hier mij wegwijs in helpen? Ik heb al wat gegoogled maar ben benieuwd wat ik nu het beste kan doen, is het niet mogelijk om de kaart gewoon bij een computerwinkel te brengen waar ze hem voor mij repareren? Is het lijmen inderdaad af te raden? Indien een computerwinkel de fan niet verkoopt, waar zou ik deze dan misschien kunnen kopen? Of weet iemand misschien waar ik hem kan laten repareren?

Bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Of contact opnemen met MSI en vragen om een nieuwe fan en die erop schroeven.

Of je plakt het afgebroken blad heel voorzichtig terug met secondenlijm. Het is wel zaak dat het dan precies weer past op de breuk en je het ruim een dag laat drogen.

Het laatste heb ik gedaan met mijn kaart, hij zit nu al 4 maanden goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-07 18:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als de fan een standaard maat heeft, kun je deze gewoon losschroeven en vervangen. Overigens zou ik deze fan nog niet vervangen...doe dat als je merkt dat het ding in onbalans raakt (slijtage lager / geratel ).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerdomp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 21:37
Michael Knight schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:53:
Als de fan een standaard maat heeft, kun je deze gewoon losschroeven en vervangen. Overigens zou ik deze fan nog niet vervangen...doe dat als je merkt dat het ding in onbalans raakt (slijtage lager / geratel ).
Thanks voor je reactie, alsk via afterburner de fan speed wat hoger zet komt er een verschrikkelijk hard geluid uit, dus neem aan dat hij inderdaad uit balans is. Zal even kijken of'k iets over de fan kan vinden. Ben bang van niet..