HTPC juist samengesteld???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:49
Ik wil graag zelf een nieuwe HTPC bouwen. Heb nu een Acer Aspire X1900 gekoppeld aan mijn tv, deze is nu aan vervanging toe. Er komt Windows 7 op met XBMC, en die zal de series en films weer van mijn NAS afhalen. Ook zal die af en toe voor internet en Youtube worden gebruikt, niet veel andere dingen.

Is onderstaand voldoende om vloeiend dit te doen? Wat zouden jullie er aan veranderen of juist wel of niet doen. Kast ben ik nog niet over uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 61,-€ 61,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,30€ 32,30
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 36,-€ 36,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 64,81€ 64,81
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 23,-€ 23,-
1AMD A6-3650 Boxed€ 70,45€ 70,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haha2
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 11:26
Goed uitgezocht, ik heb meerder systemen gezien met deze setup, krachtig genoeg om filmpjes (Full HD) en Youtube (Full HD) te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
Dank voor de snelle reactie. Ik heb zelf nog nooit een pc in elkaar gezet. Heb altijd een kompleet setje gekocht. Ben verder wel handig, eigen nas ingesteld (sabnzb, sickbeard enz), xbox geflashd, wii omgebouwd, windows opnieuw installeren enz. Dus nu de smaak te pakken om eigen htpc te bouwen. Maar als ik dit allemaal los koop met een kast heb ik dan ook alles om hem te bouwen, dus schroefjes, beugels en kabels. Misschien een rare vraag, maar heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Yup, alles zit erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-07 19:15
Je hebt alleen dus nog een behuizing nodig. Hier zitten de schroefjes bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Je gaat het misschien niet gebruiken maar..... de 128GB Samsung SSD is slechts 20 euro duurder.

64GB is natuurlijk ruim voldoende voor Win7 en XBMC. Als je echt alleen gaat streamen is het zonde van je geld. Zeker dat er verder niets lokaal komt te staan?

Edit: Hij is zelfs maar 10 euro duurder, de goedkoopste winkel heeft hem namelijk niet op voorraad.

[ Voor 19% gewijzigd door Jay-v op 09-10-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
Misschien gezien het prijsverschil toch maar voor een grotere ssd gaan. Een vriend van mij heeft nog een amd triple core en 4gb ddr3 goldseries kingston voor mij liggen. Verder specs weet ik niet, maar kan ik zo krjjgen. Scheelt toch weer bijna 100 euro. Is dit wat, of moet ik dan even de specs vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Je moet zeker even de specs vragen. Ik weet niet wat voor tripple core het is, maar het lijkt mij dat het een athlon X3 is. Deze heeft geen ingebouwde IGP, dus moet je een ander moederbord nemen (oudere chipset en mindere IGP). Deze hebben geen ondersteuning voor HD audioformaten (mocht je dat interessant vinden) en zijn minder zuinig.

Is het echter een Llano A6 dan is dat zeker mooi meegenomen. Overigens is die quad core wel een beetje overkill. Wanneer je alleen maar wat hd video af gaat spelen is een A4 al genoeg. Je moet inderdaad nog wel een behuizing en voeding uitkiezen. Heb je ook al aan de bediening van je HTPC gedacht? pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 20:35
Een tablet (win8) kan ook misschien handig zijn als input, zeker indien je er één hebt of van plan bent zowiezo er één te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
Ik heb zelf een wireless trust keyboard en een samsung note, dus de bediening is geregeld. De kast denk ik ook gevonden. En toch maar voor een A 4 gegaan. Dit zou het moeten worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 61,-€ 61,-
1MS-Tech MC-1200€ 95,-€ 95,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,30€ 32,30
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 65,-€ 65,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX€ 20,95€ 20,95
1AMD A4-3400 Boxed€ 43,45€ 43,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,70

Heb nu de be quit voeding er weer afgehaald. Maar lees verschillende meningen over de standaardvoeding van de MS-Tech MC-1200. De 1 vindt hem wel stil en de ander super veel lawaai maken. Maar eerst de standaard gebruiken, iemand nog ervaring met de kast of op of aanmerkingen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-06 20:30
Ik heb er geen ervaring mee, al ben ik altijd voorstander van genoeg vermogen en een beetje betrouwbaarheid.
Persoonlijk zou ik voor minimaal 250w gaan van een degelijk merk (CM, seasonic etc) in plaats van de standaard voeding.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
jaapsander schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:51:
Je moet zeker even de specs vragen. Ik weet niet wat voor tripple core het is, maar het lijkt mij dat het een athlon X3 is. Deze heeft geen ingebouwde IGP, dus moet je een ander moederbord nemen (oudere chipset en mindere IGP). Deze hebben geen ondersteuning voor HD audioformaten (mocht je dat interessant vinden) en zijn minder zuinig.

Is het echter een Llano A6 dan is dat zeker mooi meegenomen. Overigens is die quad core wel een beetje overkill. Wanneer je alleen maar wat hd video af gaat spelen is een A4 al genoeg. Je moet inderdaad nog wel een behuizing en voeding uitkiezen. Heb je ook al aan de bediening van je HTPC gedacht? pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard
Het is een AMD Phenom II X3 720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Die Phenom II X3 is niet helemaal ideaal voor een HTPC (hoger verbruik en mindere IGP in het moederbord), maar wanneer je hiermee 100 euro bespaard... Het is in ieder geval niet te traag en wanneer je opties als HD audio bitstreamen en 3D nodig hebt kun je altijd nog een losse videokaart bijplaatsen. Het enige nadeel is dat het oudere platform meer verbruikt. Dit kun je overigens nog wat verminderen met underclocken en undervolten.

Is stroomverbruik erg belangrijk dan zou ik gewoon voor een A4 gaan.

Overigens is die voeding bij de MS-tech kast van slechte kwaliteit. Hij is inderdaad niet stil en er is flink bezuinigd op de kwaliteit van de interne componenten. Daarom raad ik aan om er een andere voeding bij te halen (let op dat er een sfx voeding in die kast moet). Echter is er de kans dat die ms-tech voeding het probleemloos 3 jaar uit kan houden (maar hij kan ook de geest geven en je moederbord meenemen b.v.). Een vervanging zou kunnen zijn: pricewatch: be quiet! SFX Power 350 Watt of pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC

[ Voor 41% gewijzigd door jaapsander op 11-10-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
jaapsander schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:20:
Die Phenom II X3 is niet helemaal ideaal voor een HTPC (hoger verbruik en mindere IGP in het moederbord), maar wanneer je hiermee 100 euro bespaard... Het is in ieder geval niet te traag en wanneer je opties als HD audio bitstreamen en 3D nodig hebt kun je altijd nog een losse videokaart bijplaatsen. Het enige nadeel is dat het oudere platform meer verbruikt. Dit kun je overigens nog wat verminderen met underclocken en undervolten.

Is stroomverbruik erg belangrijk dan zou ik gewoon voor een A4 gaan.

Overigens is die voeding bij de MS-tech kast van slechte kwaliteit. Hij is inderdaad niet stil en er is flink bezuinigd op de kwaliteit van de interne componenten. Daarom raad ik aan om er een andere voeding bij te halen (let op dat er een sfx voeding in die kast moet). Echter is er de kans dat die ms-tech voeding het probleemloos 3 jaar uit kan houden (maar hij kan ook de geest geven en je moederbord meenemen b.v.). Een vervanging zou kunnen zijn: pricewatch: be quiet! SFX Power 350 Watt of pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC
Bedankt voor de reactie, denk dat ik dan voor de be quit! en de A4 ga.
Pagina: 1